Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hampaan poisto kirurgisesti lähestyy ja jännittää kamalasti

Vierailija
20.05.2025 |

Olen ollut aiemmin kaksi kertaa viisaudenhampaan poistossa, mutta ne tehtiin ihan tavallisella hammaslääkärillä. Tämä kolmas poistettava on kai jotenkin niin hankala tapaus, että tarvitaan kirurgia. Ja se leikkauksen jälkeinen kipu jännittää ihan kamalasti :( Miltä ne tikit suussa tuntuvat?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle annetaan jälkihoito-ohjeet.

Ja leikkaus tehdään tietenkin ilman anesteettista toimenpidettä... Ei vaiskaan......

Vierailija
22/26 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta leikattiin aika syvällä oleva viisaudenhammas Hammaskirurgisella Helsingissä. Alkoi mätiä ja särkeä siellä sisällä. Siksi leikkaus. Toimenpide meni hyvin, sain kai aika paljon puudutusta. En tuntenut leikkauksesta mitään. Tikkejä tuli ja antibioottikuuri sekä särkylääkeresepti. Paraneminen sujui hyvin. Todennäköisesti ei ollut ainakaan kovia kipuja, koska en muista niitä. Pieni turvotus laski muutamassa päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksella poistettiin juuri maaliskuussa alaleuasta toinen viisuri ja homma meni omalla kohdallani silleen pieleen että parantuminen lähti väärin käyntiin ja haava olisi pitänyt julkisella puhdistaa ja avata kolmannen päivän kohdalla. Mutta kun päivystykseen soitti niin "kipu kuuluu asiaan". Vedin siis täysiä Burana + Panadol annoksia että pystyin edes jotenkin olemaan. Myöhemmin yksityisellä haavaa puhdistettaessa kun ei meinannut parantua millään niin lääkäri sadatteli, että julkisen olis pitänyt ehdottomasti ottaa mut sisään silloin kun soitin päivystykseen. Sen takia mun parantuminen kesti useita viikkoja normaalia pidempään. Eikä tuo ole vieläkään ihan 100% kunnossa ja tuskin tulee koskaan olemaankaan. Että jos ei ole ihan selkeää syytä poistaa niinkuin mulla oli niin huvikseen ei kannata poistattaa.

Vierailija
24/26 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vanha paikka ilmeisesti auennut hieman j aalle oli päässyt bakteeri (vaikka olin ollut 3 kk aiemmin tarkastuksessa). Juurihoito ei auttanut ja samassa rytäkässä viereinen hammas halkesi, eikä sitäkään pysynyt pelastamaan. Jouduttiin siis leikkamaan kaksi hammasta kerralla. Aika järkytys minulle, joka olen aina hoitanut hampaani kunnolla. Hammaslääkäri oli todella kuivan asiallinen, mutta hyvin taitava. Puudutus ei tuntutnut juurikaan, eikä leikkaus sitäkään vähää. Hän kirjoitti sairaslomaa kaksi päivää koska "Kipuja tulee varmasti olemaan kun puudutus haihtuu". Ei ollut mitään, menin töihin seuravana päivänä. Mustelma kyllä nousi päivää myöhemin silmän alle, yläleuan hampaita kun irrotettiin. Siinä vaiheessa oli onni, että käytettiin maskeja sillä etuposkihampaiden puuttuminen näkyi etenkin nauraessa. Nelisen kuukautta piti odottaa leukaluun luutumista ja toiset neljä kuukautta implantien kiinnittymistä.

Vierailija
25/26 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikista kamalinta olisi hermon katkeaminen mutta tuskin tapahtuu. Ehkä juuri sen vuoksi tehdään kirurginen poisto kuten minullekin. Sain monta puudutuspiikkiä ja rauhoittavan pillerin. Tunnin verran irroittivat palastellen. Ei jälkikipuja. 

Vierailija
26/26 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikit eivät tuntuneet missään, sulivat itsekseen . 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän