Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Arto Satosen mielestä vähävaraisten tulisi saada ruokansa ruoka-avun kautta

Vierailija
18.05.2025 |

Satosen mukaan Suomessa ei tarvitse alkaa ryöstelemään ja varastamaan sillä kirkot ja järjestöt jakavat ruokaa ilmaiseksi.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011242122.html

Kommentit (235)

Vierailija
221/235 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei laskuja makseta, jos jaa vanhaa leipää muutaman kurkun.

Mitä ihmeen laskuja sinulla oikein on? Yksinasuva saa 1300 e/kk verottomana toimeentulo- ja asumistukea, kyllä siitä luulisi riittävän ruokaankin. Ja jos ei ruoka-apua tarvita, niin miksi järjestöt maksuttomia ruokakasseja porukalle syytävät?

Mistä sä kuvittelet, että kaikki saisi tuollaisia summia tukia????????

Miksi se kuvittelee, että _kukaan_ saa tuollaisia tukia? Ei nimittäin pidä paikkaansa, ei mitenkään.

Mulla esimerkiksi asumistuki+tt-tuki tekee yhteensä 564€. Vuokrani on 550€ plus vesi 20€. Maksimivuokra yksinasuvalle täällä on 570€ eli mahdun kriteereihin, mutta jostain syy

Niin koska yksikään työtön ei ole koskaan ollut töissä. Mulla oli veroprosentti viimeisimmässä duunissa 36%. Töitä tehnyt 16-vuotiaasta asti, nyt olen nelikymppinen. Mitään en ole ikinä maksanut eiks jeh?

Ohis

Vierailija
222/235 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka on ihmisoikeus. Jos sitä ei muuten saa sitten saa varastaa. Ennakkotapaus on jo Italiasta: sikäläinen korkein oikeus päätti että oikeus elämään ohittaa kauppiaan omaisuuden suojan.

Ruoka ei ole ihmisoikeus. Ruoka on jonkin työläisen työn tulos, ja sitä kuulalla otsaan tai vankilaan, kuka siitä varastaa.

Miksi näitä suomenkansan vihollistrolleja ei VIELÄKÄÄN saada kitkettyä tältä palstalta? En ole nähnyt tällaista teinix-edgysontaa muiden maiden keskustelupalstoilla. Ovatko suomalaiset jotenkin k.ehareita vai missä mättää? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/235 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näitä suomenkansan vihollistrolleja ei VIELÄKÄÄN saada kitkettyä tältä palstalta?

Hyvä kymysys. Olisi luullut, että tällaiset "sun ruoka on mun" -taistolaiset olisi jo voitettu sisällis-sodan aikaan.

Vierailija
224/235 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

italiassa kirkot järjestää ruokailuja ja apu on ihmisten kesken. joku mainitsi italian. kristillisen kirkon koko historian ajan on annettu ruoka apua,jeesus itse ruokki nälkäiset esim.leipä ja kala ihme. eli on myös käsky ruokkia nälkäiset ja antaa janoiselle vettä jne. ilmestyskirjassa kohtaus jossa taivaassa kysytään ,mitä olet tehnyt toisten hyväksi?

myös venäjälläkin on ruoka avun toimittamista esim.vanhuksille ja köyhille esim.st petersburg. siis mikä maa suomi on jos täällä ei onnistu apu.?????

sastamalassa on face ryhmä jossa apua annettu ihmisten kesken kyllä. kuitenkin on kyliä,taajamia ja kaupunkeja joissa ei ole apua ollenkaan.hursti on ilmeisesti joskus lähettänyt apua muualle suomeen. eli tukekaa diakoniaa,hurstia jne lahjoituksilla.

poliitikot ruotuun vaadimme apua, köyhille ja nälkäisille.

Vierailija
225/235 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

italiassa kirkot järjestää ruokailuja ja apu on ihmisten kesken. joku mainitsi italian. kristillisen kirkon koko historian ajan on annettu ruoka apua,jeesus itse ruokki nälkäiset esim.leipä ja kala ihme. eli on myös käsky ruokkia nälkäiset ja antaa janoiselle vettä jne. ilmestyskirjassa kohtaus jossa taivaassa kysytään ,mitä olet tehnyt toisten hyväksi?

myös venäjälläkin on ruoka avun toimittamista esim.vanhuksille ja köyhille esim.st petersburg. siis mikä maa suomi on jos täällä ei onnistu apu.?????

sastamalassa on face ryhmä jossa apua annettu ihmisten kesken kyllä. kuitenkin on kyliä,taajamia ja kaupunkeja joissa ei ole apua ollenkaan.hursti on ilmeisesti joskus lähettänyt apua muualle suomeen. eli tukekaa diakoniaa,hurstia jne lahjoituksilla.

poliitikot ruotuun vaadimme apua, köyhille ja nälkäisille.

Täällähän mentiin niin pitkälle että itse Metallica antoi apua suomalaisille köyhille..kertoo aika paljon maasta? Jos ulkomaiden bänditkin näkevät että suomessa kohdellaan köyhiä huonosti niin on ihme etteivät oman maan kansalaiset sitä muka näe! Meitä on niin vähän ettei tälle kansan kurjistamiselle ole mitään oikeutettua syytä! 

Vierailija
226/235 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo hyvä muistutus tuo metallica,hyvä bändi ja hieno lahjoitus. en muista koskaan kuulleeni, että suomalainen rikas olis lahjoittanut ruokajonoon ruokaa esim.poliitikko jne.kertoo paljon kyllä suomalaisten vihasta toista suomalaista kohtaan,pahuutta.

jvg ja joku tosi tv varakas, on joskus lahjoittaneet ja hienoa, että lahjoittivat muistaakseni hurstin ruokajonoon.

esim.diakonia  toimistoihin voi lahjoittaa kuivamuonaa, puhtaita vaatteita,hygienia tarvikkeita jne ,käsittääkseni että voi jakaa ihmisille.siis pakkaksissa kaikki ruoka ja tarvike.

hurstille on varmaan pankkinumero.tunnen itse ruokajakajia ja avun järjestäjiä.heilläkin vaikea joskus saada jaettavaa tarpeeksi.

arto ei tajua että toiminta vaatii lahjoituksia, eli on yksinkertainen.arto ei taida itse lahjoittaa vaan kerää itselleen omaisuutta ja maksatti esim.sastamalan kunnalla muotokuvansa jne.

Vierailija
227/235 |
23.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

74 000 uutta työtöntä siis.

Ja mikä se sellainen "suhdanne" on joka kurittaa Suomea mutta ei lähellekään samalla tavalla muita maita.

Tuleeko se sitten olemaan tämän hallituksen ansiota kun osa työttömistä jääneistä jossain vaiheessa toivottavasti viimein saa myös töitä? + 100 000 uutta työpaikkaa luvattiin. siitä tavoitteesta siis vielä 174 000 saavuttamatta. Ja edelleen omansa taputtaa, koska usko on vahva. Todellisen maailman tapahtumat sitten selitetään sen uskon läpi, niin kuin äärivasemmistolaiset tekivät joskus puoli vuosisataa sitten. Pyörä pyörii. 

Vierailija
228/235 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niillä tuilla saa ruokaa ostettua. Jos taloudenpito on impulsiivista, niin tuet voivat mennä päihteisiin tai muuhun ei välttämättömään. Mt ongelmat tässä varmaan osittain ainakin taustalla.

Tästä tulikin vähän otsikosta poikkeava Arton dissausketju, jossa peukutellaan "läski porvari" - kommentteja kilpaa. Ja tätäkin viestiä alapeukutellaan ja varmaan Persuksi syytellään. 

Vierailija
229/235 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt hakemassa täällä pikkupaikkakunnalla, missä asun, ilmaisia ruokakasseja. Niitä saa 3 viikon välein. Ruoka on pakastettua ja 2-3 viikkoa sitten mennyt parasta ennen -pvm. Kaikkea ei uskalla syödä edes. 

Vierailija
230/235 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla omistusasunto, saan n 560 e kuussa käteen.Muuta et saa.

Vierailija
231/235 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arto on poikkeuksellisen komea kaveri, sen lisäksi että on huomattavan älykäs on kaiken lisäksi oikeassa. Demarilokkien ruokinta pitäisi tulla virallisten ruokintaluukkujen kautta, niin demarilokki populaation säätely ravintoa annostelemalla onnistuisi paljon tehokkaammin.

Vierailija
232/235 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei laskuja makseta, jos jaa vanhaa leipää muutaman kurkun.

Mitä ihmeen laskuja sinulla oikein on? Yksinasuva saa 1300 e/kk verottomana toimeentulo- ja asumistukea, kyllä siitä luulisi riittävän ruokaankin. Ja jos ei ruoka-apua tarvita, niin miksi järjestöt maksuttomia ruokakasseja porukalle syytävät?

Helsingissä tavallisen kaksion vuokra voi olla 1100 euroa. Jää ruhtinaalliset 200 euroa muihin kuluihin.

Vierailija
233/235 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpon hallitus leikkasi kirkolta ja järjestöiltä. Ehkä kokoomusta äänestävät veronalennuksia saaneet alkavat nyt rahoittaa kirkon ruoka-avun järjestämistä dynaamisena vaikutuksena.

Vierailija
234/235 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka-apu tavoittaisi näin kylä paremin perheet kun ei tulisi ostettua ensi sijaisesti olutta, lonkeroa ja siideriä. Toinen vaihtoehto olisi palveluseteli kaupaan jolla ei saisi alkoa ja tupakkaa eikä muuta turhaa.

Vierailija
235/235 |
04.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla omistusasunto, saan n 560 e kuussa käteen.Muuta et saa.

Sun pitäs myyrä se omistusasunto josta saat sen 560 000 e ja jatkaa kuten reheliset ihmiset ilman lokkeiluu.