Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kysymys, mutta kysympä kumminkin...

20.03.2007 |

Eli odotan toista lasta rv 30+jotain ja mietinkin, että mitä meidän tarttis ostaa etukäteen vauvalle. Siis kaikki vaunut, sängyt, hoitopöydät yms. on jo mut, mut mitä pikkutavaraa tarttis/kannattais ostaa valmiiks?

Tosi tyhmä kysymys, ku jo toista odotan, mut jotenkaan ei aivot kauheesti raksuta. " Niin ku tuon esikon syntymästäkin on jo NIIN KAUAN" (heh heh, puoltoista vuotta)

No vaippoja ainakin tarttee ostaa etukäteen, mut mitä muuta?

Nuusku-nuu 30+?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on vähän vaikee toi sun kysymys, kun ei tiedä mitä tavaroita teillä on esikoisen jäljiltä.. :) Ja kun monet jutut voi ostaa sitten vauvan syntymän jälkeenki, mutta...

...nää tuli mulle äkkiseltään mieleen...

- " räkäimuri" (tms.) ja keittosuola tippoja

- liivinsuojia (heh.. ei vauvalle tosin ;) )

- bepanthenia tai sinkkivoidetta tms. pyllyn punotukseen...

- tutteja (jos aikoo niitä käyttää)

...No ei tuukaan muuta mieleen. =)

Burde ja Heidi <6kk

Vierailija
2/6 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-pumpuli lappuja vauvan putsaamiseen

-vanupuikkoja napaa varten

-itselle siteitä

-en tiedä oletko tarvinnu ja onko sulla, rintapumppu

-varalta äidinmaidonkorvike-purkki jos tulee hätä käteen

-rinta kumit, jos on tarvista

Kyllä sitä voi tosi nopeesti unohtaa. Miten kaikki menikään. :)

-Maharaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännön kokemus hoitotyöstä, kylläkin vanhusten kohdalla mutta silti sanon ajatukseni ääneen...

Eli älä osta sinkkivoidetta (menee takapuoli entistä hurjemman näköseks) mutta bepanthen on oiva ratkasu pepun punoituksen hoitoon..

Vierailija
4/6 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tenava rasvtalkki apteekista. Oon käyttäny molemmilla lapsilla ja on kyllä toiminu parhaiten. Se ei yhtään haudo, mutta on kuitenkin sellanen hoitava.

Vierailija
5/6 |
21.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamat vinkit sainkin noista vastauksista ja samalla huomasin, et tuttipullon tutteja varmaan tarttis hankkia ainakin pari varastoon. Meillä tosin esikoinen ei syöny tuttia saati tuttipulloa, joten pullot on käyttämättöminä varastossa, tutit pitää siis ainakin vielä niihin hankkia.

Kiitos vielä kerran kaikille, jotka viitti vastailla.

nuusku-nuu

Vierailija
6/6 |
23.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskolta ja sukulaisilta ollaan saatu käytettynä niin paljon vauvatavaraa, etten ottanu äitiyspakkausta... olen itse pitänyt äitiyspakkauksen sisältöä eräänlaisena listana, eli olen käynyt läpi saamani tavarat ja kattellu että ainakin listassa mainitut on valmiina... itse oon ostanu sööttejä kestovaippoja (niitä ei vissiin pakkauksessa oliskaan kuin 1) ja äiti on ostanu tarjouksesta kertiksiä ja tuonu jo...

lisäksi vanupuikkoja, kuumemittari yms pikkuhoitotarvikkeita on tullu hankittua (ja jotain uusia vaatteitaki). äitiyspakkauksen kamat tuntuu aika hyvin kiertävän, ja ekana talvena ei tule lapseni palelemaan - olen saanut 6 haalaria=D

lisäksi ollaan saatu/hankittu parit vaunut (uudet hommattii yhdistelmät, toiset saatii käytettynä), hoitopöytä, kylpyjutut (ammeita on siunaantunu jo parikin, itse ostin huppupyyhkeen ja keltaisen ankan =D),

pinnasänky patjoineen, vuodevaatteita, sitteri, syöttötuoli pehmusteineen, potta (x2 jo), kävelytuoli (joo, ajoissa on), istumaharjoittelurengas sekä runsaasti vaunuleluja ja muita vauvaiän leluja (soittorasioitakin, hih)...

yksi aika tärkee juttu tuli mieleen, mikä ollaan saatu ja mikä onkin jo tärkeetä olla jo etukäteen, eli turvakaukalo. pitäähän se muksu saada sairaalasta kotiinkin, ja jos autolla liikutaan niin turvakaukalo siihen tarkoitukseen.

sitte oon varmuuden vuoksi ostanu pari huvituttia + söpön tuttiketjun ja tuttipulloja, mutta ainakaan lähipiirin vauvat ei semmoisia ole hirveesti käyttäny. kuolalappuja ja ruokalappuja on myös...

ja vakuutus tuli vielä mieleen. me otettiin vauvavakuutus tapiolasta. monet vakuutusyhtiöt mainostaa niitä, kandee varmaan ottaa samasta missä on muutkin vakuutukset perheessänne.

toivomuslistalle olen kertonut haluavani trikoisen kantoliinan, toisenlainen mulla jo on.