Pilalle mennyt elämä
Olen 50v mies, yritys meni nurin korona-aikana. Kaikki meni ja jäi ulosottovelkaa 250t€. Ero oli tullut jo pari vuotta aiemmin. Lapset aikuisia.
Sain uuden nousuun hyvään alkuun kunnes jäin taas työttömäksi ilman omaa syytä 1,5v sitten. Rahat loppu, fiilis loppu. Hakenut noin 200 työpaikkaa, ei löydy koulutusta vastaavaa korkeakoulutetun paikkaa. Kymmeniä työhaastatteluja. Liikunta auttaa mutta kun sitäkään ei jaksa enää. Talvella hiihdin joka päivä ja kävin salilla. Välillä makaan 3pv kuolleena lattialla.
Tämä elämä taitaa olla tässä. Täytyy hyväksyä se, että tämä elämä meni nyt pieleen. Vai mitä tässä pitäisi tehdä? Ei tällainen elämä ole enää elämän arvoista. Olen yhteiskunnan pohjasakkaa vaikka maksoin veroja 35 vuotta.
Kommentit (9)
Entä jos annat kaiken tuollaisen menestyksen ja liikunnan olla? Etsit vaikka jonkun henkisen tai hengellisen polun? Lähdet luostariin kokeilemaan - ei munkiksi mutta muuten hetkeksi? Perkelettäkö sitä jatkamaan tuota samaa shittiä kun tuo näyttää nyt kerta toisensa jälkeen epäonnistuvan? Uusia tuulia?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos annat kaiken tuollaisen menestyksen ja liikunnan olla? Etsit vaikka jonkun henkisen tai hengellisen polun? Lähdet luostariin kokeilemaan - ei munkiksi mutta muuten hetkeksi? Perkelettäkö sitä jatkamaan tuota samaa shittiä kun tuo näyttää nyt kerta toisensa jälkeen epäonnistuvan? Uusia tuulia?
Tämä! Ja kannattaa heti alkuun ymmärtää, ettei kristillisyys ole ainoa polku! Buddhalaisuudesta on moni löytänyt tarkoitusta ja rauhaa. Lutikoilla ei ole luostariperinnettä, mutta ortodokseilta ja katolilaisilta löytyy.
Siis oot 50v ja ulosotossa 250k€...
Ei paljoa kannata töitä tehdä, et saa maksettua edes korkoja.
No jaa. Itse sain maksettavaa 2011 450t€. Veljasaneeraukseen ja puhtaana 2016 uuteen elämään. Kyllä aina on vaihtoehtoja jos on halua. Voimia veljeni!
Haet vaan jonkun duunin ja sitten velkajärjestelyyn. Jos ei löydy korkeakoulutetun duunia niin menet vailka Baronan kautta täyttämään ruokakaupan hyllyjä. Arkeen tulee jotain täytettä siitä.
Tai sitten se irtiotto, lähdet sinne luostariin Nepaliin, Tiibetiin, Thaikkuihin... tms.vuodeksi.
Ei tuo ole kuin yhden elämänvaiheen loppu ja uuden, paremman vaiheen alku.
Aloita vaikka siitä, että opettelet tajuamaan ihmisarvon ja elämän mielekkyyden syntyvän muusta kuin veronmaksukyvystä. Lue vaikka kirjoja.