Mitä varten sinä olet olemassa?
Tai mitä varten sinut on tänne maapallolle laitettu? Mikä on sinun tehtäväsi? Miksi elät? Mihin tarkoitukseen sinä synnyit?
Kommentit (71)
Sain Taivaan Isältä tämmösen hienon lahjan, elämän.
Saan katsella tätä maailmaa lapsen uskolla.
Ei ole huolen häivää, kaikki menee aina parhainpäin.
Tietysti itse täytyy tehdä valintoja mut kyllä Herra mun purttani ohjaa.
Maailma on kaunis ja hyvä elää sille, jolla on tilaa myöskin unelmille ja mielen vapaus ja mielen vapaus.
Vanhemmat halusivat yhden lapsen ja minä synnyin. Siksi olen olemassa.
Muut saa sylkeä päälle ja hyljeksiä.
Olen olemassa itseäni varten, sillä minähän tästä kaikesta eniten kärsin tai hyödyn. Toteamus on subjektiivinen, mutta enhän minä muuta näkökulmaa elämääni voi ottaakaan. Olen itseni vanki elämän tarkoitusta määriteltäessä.
Vierailija kirjoitti:
Miten itse vastaat, ap?
Minä olen olemassa tehdäkseni tänne vauvapalstalle tämmösiä aloituksia. Tietysti, haloo! Mitä muka muutakaan?
ap
Varmaankin, jotta muut saisivat kohdella minua mahdollisimman paskamaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin, jotta muut saisivat kohdella minua mahdollisimman paskamaisesti.
Onkohan kukaan olemassa ITSEÄÄN varten? Vai onkohan kaikki ihmiset olemassa MUITA varten? Eli jotain niinsanottua funktiota kaikki ihmiset täyttävät muita ihmisiä kohtaan. Eri ihmisillä on eri funktio. Joillain on se funktio että he auttavat muita. Joillain on se funktio että heitä vähätellään ja heille naureksitaan. Joillain on se funktio että heitä kohdellaan kakkamaisesti. Ja tietysti joillain on se funktio että he ovat muiden suuria johtajia. Ja niin edelleen.
Arkkiatri Arvo Ylppö määritteli ihmisen tehtävän seuraavasti: Ihmisen tehtävä on pitää eläessään hauskaa ja jos aikaa jää yli, niin voi tuottaa hauskaa toisillekin. Tästä elämänohjeesta minä ainakin olen yrittänyt pitää kiinni.
Lenkki pitkässä sukupolvien ketjussa. Siirrän osaltani suvun perintöä eteenpäin. Hoidan oman tonttini omana aikanani niin hyvin kuin kykenen.
Minä olen se luomiskertomuksen käärme. Olen olemassa löytääkseni itseni. Voi, että, ette tiedä kuinka yksinäistä Jumalan elämä voi olla.
Ei "minua" ole varsinaisesti olemassa. "Minä" on vain rooli, johon "minua" on pienestä pitäen aivopesty.
Niin käärme sanoi vaimolle: "Ette suinkaan kuole; vaan Jumala tietää, että sinä päivänä, jona te siitä syötte, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala tietämään hyvän ja pahan".
Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne". 2. Moos. 3:14
Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. Matt. 16:24
Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'. Matt. 25:40
Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle. Matt. 25:45
Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat. Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät. Matt. 7:12,14
Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. Joh. 14:6
Tulin tänne rikkaita rienaamaan, kusipää pomoja kiusaamaan.
Olen elossa, koska haluan olla. Tulin eloon, koska vanhempani halusivat lapsia. Mikä tarkoitus minulla on ei kuulu muille, minä en pyydä lupaa olemassaoloon.
Elän, koska en ole vielä tappanut itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Jari Sarasvuo sanoi kerran hienosti, että jokaisen tehtävä omalta osaltaan on luoda valoa tähän maailmaan ja palvella toisia ihmisiä niin, että maailma olisi taas piirun verran parempi paikka. Olen täysin samaa mieltä.
Siksi minun tarkoitukseni on tehdä vapaaehtoistyötä, auttaa ihmisiä, eläimiä ja luontoa sekä ilahduttaa esim. ikäihmisiä olemalla heille iloksi mm. musisoimalla, runoilemalla, keskustelemalla ja tekemällä yhdessä heidän kanssaan taidetta.
Jarilta noin viisaita sanoja? Nice.
Ihmisen elämän tarkoitus on tehdä toisten elämästä hieman helpompaa. Oikein älykäs ja kelseliäs ihminen voi helpottaa tulevienkin ihmissukupolvien elämää. Minun kaltaiseni hieman yksinkertaisempi yksilö taas auttaa ja palvelee toisia tässä hetkessä. Olen hoitoalalla.
Varmaankin levittää suvaitsevaisuutta, erilaisten ihmisten hyväksymistä. Olen tarpeeksi rohkea olemaan oma outo itseni.
Ihmisen tehtävä on löytää jumala.
Itselle ei ole selvinnyt, ehkä olen pehmentänyt toisten kokemaa raakuutta. Eihän muilta pidä kysyäkään.
No tietenkin six six six