Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinillä aloitettiin masennuslääkitys,syö JÄRKYTTÄVIÄ määriä

Vierailija
17.05.2025 |

Tänään syönyt puoli  kattilallalista muusia ja tusinan  lihapullia,puoli pussia paahtoleipää,paketin  keittokinkkua, kolme jugurttia..

Kiva kun  siinä meni  mm. aamiaistarpeet molemmille lapsille.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne lääkkeet lihottaa aivan älyttömästi ja lyhyessä ajassa. Itse olen ollut teini-ikäisestä asti yli nelikymppiseksi saman painoinen ja lääkkeiden aloituksen jälkeen lihoin kymmenen kiloa puolessa vuodessa. Lopetin lääkkeiden oton, koska se lihominen aiheutti jo itsessään niin inhottavan olon. 

Väärin teit. Ei lääkkeet lihota, vaan liikasyöminen. Itsekuria. 

Vierailija
42/80 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pakko tietää niin lääkitys aloitettiin koska lapseni lopetti harrastuksensa,ei halunnut enää kouluun ja fyysisesti satutti itseään. Hänen mielialansa todettiin niin matalaksi, että lääkityksen katsottiin olevan henkivakuutus. 

Lääkärin mukaan hyvin siedetty lääke ilman sivuvaikutuksia. Ei vain maininnut ettei maha enää täyty millään..

Ap.

Viimeisin lause sai miettimään että otatko asiat yleensä vakavasti vai pelleiletkö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jo muistanut ottaa iltalääkkesi?

Otan kohta. Kiitos kun muistutit.

Okm. https://m.youtube.com/watch?v=wcV7sgkdqiY&pp=ygUNTWllbGlwdW9saWt1d

Vierailija
44/80 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole määrä eikä mitään. Kasvava nuori tarvii energiaa. Älä vaan valita hänelle siitä syömisestä kun saa sitten trauman ja luulee että hänessä on jotain vialla

Jos jotain huolehtisin masentuneen lapsen ruokavaliossa niin d-, c-, a- ja b12 vitamiinin. Tyttölapsella raudan ja proteiinia tarpeeksi. Huom. toimii minulla aikuisella. Ei pelkkää leipää ja muroa

'Ja 8h unta vähintään samalla rytmillä. Ei myöhäisillan valvomisia vaan viimeistään 22 nukkumaan. Pakottaisin nukkumaan koska masennus pahenee jos on väsynyt. Arkirutiinit tarkasti koska ne tekevät turvallisen olon vaikkei välttämättä kata teinin jännityksen kaipuuta. Ei herkkuja joka päivä eikä edes joka toinen. Sokeri on ihan mieletön myrkky nimenomaan mielialalle! Vielä sellainen salakavala --:

Osalainaus. Puhut asiaa.

Hyvä äiti puhuu siellä. 👋

Vierailija
45/80 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
46/80 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söikö myös lasten vanukkaat?

Vierailija
47/80 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin lapsesi tarvitsee ne lääkkeet.

Mieluummin lihava ja elossa kuin hoikka ja kuollut,eikö?

Vierailija
48/80 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap valehtelee. Teineille ei yleensä aloiteta mielialalääkkeitä. 

Tässä maassa lääkitään kaikki hiljaiseksi ihan vaan sen takia että lääkäreiden ammattitaito on ja pysyy ensimmäinen vuoden opiskelijan tasolla. Kirjolla olevat lapset, hormoonihuuruiset teinit, ahdistuneet opiskelijat, työikäiset ja vanhukset. Ihan sama mikä sairaus, lääkitään masennuslääkkeillä jotta ei tarvitsisi tutkia ja hoitaa esimerkiksi unettomuutta, allergiaoireita, raudanpuutetta, kilpirauhasen vajaatoimintaa jne.

Vierailija
49/80 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole määrä eikä mitään. Kasvava nuori tarvii energiaa. Älä vaan valita hänelle siitä syömisestä kun saa sitten trauman ja luulee että hänessä on jotain vialla

Ei valittaa tarvi, mutta esim tarjoillaan ruoka valmiiksi annosteltuna, jotta määrä pysyy kohtuullisena. Ei otetakaan enää itse.

Ja jos on edelleen nälkä niin jotain mikä ei lihota. Naposteluporkkanoita tai jotain muuta tylsää. Kyllä nekin menee, jos ruokahalun syynä on lääkitys. 

Ja myös lääkäriin yhteys, lääke vaihtoon, ennen kuin paino karkaa käsistä. Se on epätervettä myös, kyllä lääkäri sen tajuaa. 

Vierailija
50/80 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta sun mksu tarvii ne lääkkeet. Mun vanhemmat veti mun masennuslääkeet vessasta ja sanoi ettei niiden lapsi ole hullu. 15vuotiaana hyppäsin partsilta ja jalat meni paskaksi. Toisen käden peukalo oli  tuossa vaiheessa jo poissa pelistä kun olin viiltänyt liian syvään eikä hermot toimineet. Kun jouduin pakkohoitoon vanhemmat häpes silmiä päästään. Hirvee huuto siitä kun en jaksanut enää harrastaa enkä halunnut nähdä kavereita. Toisaalta kaveritkaa ei halunnut nähdä mua ja sain lempinimen hulluHanna.

Mistä masennus tuli,kukaan ei tiedä. Periaatteessa mulla oli kaikki hyvin,harrastuksia ja asuttiin oktalossa.Mutta mä olin jo lapsena hirmu surullinen.

Vierailija
51/80 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei valittaa tarvi, mutta esim tarjoillaan ruoka valmiiksi annosteltuna, jotta määrä pysyy kohtuullisena. Ei otetakaan enää itse.

Ja jos on edelleen nälkä niin jotain mikä ei lihota. Naposteluporkkanoita tai jotain muuta tylsää. Kyllä nekin menee, jos ruokahalun syynä on lääkitys. 

Ja myös lääkäriin yhteys, lääke vaihtoon, ennen kuin paino karkaa käsistä. Se on epätervettä myös, kyllä lääkäri sen tajuaa. 

Mitä hemmettiä.. se lapsi tuskin tarvii yhtään enempää stressin aiheita.

Vierailija
52/80 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin tytärtäsi: lihoin kymmeniä kiloja masennuslääkityksen aikana. Joka päivä oli kyltymätön nälkä ja täyttymätön olo. Tärkeintä tietysti, että lääke vaikuttaa mielialaan. Yrittäisin silti puhua lääkärin kanssa painoasiasta, josko löytyisi joku toinen lääke, joka ei lisäisi ruokahalua. 

Vierailija
53/80 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakava asia mutta epäilen ketjussa samaa tyyppiä kuin erästä änärieksää koskevassa. Samat lausepötkylät, samat pilkkuvirheet. Eikö kukaan muu tunnista?

Vierailija
54/80 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ihmettele, ite masentuneena ja ahdistuneena en syöny mitään. Kun fiilis alko paraneen ni kyllä se ruokahalukin palasi. Sain myös lisäkiloja mutta huomasin että urheilu alkoi sujumaan paremmin kun kroppa ei ollut aliravitsemustilassa. Eli kokonaisuutta katsoessa teki vaan hyvää että tuli lisää painoa.

Vierailija
55/80 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on syöny tollasia määriä ilman mitään lääkitystäkin. Riippuu tietysti koostakin ja mitä ennen söi.

Vierailija
56/80 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ainuttakaan ihmistä joka ei olisi lihonut ihan hulluna mielialalääkkeiden myötä. Tunnen monia jotka niitä ovat käyttäneet tai käyttävät.

Siis oikeasti, kymmeniä kiloja tulee painoa lisää muutamassa kuukaudessa. En koskisi noihin troppeihin tikullakaan.

Vierailija
57/80 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojelkaa lapsia. Pojat käyttävät tyttöjä hyväkseen illanvietoissa. Se on fakta asia. Varoittakaa liiasta humalasta, sammumisesta ja poikien aikeista puhumalla seksistä. Näkisin niin että jos aikuinen ahdistuu tuosta aiheesta eikä puhu niin se altistaa lapsen vaaroille. Pitää kestää oma epämukavuus jotta lapsi on paremmassa turvassa.

Ja että saa sanoa ei. Ja jos ensimmäinen ei ei mene jakeluun, poistuu paikalta, mikäli fyysisesti mahdollista.

Vierailija
58/80 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeen sivuvaikutus? Pitääkö olla eri lääke vai mikä.

Vierailija
59/80 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne lääkkeet lihottaa aivan älyttömästi ja lyhyessä ajassa. Itse olen ollut teini-ikäisestä asti yli nelikymppiseksi saman painoinen ja lääkkeiden aloituksen jälkeen lihoin kymmenen kiloa puolessa vuodessa. Lopetin lääkkeiden oton, koska se lihominen aiheutti jo itsessään niin inhottavan olon. 

Väärin teit. Ei lääkkeet lihota, vaan liikasyöminen. Itsekuria. 

Ole pönttö hiljaa, kun se itsekuri tulee välittäjäaineista ja jos ne välittäjäaineet ovat vinossa, ei ole itsekuria, edes sinulla, jos sairastut. 

Mirta muutti diabeetikkoystävällä sokeriaineenvaihdunnan. Oli helppo nähdä insuliinimittarista. Hän lihoi 12 kg vuoden aikana ja lopetti.

Ap, jos lapsessa on autismia/neuroepätyypillisyyttä, SSRI saattaa pahentaa asiaa, kun taas dopamiinivaikutteinen helpottaa.

Vierailija
60/80 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin lapsesi tarvitsee ne lääkkeet.

Mieluummin lihava ja elossa kuin hoikka ja kuollut,eikö?

On ollut elämän varrella traumalapsuuden vuoksi mt-ongelmia. Sopimattomat lääkkeet ovat lihottaneet, etenkin SSRI. Sopivat taas eivät. SSRI voi kuitenkin jollekin olla tarpeellinen "talvihorros", jotta mieli tasaantuu. Horteessa sitä syö ja on hitaampi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi