Kuinka nuorella voi olla Alzheimer?
Kommentit (42)
Laulaja Carola Standertsköld oli reilusti alle 50-vuotias sairastuessaan Alzheimeriin.
Työikäisten muistisairaudet ovat lisääntyneet. Minusta se kertoo omalta osaltaan tämän päivän työelämän kuormittavuudesta, mutta tämähän ei yritysten johtoporrasta eikä poliitikkoja juuri kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle nelikymppisellä käytännössä mahdotonta.
Ei tulevaisuudessa. Kasvisruoka tekee tehtävänsä.
Kasvirasva ei onneksi tuki verisuonia, eläinperäinen tukkii.
Kaverin isä sairastui vähän päälle viiskymppisenä Lewyn kappale-tautiin, nopeasti katosi muisti ja ymmärrys ja kuoli vähän päälle 60v
youtubessa on dokumenttejä, jossa lapsillakin on dementia.
Veljeni sairastui dementiaan 55- vuotiaana. Hän eli aina terveellisesti. Liiikkui, urheili, teki puutarhatöitä, rakensi ja touhusi.
Kamala tauti. Nuoretkin, jopa lapset, voivar sairastua.
Minun veljeni sairastui 60 vuotiaana. Hän oli aina liikunnallinen, teki fyysisiä töitä, harrasti liikuntaa, oli sosiaalinen. Mutta alzhaimer iski. Sai lääkityksen ajoissa, mutta ei ole enää sama veli.Pärjää vielä onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla
Eikä sairaus ole normaalia
Näin, paitsi sairauksien normaaliudesta voidaan käydä debattia. Patologisia/ "abnormaaleja" ilmiöitä toki, mutta silti. No, se ei ollut se olennaisin asia tässä ketjussa. Hyvin kuitenkin sanottu. Psyk.sh.
Dementiaan voi sairastua nuorenakin, Olen hoitaja ja olen hoitanut 40- 50v dementiapotilaita, jotka eivät ymmärtä mitään enää. Hirveä tauti.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö näitä sairauksia ole ollut olemassa jo vuosisatoja?
On ollut. Nykyisin ne ovat vaan lisääntymään päin, koska ihmisten elinikä on pidentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole! "Nuorella iällä todettu Alzheimerin tauti on harvinaista, mutta sitä esiintyy joissain tapauksissa."
Vierailija kirjoitti:
Työikäisten muistisairaudet ovat lisääntyneet. Minusta se kertoo omalta osaltaan tämän päivän työelämän kuormittavuudesta, mutta tämähän ei yritysten johtoporrasta eikä poliitikkoja juuri kiinnosta.
...puhumattakaan e-koodi ruuista!
Vierailija kirjoitti:
Älä ouhu pötyä.
Geneettisesti voi olla!
Vierailija kirjoitti:
Ketä se on?
Voit lopettaa t'm'n, ei ole enää hauska!
Vierailija kirjoitti:
Tiedän henkilön, joka sairastui Alzheimerin tautiin alle 40-vuotiaana, mutta se on hänellä sukurasitteena: hänen isänsä menehtyi tautiin 45 vuoden iässä. Lisäksi kaikki hänen setänsä kuolivat siihen viimeistään viisikymppisinä. Hirvittävä sairaus! Kävin katsomassa häntä vielä viime vuonna, mutta nyt ei enää kannata vierailla hänen luonaan, koska hän ei enää tunnista minua. (Hän on nyt 42.)
Kannattaa. Vaikkei tunnista, vierailusta jää miellyttävä olotila muistisairaalle.
Vierailija kirjoitti:
Kaverin isä sairastui vähän päälle viiskymppisenä Lewyn kappale-tautiin, nopeasti katosi muisti ja ymmärrys ja kuoli vähän päälle 60v
Se on eri juttu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän henkilön, joka sairastui Alzheimerin tautiin alle 40-vuotiaana, mutta se on hänellä sukurasitteena: hänen isänsä menehtyi tautiin 45 vuoden iässä. Lisäksi kaikki hänen setänsä kuolivat siihen viimeistään viisikymppisinä. Hirvittävä sairaus! Kävin katsomassa häntä vielä viime vuonna, mutta nyt ei enää kannata vierailla hänen luonaan, koska hän ei enää tunnista minua. (Hän on nyt 42.)
Kannattaa. Vaikkei tunnista, vierailusta jää miellyttävä olotila muistisairaalle.
Tämä. Itse pistän omaiselleni musiikkia soimaan, luen tai jutustelen niitä näitä.
Vierailija kirjoitti:
4060-vuotiaana. KORJAAPPA TEKSTISI, LAITA VÄLILYÖNTI NUMEROITTEN VÄLIIN EI TULE TOMMOSIA!:
510 % kaikista Alzheimerin tautitapauksista.
Kerro lisää!