Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten usein vaihdat lapsesi vaatteita

Vierailija
19.05.2025 |

Olen ollut nyt 8 päivää töissä päiväkodin alle 4v

ryhmässä. 2 tytöistä on käyttänyt samoja vaatteita koko ajan

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on samanlaisia, koska tykkäävät niistä. Oletko aloittelija?

Vierailija
2/5 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella oli useita samanlaisia vaatteita, kun niitä sai jostain Ellokselta aina pakettina. Lisäksi meillä oli myös kuivausrumpu, eli jos illalla pesi ja kuivasi vaatteet, niin saattoi laittaa samat päälle seuraavana päivänä. Ja jos vaate on puhdas, niin eipä sitä tartte pestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän sotkeentuvatkin lähes päivittäin. Meillä noin 2 päivää pystyy käyttämään samoja vaatteita. Nuoremmalla voi mennä joskus 2 vaatekertaa päivässä. Pojat 1,5v ja 4v

Vierailija
4/5 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pesen päiväkodissa likaantuneet vaatteet vaikka haun jälkeen niin seuraavana aamuna voi olla jo käyttökuivat. Paitoja tulee enemmän vaihdeltua itsenäistä ruokailua opettelevan kanssa vähän useammin kuin housuja, mutta toisaalta vaatteet kuivuu seuraavaksi päiväksi, joten voi olla useampikin päivä samat vaatteet.

Vierailija
5/5 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehtii itse vaatteiden vaihdostaan, ja vaihtaa niitä vähän turhankin usein eli monta kertaa päivässä, mutta kyllä ne edelliset pyykkiin menevät.

Kerran lähti päiväkotiin yöpuvussa, koska se oli uusi lemppari ja oli ehtinyt vetää ulkovaatteet niskaan ennen kuin näimme mitä hänellä oli päällä (eikä isänsä ollut sitä edes yöpuvuksi tunnistanut viedessä) ja sitäkös päiväkodissa kauhisteltiin kun ilmoitti olevansa yöpuvussa ja oli heti vaihdettu pois. Vaikka kyseessä oli siis ihan perus paita ja housut joita ei olisi välttämättä yöpuvuksi edes hoksannut ja oli ne puhtaana laittanut aamulla päälle.

Joitain lempparivaatteita on myös useampi kappale, ja saattaa pitää pari päivää putkeen samanlaisia vaatteita, mutta ei samoja vaatteita. Toki ne samatkin voisi saada aamuksi puhtaina päälle jos pesisi illalla, mutta siihen en rupea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi