Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaimmille miljardiluokan veronkevennykset, ja nyt ollaan leikkaamassa PERUSTOIMEENTULOTUESTA 3 prosenttia!! Hallitus alas!!

Vierailija
16.05.2025 |

HS tänään

Kommentit (251)

Vierailija
101/251 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyttä jorinaa.

Vierailija
102/251 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän niitä vähennyksiä tehdään? Sen takia, että lusmu pääsis joskus töihin, kun työnantajalle jää enemmän pätäkkää, jolla palkata työntekijöitä. 

Ja mitä meinaat, että paljonko se vero-alennus on? Paljonko sinä maksat veroa ja paljonko luulet sen rikkaan maksavan veroja? 

Otetaan sulta lusmulta myös se 50 - 60% pois veroa, niin alat ymmärtämään rikkaiden verokertymää. 

Mistä noita pölhöjä oikein sikiää.... 

Milloin viimeksi sillä rikkaille käteen jäävällä pätäkällä on työllistetty lisää ihmisiä vakituisiin palkkatöihin?

Eiköhän ne kasvavat voitot imuroida osinkoina omistajille, johtajien miljoonabonuksiin, vakuutuskuoriin Luxemburgiin, veroparatiiseihin ja kaverien taskuihin myös. 

Ei kansa niitä rahoja saa ja juuri siksi tämä maa on köyhtynyt ja ostovoim

No mitä luulet että ME omistajat teemme niillä osingoilla? Kyllä ne menevät kulutukseen ja uudelleensijoitukseen. Mikset ole itsekin alkanut omistajaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/251 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiovarainminisetriön matematiikalla kon sähelletään, niin menot tuplaantuu ja tuote huononee. Konkurrsi on taattu, kun Riikka-Petteriä talutata VM:n psykootikot ja vappukaahailijat, jotka kuuluisi Niuvannimen vankimielisairaalaan eikä telkkariin horisemaan.

Vierailija
104/251 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus joutaisi kyllä kaatua. Mihin nämä ihmiset työllistyvät, jos töitä ei ole? 

Töitä kyllä on, jos vaan työ maistuisi.

Hei, minne voi tulla ja voiko tulla jo huomenna? 

Olen itse tehnyt vuosikymmeniä osa-aikatöitä. Olen tehnyt opintojen aikana töitä, kouluttautunut koko ajan ja minulla on onneksi vielä vakityö ja kohtuullisen hyvä palkka. Mutta vierestä katson erittäin huolestuneena sitä, kun töitä EI VAAN yksinkertaisesti saa. Oma lapsi on hakenut vaikka ja minne, ottanut ihan kaiken alan lyhyetkin pätkät vastaan. On hyvä hakemus,  soittelee työnantajille suoraan, mutta ainoastaan lyhyitä pätkiä joskus ja hakijoita on aivan valtavasti. Saa kotona 200 euroa eli todellakin on valmis mihin vaan. Mutta miss

En tiedä mistä sait päähäsi tuon, että on tehnyt oman alan töitä. Ei ole päivääkään, vaikka opiskeli alalle, jossa piti olla työvoimapula. Vaaditaan vuosien työkokemus ja mistä saat, kun et saa töitä. Olen itse nelikymppinen ja jopa minun elinaikana on muuttunut työelämä valtavasti. Minä ainakin olen kävellyt harjoittelupaikkoihin. Ihan sama minne hain työharjoitteluun, pääsin. Oman lapseni ikäluokka joutui tekemään työhakemuksia, video-cv:n ja vaikka ja mitä ja silti oma lapsikaan ei päässyt oman alan ilmaisharjoittelijoihin ilman suhteita. Minut revittiin jo opintojen aikana useampaan työpaikkaan. Ja tästä ei ole edes kovin kauaa aikaa. 

Vierailija
105/251 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi edes lukea kaikkia viestejä koska tiedän että suurin osa on näitä vajaita trollien mee töihin-huuteluita. Puolet näistä ovat varmaan lautapaskoja, siellähän on suurehko ketju missä ihan avoimesti pilkataan suomalaisia työttömiä ja toivotaan heille pahaa(nuorista keski-ikäisiin, lapsiperheistä eläkeläisiin). Kukaan oikea suomalainen ei käyttäydy noin, asenne näillä on aivan absurdi joten kyseessä on joko rytsän trollit(lauta on erittäin venäjää ihannoiva) tai jonkin tahon palkkaamat trollit. Muistakaa kun luette näitä "mee töihin" lässytyksiä, nämä eivät ole tavallisia suomalaisia. 

Mitä "hallitukseen" tulee, eikö joku voisi jo leikata niiltä, ihan oikeasti? Kai nyt jokin lakikin jo tähän puuttuu. 

Vierailija
106/251 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein suurimpia tuloja saavien verotusta  kevennetään noin 335 miljoonalla eurolla.

Miljardi on 1000 miljonaa joten hieman on liioittelun makua otsikonnissa. Eivät  rahat minnekään Cayman saarille päädy. Eivät ne ole sinne päätyneet nytkään. Kyllä se palkka maksetaan jonnekin Nordeaan kuten tuetkin.

Vierailija
107/251 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus joutaisi kyllä kaatua. Mihin nämä ihmiset työllistyvät, jos töitä ei ole? 

Töitä kyllä on, jos vaan työ maistuisi.

Hei, minne voi tulla ja voiko tulla jo huomenna? 

Olen itse tehnyt vuosikymmeniä osa-aikatöitä. Olen tehnyt opintojen aikana töitä, kouluttautunut koko ajan ja minulla on onneksi vielä vakityö ja kohtuullisen hyvä palkka. Mutta vierestä katson erittäin huolestuneena sitä, kun töitä EI VAAN yksinkertaisesti saa. Oma lapsi on hakenut vaikka ja minne, ottanut ihan kaiken alan lyhyetkin pätkät vastaan. On hyvä hakemus,  soittelee työnantajille suoraan, mutta ainoastaan lyhyitä pätkiä joskus ja hakijoita on aivan valtavasti. Saa kotona 200 euroa eli todellakin on valmis mihin vaan. Mutta miss

Lisään vielä, että taloudellisestihan kannattaisi olla tekemättä mitään. Nyt jos saa kahden viikon työpätkän, se vie päivärahan (surkean 200 euron) pois kokonaan ja JOS olisi toimeentulotuelle, menisi tuki moneksi kuukaudeksi. Meidän perheessä tuilla elämiseen ei todellakaan ole kannustettu, joten työn kannattavuutta ei lasketa vaan yritetään, mutta mitään taloudellista järkeähän tässä ei ole. 

Vierailija
108/251 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää keppiä! Me teemme kovasti töitä niin pitää myös muidenkin tehdä! Kokoomuksen linja on oikea ja tulee nostamaan meidät ennennäkemättömään nousuun!

Vierailija
109/251 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää keppiä! Me teemme kovasti töitä niin pitää myös muidenkin tehdä! Kokoomuksen linja on oikea ja tulee nostamaan meidät ennennäkemättömään nousuun!

Matias Marttinen Rauma

Vierailija
110/251 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kamalaa, kun ei saa ikuisesti siivellä elää!

Vierailija
111/251 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä johtuu ettei dokaamus ole tuota tuottavuutta saanut 20 vuoden aikana kohenemaan?

ei se pelkästä dokaamisesta se tyhmyys johdu. valehdellaan a-talkissa päin naamaa, mutta naama pitäisi olla täynnä talkkia. per+kakkareen pa niikki tulee esiin kostolausuntojen esittämisessä. parempi olisi vaan viedä eropaperit eteenpäin. ja sassiin.

onko se tappion hajua haisteltu siellä kun aletaan käyttämään "poltetun maan taktiikkaa"? silloin hallitus ei ole vain toimintakyvytön vaan vaaraksi koko maalle.

Vierailija
112/251 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ken ei töitä tee, ei hänen syömänkään pidä. 

Ruoka on ihmisoikeus jota saa vaikka varastaa. Ennakkotapaus on jo Italiasta: paikallinen korkein oikeus päätti että pahaan elämäntilanteeseen ajautuneen myymälävarkaan oikeus elämäänsä ohittaa kauppiaan omaisuuden suojan. Tätä tullaan vielä testaamaan täälläkin. 

Me ei olla nyt Italiassa.Tuet riittää kyllä ruokaan jos ei juopottele ja polta.

Vierailija
113/251 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kamalaa, kun ei saa ikuisesti siivellä elää!

Onko eläkeläisäitisi kuollut.Otan osaa.

Vierailija
114/251 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kenelläkään ei ole munaa sen vertaa että laitettas yleislakko pystyyn. Antaa niiden rikkaiden saapua työpisteeseen tai etätyöhön mutta tavatallaajat jäädään kaikki kotia niin pitkäksi aikaa että alkaa jotain tapahtuu. Harmi vaan että minä oon köyhä eläkelläinen ja en voi auttaa teitä paljoo.  Mutta ohjeita osaan jotennin antaa ja olla  hengessä mukana. Jos täytetään vähän ruokakomeroo ja sitten YLEISLAKKO KÄYTÄNTÖÖN                         siis perse penkkiin niinkuin ennen vanhaan. 

Liittojen aivopesemä vielä eläkkeelläkin.Haluat enemmän työttömiä kun sinua se ei koske?

Vierailija
115/251 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄÄnestäjien oma vika.

Vierailija
116/251 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän niitä vähennyksiä tehdään? Sen takia, että lusmu pääsis joskus töihin, kun työnantajalle jää enemmän pätäkkää, jolla palkata työntekijöitä. 

Ja mitä meinaat, että paljonko se vero-alennus on? Paljonko sinä maksat veroa ja paljonko luulet sen rikkaan maksavan veroja? 

Otetaan sulta lusmulta myös se 50 - 60% pois veroa, niin alat ymmärtämään rikkaiden verokertymää. 

Persutoimistolla sakeat kiljut.

Tyhjätasku-vassareilla ei ole sitäkään.Käsi ojossa odottavat toimeentulotukea.Voiko noiompaa olla?

Vierailija
117/251 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kenelläkään ei ole munaa sen vertaa että laitettas yleislakko pystyyn. Antaa niiden rikkaiden saapua työpisteeseen tai etätyöhön mutta tavatallaajat jäädään kaikki kotia niin pitkäksi aikaa että alkaa jotain tapahtuu. Harmi vaan että minä oon köyhä eläkelläinen ja en voi auttaa teitä paljoo.  Mutta ohjeita osaan jotennin antaa ja olla  hengessä mukana. Jos täytetään vähän ruokakomeroo ja sitten YLEISLAKKO KÄYTÄNTÖÖN                         siis perse penkkiin niinkuin ennen vanhaan. 

Liittojen aivopesemä vielä eläkkeelläkin.Haluat enemmän työttömiä kun sinua se ei koske?

Sinäkin voisit kuulua liittoon jos olisit työelämässä.

Vierailija
118/251 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ken ei töitä tee, ei hänen syömänkään pidä. 

Mites kaikki Suomessa teetettävä työ, josta ei makseta palkkaa? Työttömiä on ilmaistyössä jo nykyisellään mm kierrätyskeskuksissa. Myös hyllyttäjinä. Entä kaikki palkattomat harjoittelijat, joita osa firmoista kierrättää? Entä nollasopimukset ja vuokratyöt, joissa ei ole säännöllisiä tuloja? Ihmiset joutuu turvautumaan sosiaaliturvaan pysyäkseen hengissä, vaikka on työpaikka.

Milloin Orpon hallitus puuttuu tähän?

Onko sun mainitsemat asiat jotain uutta?Miksi teidän rakastama vassarihallitus ei puuttunut tähän?

Vierailija
119/251 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persutoimistolla sakeat kiljut.

Tyhjätasku-vassareilla ei ole sitäkään.Käsi ojossa odottavat toimeentulotukea.Voiko noiompaa olla?

Etsin kovasti Suomi-Persu-Suomi sanakirjasta mutta en löytänyt selitystä sanalle noiompaa.

Vierailija
120/251 |
16.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keppiä tarvitaan, että alkaa laiskoillekin työ maittamaan

Mäpäs en töihin mee vaikka kuinka kepittäisit lällällää.

Ei kukaan sinua töihin pakota, kunhan et sitten nosta yhteiskunnan tukiakaan.

Entiset kansanedustajat ja ministerit kyllä näyttävät mallia että ihan kaikki tuet nostellaan mitä irti saa ja niillä onkin ihan omat erikoistuet mihinkä ei työnhaku velvotetta eikä harkinnavaraisuutta.

Esimerkkinä esim. Päivi Lipponen nosti perusteetonta sopeuttamisrahaa pudottuaan eduskunnasta, vaikka sai koko ajan palkkatuloja. Ymmärsi piilottaa palkkatulot yritykseensä eli kähmi yhteiskunnarahoja normaali demarisian tapaan!

Taparikollinen Arhinkäki on just samaa sakkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi