Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joista tuntuu, että mitkään ihmissuhteet ei kestä. Ei edes töissä.

Vierailija
18.05.2025 |

Olen yrittänyt kaikkea. Olla hyvin ystävällinen, puhelias, puhumaton, näkymätön, esillä, avulias, mennyt vain joukon mukana, ym.ym. Lahjontaakin olen jollain tasolla harjoittanut (auttanut pyyteettömästi henkilökohtaisissa asioissa) Kuitenkin tunnen aina jääneeni ns."luu käteen".  Tälläkin hetkellä tilanne on se, että töissä osa selkeästi yrittää savustaa minua ulos (todella raskasta). Eikä ole ensimmäinen kerta, vaan sama kaava tuntuu toistuvan lähes poikkeuksetta. Olen myös sinkku, eli nekin ihmissuhteet menee vain tappion laariin. Ystäviä ei tunnu olevan. Ainakaan tosi ystäviä, joita kiinnostaisi minun elämäni. Ainot kontaktini ovat jo hyvin vanhat vanhempani. En tiedä mitä teen väärin. Elämä ei oikein maistu enää koska näytän epäonnistuvan toistuvasti. 

N.52

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vähän sama juttu, mutta olenkin (melko varmasti) autisti ja lisäksi introvertti, joten en niin välitäkään moneen joukkoon kuulumisesta. Sen kyllä huomaan, että esim. töissä monet minua uudemmat tulokkaat on otettu nopeasti mukaan piireihin ihan eri tavoin kuin minut ikinä. Ekstroverttius tai sen esittäminen näyttää auttavan tuossa paljon. Mutta ei kai se esittäminen pitemmän päälle kannata, joten en suosittele sitä.

Kai parasta on olla aidosti oma itsensä, eikä ainakaan kokeilla erilaisia taktiikoita saman joukon kanssa, se vasta oudolta vaikuttaisi :D Omanlaisesi ihmiset hyväksyvät sinut kyllä, kun heitä tapaat. Onko sinulla jotain erityisiä kiinnostuksenkohteita, joiden parista voisit löytää samanhenkisiä tyyppejä? Ehkä sitten saisit myös uutta itsevarmuutta noihin muihinkin tilanteisiin, joissa joudut olemaan ihmisten kanssa. (No, en tiedä auttaisiko tuo, mutta kommentoin vaan kun itsekin samaistun aloitukseesi.)

Onko autismi (esim. Asperger-tyyppinen, jonka uskon itselläni olevan,) täysin poissuljettu? Naisilla noita on joskus vaikeampi tunnistaa.

Vierailija
22/27 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olet epämiellyttävä ihminen, jos yritetään savustaa ulos. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue Laura Wathenin kirja : Ai se olikin Adhd.

Siellä käsitellään tuotakin eli yrität miellyttää ihmisiä jottei sinua hylättäisi/hyljeksittäisi. Näin toimien, eli maskaamalla eli naamiota pitämällä yrität suojella itseäsi, mutta aikaansaatkin sen että ihmiset ovat sinua kohtaan rajattomia ja huomaat olevasi naureksittava ja halveksittava kynnysmatto ja oksennusämpäri.

Tutustu kirjaan, se kannattaa

Vierailija
24/27 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ehkä vain löytänyt omanlaistasi ihmistä, jonka kanssa asiat soljuvat luontevasti eteenpäin. Kerron kuitenkin milloin itse alan vetäytyä. Siinä vaiheessa kun huomaan, että minusta yritetään tehdä jatkuvasti jotain ihmeellisiä tulkintoja tai minua luokitellaan jonkin yksittäisen asian perusteella tai kun huomaan jonkun olevan jollain tapaa kontrolloiva ja rajoittava ilman esihenkilöasemaa. Myös selän takana paheksunta tai muka harmiton ihmettely ovat omiaan tekemään pesäeroa muihin.

Vierailija
25/27 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti olet epämiellyttävä ihminen, jos yritetään savustaa ulos. 

Minusta aloittaja on jo kirjoituksensa perusteella empaattinen ja sympaattinen ihminen ja voisin olla hänen ystävänsä.

Sinä taas, jo pelkästään kirjoituksesi perusteella olet ilkeä ja kiusaaja, jolla ei sen vuoksi ole oikeita ystäviä, vaan muita samanlaisia luusereita eli peesaajia, hyväksikäyttäjiä tai rikoskumppaneita, siis pelkkää pohjasakkaa.

Lopeta tuollaisten kirjoittelu, mieti hetken ja muuta tapasi.

Vierailija
26/27 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aikuinen naisautisti ja kärsinyt tästä ongelmasta koko ikäni. Ikä alkaa jo nelosella, mutta en ole koskaan ollut vakavassa parisuhteessa tai naimisissa. Ystäviä tulee ja menee, mutta kukaan ei koskaan jää mukaan pysyvästi. Elämässä on 1 ainoa pysyvä ystävä, onneksi sentään hän. Töissä asiakkaat ja esihenkilöt pitävät minusta, koska saan tuloksia itsenäisesti aikaiseksi, mutta en kelpaa koskaan pysyvästi palkattavaksi tai työporukoihin mukaan. Nyt taas työttömänä tästä samasta syystä, vaikka osaamista ja asiantuntijuutta löytyy.

Vierailija
27/27 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa on ollut myös läpi elämän. Ehkä taustalla on lapsuudesta juontuvaa traumaperäisyyttä. Sitä kannattaa ainakin tutkia, voisiko johtua siitä, koska helpommin silloin esimerkiksi kokee ulkopuolisuutta ja sitä ettei mitkään suhteet kestä tai tulee vetäytymisen tarve jossain kohtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi