Paljon maksoi kalja baarissa 2000-luvun alussa (euroaikana, esim 2003)?
Itse olin silloin n.10v. nykyään kalja maksaa alimmilllaan semmosen 6e, normaalisti 7-8
Kommentit (19)
Keskiviikoisin tuopin sai yhdellä eurolla. Samoin shotit oli euron kappale. Tämä vuonna 2003 tai 2004
Muistan kuinka en suostunut käymään yhdessä ravintolassa, kun siellä tuoppi maksoi kiskurimaiset 5€ normaalin parin-kolmen sijaan. Tosiaan happy hourista sai eurolla ja alle tuoppeja.
Ja tuopit olivat puoli litraa tai pintin, ei mitään 0,4l, niinkuin nykyään.
Kännissä ei ole kipeä eikä köyhä, maksoi varmaan aika paljon, mutta siellä minä istuin silti.
Siellä missä itse kävin maksoi pintti guinnessia (hanasta) 5€. Puolen litran karhu oli muistaakseni 4 euroa. Hinnat lähtivät sen 2003 vuoden jälkeen nousemaan aika nopeasti.
Vitosen. Joku kallis drinkki, kuten long island ice tea saatoi maksaa yli 20 eur.
Kaikista huvittavinta juomien hinnat tapahtumissa nykyään. 10-12€ yhdestä tuopista. Kovat on katteet.
Keskimäärin 3-4 euroa, joskus tarjoukset 2 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Keskimäärin 3-4 euroa, joskus tarjoukset 2 euroa.
Ei ainakaan paremmissa paikoissa, jollei ollut happy hour.
Vierailija kirjoitti:
Kännissä ei ole kipeä eikä köyhä, maksoi varmaan aika paljon, mutta siellä minä istuin silti.
Humalassa velat muuttuu saataviksi. Illalla pullo kallistuu, aamulla kallo pullistuu. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Ysärin lamassa oli mies ja hana baareja, joissa tuopin hinta oli 1 eur. Ne oli niitä toreilla seisovia terasseja, joissa valkoiset muoviset tuolit ja alue rajattu narulla.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista huvittavinta juomien hinnat tapahtumissa nykyään. 10-12€ yhdestä tuopista. Kovat on katteet.
Jos KAJ voittaa Euroviisut, niin juhlahuumassa suomalaiset pyörii torilla ja maksaa yhdestä tuopista 34 euroa.🤣
Vierailija kirjoitti:
Ysärin lamassa oli mies ja hana baareja, joissa tuopin hinta oli 1 eur. Ne oli niitä toreilla seisovia terasseja, joissa valkoiset muoviset tuolit ja alue rajattu narulla.
Nämä saatiin pyörimään ihan tulorahoituksella. Näitä näkyi joskus parkkialueillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä saatiin pyörimään ihan tulorahoituksella. Näitä näkyi joskus parkkialueillakin.
Nuo muovituolit maksoi jotain 5-10 eur kappale halpamyymälässä. Ensin oli vain valkoisia. Vihreät tulivat myöhemmin.
3,50 oli lähimmässä karaokebaarissa. Oli joku mesta jossa oli euron happy hour mutta ei kompastuttu sinne kuin kerran silloisen poikakaverin kanssa, meno oli aika ankeaa.
Muistan kun 5e oli sellainen kipuraja, nykyään en osaa kuvitella sen alle, tosin en käy muissa kuin joskus ruokaravintolassa enkä tilaa olutta.
Vierailija kirjoitti:
15 mk räkälässä.
Eurot oli jo tuohon aikaan. 4€ oli aika perushinta. Räkälässä joskus halvempaa.
2005 käytiin seduloissa juomassa 1,50 euron kaljoja/siidereitä. Drinkit olivat 3-4 euroa.
3,5 € kieppeillä se pyöri sen muutaman vuoden, kun aktiivisesti kävin. Kun joskus 10 vuotta myöhemmin kävin seuraavan kerran, olin lentää persiilleni kassalla.
B-oikeuksien aikaan oli pubeja, joiden ainoa tuote oli keskikalja ja oluen hinta mallia marketin hinta tuplana. (Markoista on harhaanjohtavaa enää puhua, mutta jos olut oli esim 4,70 mk kaupassa, B-pubissa se oli silloin pyöristys huomioiden 10 mk.)
15 mk räkälässä.