Ihan alkuraskaus menossa ja veristä vuotoa tulee. Keskenmenoko?
Raskaustestin tulos on positiivinen, olen tehnyt sen pari päivää sitten. Nyt tulee veristä vuotoa. Meneekö tämä kesken vai voiko millään olla normaalia?
Kommentit (3)
vähäistä veristä vuotoa joka ihan normaalia. Monilla tulee varsinkin poisjääneiden kuukautisten aikaan. Myös minulla ja silti raskaus eteni normaalisti.
se voi johtua alkion kiinnittymisestä.
(alkio siis kiinnittyy kohdun seinämään " porautumalla" jonka vuoksi voi tulla pientä vuotoa.
Mutta jos verta tulee enmmän kuin pientä tuhrua, on hyvin todennäköistä että kyseessä on keskenmeno.
Itselläni alkoi ruskea tuhruvuoto viikolla 5-6, hääpäivänäni.
Suljin silmät asialta ja tuhruvuoto meni itsestään ohitse parissa päivässä.
Sitten viikolla 9 alkoi tulla hiukan enemmän verta ja soitin neuvolaan.
Sieltä sanottiin että jos vuoto pahenee tai kestää yli vuorokauden niin pitää käydä näyttäytymässä päivystyksessä.
Seuraavan päivän elin taar normaalisti ajattelematta asiaa mutta illalla tuli yllättäen kova vatsakipu. menin vessaan ja pönttöön valui pari desilitraa kirkasta verta ja jotain " sattumia" .
Lähdettiim miehen kanssa päivystykseen ja sieltä saatiin heti lähete äitiyspolille.
Ultrassa vahvistui että kyseessä oli keskemeno koska kohdustani ei löytynyt enää alkiota tai ruskuaispussia.
Olin surun murtama. Meitä kehoitettiin odottamaan yhden kuukautiskierron verran että kohtu palautuisi.
Se unohtui pian ja kuukauden päästä aloin ihmetellä että miksen ne kuukautiset tule.
Soitin taas neuvolaan ja he käskivät vaan taas odottaa.
Ostin raskaustestei. Se oli positiivinen.
Ajattelin että jotain on varmaan jäänyt ja siksi näyttää plussaa.
Kävin neuvolassa kk:n päästä ja kas kummaa: pieni sydän löi siellä..! <3
Myöhemmin np ultrassa selvisi että uusi raskaus oli alkanut 9 päivää keskenmenosta!
Saatiin terve 10 pisteen tyttö rv 41+0.
Hän on nyt 1,5v.
Kerroin oman tarinani koska halusin rohkaista JOS kyseessä onkin keskenmeno.
Se tekee kipeää, hyvin kipeää mutta sen jälkeen on yhä elämää jäljellä.
*halaus*
joillakin on menkat muutamanankin kuukautena, mutta tietysti voi olla km. Aika kertoo, vielä uyltrallakaan ei näe, jos tarkoitat ihan alkuraskaudella jotain rv 4-5