Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita jotka eivät hae toimeentulotukea vaikka sitä saisi?

Vierailija
19.05.2025 |

Itse en jostain syystä pysty hakea kun en tykkää että tiliotteitaini "urkitaan" vaikka ei ne kai niitä katso. Maksan työmarkkinatuesta osan vuokrasta ja elämiseen jää joku päälle 400e. Siitä sitten joskus sähköölaskut yms mitä tulee parin 3 kk välein. Lääkkeet 20e. 

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei.

Vierailija
2/22 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei.

Miten niin toivottavasti? Jos kerran pärjää ilmankin niin hyvähän se on mitä harvempi hakee valtiolta vastikkeettomia tukia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en hae,en ole ikinä hakenut vaikka saisin kyllä sen tuen,elän nöyrästi vaatimatonta elämää.

Vierailija
4/22 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ihmeellä saisit toimeentulotukea jos nytkin jää noin paljon elämiseen? Miksi edes tarvitsisit sitä?

Vierailija
5/22 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulla on se pienin eläke mitä olla voi, mutta tukia kysellessäni vaadittiin avopuolisoni tulot ja omaisuustiedot. Se kosahti siihen 🤷

Vierailija
6/22 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en hae,en ole ikinä hakenut vaikka saisin kyllä sen tuen,elän nöyrästi vaatimatonta elämää.

Mulla sama. Sitöpaitsi jokaista euroa kytätään tt-tukea hakiessa ja tuntuu että se pitää selitellä. esim isäni laittoi 50e rahaa, sitä piti selitellä. Tai jos haluaa pelata veikkauspelejä ja tulee vaikka 60e voitto.

Vierailija
7/22 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä ihmeellä saisit toimeentulotukea jos nytkin jää noin paljon elämiseen? Miksi edes tarvitsisit sitä?

400e on paljon?

Vierailija
8/22 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

400e on paljon?

Jos se on vuokran jälkeen muuhun käyttöön jäävä summa, niin todellakin.

Vierailija
9/22 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

400e on paljon?

Jos se on vuokran jälkeen muuhun käyttöön jäävä summa, niin todellakin.

No tuosta pitää maksaa myös laskut yms. Sähkönsiirto on jo 70e!

Vierailija
10/22 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusosa on jotain 593 euroa eli kyllä tosta AP saisi n. 193€ tt-tukea.

Vierailija
11/22 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna hakisin ap tt-tukea.Käsittelijät käsittelevät kymmeniä hakemuksia per päivä. Eivät edes muista mitä tuloja ja menoja sinulla oli päivän päätteeksi.

Vierailija
12/22 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna hakisin ap tt-tukea.Käsittelijät käsittelevät kymmeniä hakemuksia per päivä. Eivät edes muista mitä tuloja ja menoja sinulla oli päivän päätteeksi.

Mutta eikö ne myös seuraa mihin laittaa rahat? Ja eihän toimeentulossa voi edes säästää tilille. 

Vierailija
13/22 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta sitten jos esim joku sukulainen kehtaa laittaa mulle 100e en saakaan toimeentulotukea? Aika noloa kertoa omalle sukulaiselle että hei älä laita tililleni rahaa kun olen nyt TT_tuella.

Vierailija
14/22 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on olemassa kaltaisiasi hölmöjä, jotka ilmeisesti kuvittelevat saavansa jonkun palkinnon nöyryydestä ja kituuttamisesta. Ei tuossa ole mitään järkeä. 

Vierailija
15/22 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö toimeentulotukea hakiessa esim jos tilile tulee verkkokaupan palautuksia nekin selitellä? Vai eikö toimeentulotuella olevat tilaa verkkokaupoista ollenkaan?

Vierailija
16/22 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sitten jos esim joku sukulainen kehtaa laittaa mulle 100e en saakaan toimeentulotukea? Aika noloa kertoa omalle sukulaiselle että hei älä laita tililleni rahaa kun olen nyt TT_tuella.

50 euroa saa ottaa vastaan kuussa tilille ilman että vaikuttaa tukeen. Pyydä loput käteisenä.

Vierailija
17/22 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tää ois vähän sama kun, että en käy ruokakaupassa, koska en halua, että kassa näkee, mitä ostan. Niin kassalla kuin Kelallakin niihin ostoksiin ja tiliotteisiin turtuu. Sitä vaan katsoo nopeasti siitä tiliotteelta, että onko siellä sellaisia tuloja, joita pitäisi huomioida ja että oleskeleehan hakija Suomessa. Tai että ei ole siirtoja mihinkään muille omille tilileille. Muu ei kyllä kiinnosta eikä kukaan jaksa mitään ostoksia sivukaupalla syynätä. 

Vierailija
18/22 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti on olemassa kaltaisiasi hölmöjä, jotka ilmeisesti kuvittelevat saavansa jonkun palkinnon nöyryydestä ja kituuttamisesta. Ei tuossa ole mitään järkeä. 

Miten se on kituuttamista jos on pärjännyt tuolla? 

Vierailija
19/22 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni meistä alempaa keskitason  palkkaa ja eläkkeitä saavista yritämme selvitä kokonaan omillamme isoista ja yllättävistäkin pakollisista menoeristä  joihin voisimme saada harkinnanvaraista toimeentulotukea ja tästä seurauksena se, että ajoittain pärjäämme heikommin kuin meitä vähemmän tuloja saavat, jotka hanakasti hakevat ja saavat toimeentulotukea enemmän ja vähemmän ylättäviin menoeriinsä. 

Vierailija
20/22 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin tyhmiä ole muita.