Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilitoimistossakin YT-neuvottelut, en olisi ihan heti uskonut näkeväni...

Vierailija
18.05.2025 |

Enpä olisi ihan heti uskonut, että tilitoimistossakin nähdään YT-neuvottelut, joiden seurauksena joudun melko varmasti ulos. Onpa oikein kiva kiitos kevään tilinpäätössesongin jälkeen...

Saapa vaan nähdä, mihin sitä enää työllistyy... :(

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Kokoomus ja Persut kun ajoitte YRITTÄJÄN JA ELINKEINON asemaa! NOT

Suomen poliittisen historian suurin brändäysonnistuminen on kokoomus talousosaajana. Se on brändäys, jolla ei ole yhtään mitään katetta todellisuudessa. Todellisuudessa joka ikinen kerta, kun kokoomus on päästetty puikkoihin, Suomen talous on syöksynyt. Ihan joka ikinen kerta.

Kokoomus on avoimesti 1% asialla, siitä huolimatta saa ääniä kansalta. Muttei ne muutkaan puolueet suomalaisten puolella ole. Kaikki poliitikot on kansaa vastaan. Kaikki poliitikot vinkuu vierastyövoimaa ja mahdollistaa sen.

Vierailija
102/106 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kotikaupungissa hautaustoimisto kaatui konkurssiin. Aika huippua kyllä.

Oho. Tuo kyllä tyhjensi pajatson.

Itse asiassa ei niinkään yllättävää. Moni hautaustoimisto on tunnettu kovasta laskutuksesta. Kuluttaja etsii nyt halvempaa vaihtoehtoa. Jos yrityksen menot on mitoitettu tulojen mukaan, eikä pysty sopeutumaan myynnin laskuun, konkurssi kolkuttelee nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tilitoimistoilla menisi huonosti siinä missä muillakin? Toiset yrityksethän niitä eniten käyttää ja koska konkurssien määrä on suuri, väistämättä vaikuttaa tilitoimistoihin. 

Ja tilitoimistossa, jos jossain, osataan laskea kuinka monta työntekijää voi pitää. Siksi ihmettelen aloitusta, että miten tilitoimistossa...

Vierailija
104/106 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intiasta saa saman palvelun halvemmalla, loput tekee tekoäly. Suomessa liiketoiminta ei ole kannattavaa.

Varmasti Intiassa ovatkin hyvin perillä Suomen kirjanpitolaista, verolaista, osakeyhtiölaista jne.

Paljon on vielä niitäkin tilitoimistoja, joihin asiakkaat toimittavat läjän kuitteja kerran kuukaudessa ja kirjanpitäjät sitten järjestelevät ne mappeihin ja naputtelevat kirjanpidon johonkin palikkaohjelmaan. 

Kaikki puhuvat tekoälyn vievän työt, mutta siihen on vielä matkaa.

Aivan samalla tavalla he voivat siellä Intiassa perehtyä Suomen lainsäädäntöön kuin täällä Suomessakin.

No johan vitsin murjaisit :D Haluaisin nähdä sen intialaisen, joka tavaa Suo

Edellisessä työpaikassa siirsivät palkanlaskennan Viroon ja vituixihan se meni, virheitä virheiden perään ja vuosien päästä paljastui emäpommi kun oli jätetty maksamatta eräitä palkanosia ja työnantaja joutui maksamaan ne jälkikäteen viivästyskorkoineen, itsekin sain yli 500 euroa sen takia. Halpa kävi kalliiksi!

Halpa voi käydä kalliiksi. Juuri niin.

Vierailija
105/106 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien työpaikkojen piti hävitä jo silloin, kun alettiin puhua ja lopulta pikkuhiljaa päästiin, paperittomaan toimisto- ja tilinpito jne työhön. Mut eipä hävinneet. Toki tekoäly vois ensimmäiseksi viedä kaikki ns johtajien paikat. Koska ainahan sanotaan, että sieltä se homma lähtee toimimaan. Sen jälkeen järkeistää mahdolliset tarvittavat työt. Jos kerran tekoäly on fiksu(mpi) kuin ihminen, niin miks hitos se vaivautuis tekeen ihmisen operatiivisia hommia

Tekoälyllä ei ole tunteita, ei siis myöskään omanarvontuntoa. Tekoäly ei myöskään koe väsymystä. Sen kohdalla ei siis voida puhua vaivautumisesta.

Itse asiassa tekoäly-yhtiö Anthropicin tutkimusten mukaan tekoälyllä on tunteita, ja toiset tehtävät on niille mieluisampia kuin toiset. 

https://www.wired.com/story/anthropic-claude-research-functional-emotio…

Vierailija
106/106 |
08.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toiminimiyrittäjä ja ALV-velvollinen vuodesta 2009. Kuukauden aikana tulee noin 10-15 käteiskuittia / laskua sisään / maksua ulos. Ei olisi vaikea oppia ne tekemään itse mutta kun ei ole omaa alaa niin teen itse toimialani työt ja tilitoimisto hoitaa kirjanpidon, ALV-laskelman, tilinpäätöksen ja veroilmoituksen. Näillä mennään.