Minua kiinnostaisi työ kehitysvammaisten ohjaajana
Minkähän tutkinnon tämä vaatisi ja muutenkin kokemuksia saa jakaa. Olen aikanaan opiskellut ihan toiselle alalle ja tehnyt siellä työuraa, mutta nyt pakko tehdä oman mielenterveyden takia jotain ihan muuta.
Kommentit (16)
Vesipääpersuja ainakin riittäisi asiakkaiksi.
Lähihoitaja tai sosionomi. Lähihoitajana voit erikoistua vammaispuoleen. Koulunkäynnin ohjaajana voit toimia erityiskouluissa ja -luokissa.
Minkälaista työtä haluaisit tehdä?
Varmaan jonkinlaista ohjaajan työtä kehitysvammaisten parissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri se kiinnostaa?
Koska koen, että sovin tuollaiseen työhön paremmin kuin nykyiseen työhöni. Tulen jostain syystä hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja olen pitkäpinnainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska koen, että sovin tuollaiseen työhön paremmin kuin nykyiseen työhöni. Tulen jostain syystä hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja olen pitkäpinnainen.
Kestätkö väkivaltaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestätkö väkivaltaa?
Eiköhän sitä ole saanut osakseen koko elämän hullussa suvussa ja perheessä, joten ei ole minulle mikään ongelma.
Ei kannata...niiden kanssa menee hermot..niillä ei ole minkäänlaista "suodatusta",mitä sössöttävät, ja heiluvat edestakaisin,jos ylipäätään pystyvät liikkumaan...
Juu, ei. Ammattia ei saa vaihtaa. Sun pitäis pysyä siinä edellisessä ammatissa forever.
Väkivaltaa, räkää, tappeluita ja huutamista.
Sama jos olisit päiväkodissa, asukit vain isompia
Veikkaan että käsityksesi tuon työn todellisuudesta on aika heikko. Monessa paikoissa myös vakavia työyhteisöongelmia.
Voit saada vakavia vammoja kun kilari iskee väärässä kohtaa.
Höpö höpö taas näitä vastauksia!
On noissa kyllä tietysti tottakin osa, mutta ei koko totuus.
itse olen lähihoitaja ja toimin kehitysvammaisten ohjaajana asumisyksikössä.
Meillä on ainakin ihan kiva työporukka ja asukkaat.
Väkivallan uhka on, mutta yleensä on leppoisa tunnelma ja huumoria.
Jos opiskelet lähihoitajaksi, niin kannattaa tutustua eri paikkoihin esim tekemällä keikkaa.
Yksiköissä on kuitenkin eroja.
Rohkeasti vaan opiskelemaan :)
Lähäri tai sosionomi vaikka