Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puuttuvat työpaikat

Vierailija
18.05.2025 |

Täällä näkee paljon keskustelua siitä, että työpaikkoja ei ole. Kiinnostaisi tietää tästä enemmän työtä hakevilta. Mikä koulutus sinulla on? Kauanko olet hakenut töitä, kuinka moneen paikkaan olet hakenut, entä haetko töitä oman koulutuksen ulkopuolelta? Entä missä asut (ei tarvitse paikkakuntaa kertoa, mutta suuntaa antavasti, onko kyseessä pieni vai iso paikkakunta ja missä päin Suomea).

Ja tämä ei ole mikään työttömien dissausketju, vaikka joku sen varmaan niin ottaa. Asia vaan aidosti kiinnostaa ja huolestuttaa myös oma työllistyminen opintojen jälkeen. Kesäksi on töitä, mutta syksyllä valmistuminen häämöttää ja sen jälkeen on työtilanne ihan auki.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkona vielä edelliseen vuodatukseeni että eniten ottanut päähän miten olin henkisesti asennoitunut, että pääsen parempiin hommiin ja saan parempaa palkkaa. Toisin kävi eli teen vanhoja hommia täysin kyllästyneenä koko alaan. 

Tämä minuakin huolestuttaa. Opiskelen liiketaloutta, mutta pelkään, että tulen olemaan lopun elämääni kaupan kassa. Aiemmin olin vuosia kaupan alalla töissä ja kyllästyin vuorotyöhön, huonoihin sopimuksiin ja huonoon palkkaan. Siksi lähdin opiskelemaan. Ap

Mikä hitto siinä on ettei asioista voi ottaa selvää etukäteen? Hypätään suoraan syvää päätyyn ja sitten vasta mietitään osaankohan edes uida. Et osaa.

Mistäs sinä tiedät, paljonko olen ottanut selvää? Työllisyystilanne on sitä paitsi huonontunut paljon ihan sen aikana, kun olen opiskellut. Mutta en ole lähtenyt opiskelemaan tutkintoa, jolla ei oikeasti tee yhtään mitään. Ja olen myös profiloivia opintoja opintoja valinnut työllistymisen kannalta, enkä sen perusteella mikä on kivaa. Mutta kai se tulevaisuus saa silti huolestuttaa, varsinkin kun joka paikasta saa lukea työttömyydestä, kurjuudesta ja muuten ikävistä aiheista. Ap

Vierailija
22/23 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkona vielä edelliseen vuodatukseeni että eniten ottanut päähän miten olin henkisesti asennoitunut, että pääsen parempiin hommiin ja saan parempaa palkkaa. Toisin kävi eli teen vanhoja hommia täysin kyllästyneenä koko alaan. 

Tämä minuakin huolestuttaa. Opiskelen liiketaloutta, mutta pelkään, että tulen olemaan lopun elämääni kaupan kassa. Aiemmin olin vuosia kaupan alalla töissä ja kyllästyin vuorotyöhön, huonoihin sopimuksiin ja huonoon palkkaan. Siksi lähdin opiskelemaan. Ap

Sano nyt vielä, että opiskelet AMK:ssa tradenomiksi? 🤦

Miksi se sinua haittaa? Onko se jostain pois?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano nyt vielä, että opiskelet AMK:ssa tradenomiksi? 🤦

Juu, niin opiskelen, eikö se nyt tuosta käy ilmi vai pitääkö sinunlaisille rautalangasta vääntää? En kylläkään halua jättää opintoja tähän, vaan hakea maisterivaiheen opintoihin. Ap