Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun kaikilla muilla menee hyvin

Vierailija
18.05.2025 |

Siis mun lähipiiristä sukulaisilla menee hyvin. Lapset seurustelee, on töitä, on terveyttä, tulee ylennyksiä, on rahaa, uusia kumppaneita, heidän lapsilla töitä ja kaikki aina niin ihanasti. Mä en voi enää tehdä töitä, työkyvyttömyyseläke, köyhyyttä, lapsilla ei töitä eikö kumppaneita. Tulevaisuus näyttää mulle huonolta. Aina mulle hehkutetaan omaa elämää niin hirveästi. Onko se vaan huijausta?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pitkäaikaistyötön masentunut erityislapsen vanhempi, joka voisi hyvinkin katkeroitua jaetuista korteista. Sen sijaan että kärsisin siitä, miten asiat nyt on, kun en voi niihin vaikuttaa, kiinnitän huomioni elämässä muualle. 

Just nyt nautin siitä, että on mukava olla ulkona kun ei oo liian kylmä eikä kuuma, eikä tarvi lämmittää taloa niin säästyy rahaa siinä. Kehitän itseäni harrastuksillani, ja koen siitä pystyvyyttä ja onnistumisia. Käännän katseen sellaiseen suuntaan, joka tuottaa mulle itselle iloa elämässä, en niihin, mitkä menee päin hlvttiä.

Vierailija
22/54 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi koskaan tietää mitä kenelläkin on taustalla. On saatettu opiskella ja tehdä kovasti työtä saavutusten eteen. Sinä olet valinnut toimia toisin.

Suomessa kaikilla on samat mahdollisuudet opiskella. Jos et itse viitsinyt, se ei ole muiden syytä. Emme valitse esim sairauksia, mutta voi valita miten asennoituu. Pystyisitkö sinä luopumaan katkeruudestasi? 

Juuri näin! Suomessa on mahdollisuudet vaikka mihin ja esim. lääkäreillä on käytännössä täystyöllisyys ja erinomainen palkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pitkäaikaistyötön masentunut erityislapsen vanhempi, joka voisi hyvinkin katkeroitua jaetuista korteista. Sen sijaan että kärsisin siitä, miten asiat nyt on, kun en voi niihin vaikuttaa, kiinnitän huomioni elämässä muualle. 

Just nyt nautin siitä, että on mukava olla ulkona kun ei oo liian kylmä eikä kuuma, eikä tarvi lämmittää taloa niin säästyy rahaa siinä. Kehitän itseäni harrastuksillani, ja koen siitä pystyvyyttä ja onnistumisia. Käännän katseen sellaiseen suuntaan, joka tuottaa mulle itselle iloa elämässä, en niihin, mitkä menee päin hlvttiä.

Onnittelut siitä että pystyt siihen. Kaikki eivät pysty.

Vierailija
24/54 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ärsyttääkin, en usko että toivot pahaa niille, vaan et sunkin perheellä ois hyvin.

Toivotan sulle jaksamista, iloa ja halauksia (ja yllätys onnenpotkuja)  

<3      <3

Vierailija
25/54 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ärsyttää? Itse ainakin olen mielissäni, jos joillakin menee hyvin. Minulta puuttuu kateusgeeni.

Arvatenkin itselläsikin menee hyvin? Silloin ei tosiaan osaa olla kateellinen muille. Mutta jos tiput yhtäkkiä alemmas...

Onpa vahingoniloinen kommentti. Kateus on kuin kauneus, katsojan silmässä. Kun sinussa on kateutta, se on sinun kateuttasi ja kadehdit vaikka ei olisi mitään aihetta. Vika on vain ja ainoastaan sinussa ja sinulle on oikein kiehua myrkyissäsi. Kun vaan jätät muiden kyyläämisen. Muiden elämä ei kuulu sulle yhtään. Miksi kukaan haluaa olla katkera kyylä, joka jättää oman elämänsä elämättä?

Vierailija
26/54 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon oppinut että elämä on aika usein epäreilua ja kamalaakin. Itsekin osatyökykyinen ja vielä olisi vuosikymmeniä työuraa edessä. Oon menettänyt paljon mutta myös saanut paljon. Ja oppinut myös arvostamaan elämää ylipäätään. Sitä että tänäänkin aamulla heräsin uuteen päivään ja niin myös läheiseni. Kesä on taas tulossa ja saan elää Suomessa. Siinäpä lottovoittoa kerraseen. 

Vierailija
27/54 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko edes masentunut? Mulla ainakaan ei auta kuin hetkellisesti joku positiivinen ajattelu. Yli 10v masennusta sairastanut oon

Ap

Vierailija
28/54 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ärsyttää? Itse ainakin olen mielissäni, jos joillakin menee hyvin. Minulta puuttuu kateusgeeni.

Arvatenkin itselläsikin menee hyvin? Silloin ei tosiaan osaa olla kateellinen muille. Mutta jos tiput yhtäkkiä alemmas...

Onpa vahingoniloinen kommentti. Kateus on kuin kauneus, katsojan silmässä. Kun sinussa on kateutta, se on sinun kateuttasi ja kadehdit vaikka ei olisi mitään aihetta. Vika on vain ja ainoastaan sinussa ja sinulle on oikein kiehua myrkyissäsi. Kun vaan jätät muiden kyyläämisen. Muiden elämä ei kuulu sulle yhtään. Miksi kukaan haluaa olla katkera kyylä, joka jättää oman elämänsä elämättä?

Et siis tiedä mitään kateudesta ja katkeruudesta. Ei kaikilla ole noin hyvä tuuri käynyt.

Vierailija
29/54 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi koskaan tietää mitä kenelläkin on taustalla. On saatettu opiskella ja tehdä kovasti työtä saavutusten eteen. Sinä olet valinnut toimia toisin.

Suomessa kaikilla on samat mahdollisuudet opiskella. Jos et itse viitsinyt, se ei ole muiden syytä. Emme valitse esim sairauksia, mutta voi valita miten asennoituu. Pystyisitkö sinä luopumaan katkeruudestasi? 

Juuri näin! Suomessa on mahdollisuudet vaikka mihin ja esim. lääkäreillä on käytännössä täystyöllisyys ja erinomainen palkka.

Mitä siitäkin tulisi, että kaikki hakeutuisivat yhtäkkiä lääkikseen, nekin jotka eivät sinne HALUA koska palkka? Ei jumalauta näitä palstan valopäitä.

Vierailija
30/54 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvasit väärin. Pärjään pienillä tuloilla ja nyt taidan jäädä yksin, koska mieheni on vakavasti sairas eikä hän siitä luultavasti parane. Siltikään en kadehdi muita.

Vierailija
31/54 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla itserakkausgeeni tilalla ?   ;)

69-vuotias ei ole itserakas. Se nyt vaan on niin, että en kadehdi ketään.

Vierailija
32/54 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siitäkin tulisi, että kaikki hakeutuisivat yhtäkkiä lääkikseen, nekin jotka eivät sinne HALUA koska palkka? Ei jumalauta näitä palstan valopäitä.

Ei kaikkien sinne pidä hakeutua. Itse viihdyn erinomaisesti toisessa akateemissa ammatissa, jossa palkka ei ole yhtä hyvä mutta lomat ja kuormitus paremmat. Lääkis on näille köyhyydestä voivottelijoille erinomainen ratkaisu.

Vierailija
33/54 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkien sinne pidä hakeutua. Itse viihdyn erinomaisesti to

Sehän on ihan yleinen juttu tänä päivänä että mikäli et hakeudu lakimieheksi tai lääkäriksi mutta kuitenkin "akateemiselle alalle" olet kortistossa ennemmin tai myöhemmin. 

Vierailija
34/54 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ole vaan iloinen toisten puolesta? Tuollainen katkeruus ei ole hyvästä. 

Ihmisten katkeroitumistaipumuksissa on eroja. Et sä masentunuttakaan voi vaan käskeä piristymään ihan kuin se hoituisi sormia napsauttamalla.

Olen ollut vakavasti masentunut, niin että olin jopa hoidossa, mutta ei se estänyy olemasta iloinen toisten puolesta. Silloin jopa mietti, että hyvä, kun edes jollain menee asiat hyvin. Kenenkään onnellisuus ei ole kuitenkaan minulta pois.

Vierailija
35/54 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkien

No enpä tiennytkään olevani kortistossa, vaikka en ole juristi tai lekuri.

Vierailija
36/54 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää keskittyä asioihin, jotka elämässäsi ovat hyvin.

Väittäisin myös, että ihmisillä on ihan synnynnäisiä eroja siinä kateudessa. Joillain on paljon rahaa ja he ovat silti kateellisia jopa itseään köyhemmille. Aina on joku joka on sinua kauniimpi, nuorempi, rikkaampi, menestyvämpi, kovakuntoisempi tai parempi jossain asiassa. Tai ainakin luulet niin. Kateuden sijaan kannattaisi kysyä häneltä neuvoja, eikä yrittää puukottaa selkään, miten monet tekevät.

Vierailija
37/54 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sehän on ihan yleinen juttu tänä päivänä että mikäli et hakeudu lakimieheksi tai lääkäriksi mutta kuitenkin "akateemiselle alalle" olet kortistossa ennemmin tai myöhemmin. "

Millä rahalla ajattelit, että lakimiehille ja lääkäreille maksetaan, jos meillä ei tulevaisuudessa ole yksikään dippainssi ja kauppatieteilijä töissä ja vienti on nollissa?

Vierailija
38/54 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hemmetti mitä kuraa, mistä sä tiedät oonko opiskellut? Ja fakta on että oon enempi opiskellut kuin nämä hyväosaiset kehujat. 

Ap

Olen eri, mutta ihmettelin myös tuon kommentoijan oletuksiin perustuvaa sanoittamista. Sinä varmaan valitsitkin työkyvyttömyyseläkkeen. Mutta nää on näitä. Itse olen myös työkyvuttömyyseläkkeellä ja välillä ärsyttää suvun menestyjien hehkutukset. 

Vierailija
39/54 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saa fyysisiä asioita, ehkä saa henkisiä. Ja kirjoja. Jotain muuta. Ulkona on muuten ihana sininen taivas ja pieniä pilviä, tuulee.

Vierailija
40/54 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut siitä että pystyt siihen. Kaikki eivät pysty.

Ei se ilmaiseksi tule, on siihen pitänyt ja pitää työtä tehdä. Googlaa kasvun asenne ja muuttumaton asenne jos kiinnostaa tehdä muuta kuin valittaa koko elämä. Se on ensi sijassa asennekysymys millainen elämä sulla on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi