Miten suojautua, kun menee naimisiin hyvin rikkaaseen miljonääriperheeseen?
Olen 28v ja menossa naimisiin todella komean miehen kanssa, jonka perheellä on oma sijoitusyhtiö ja yksityiskone. Sellainen oikea vanhan rahan yrittäjäsuku. Meillä on aito rakkaus, mutta häiden lähestyessä mietin yhä enemmän, miten suojelen itseäni, en rahallisesti vaan henkisesti.
En ole kertonut kihloista omalle suvulleni. Pelkään, että odottaisivat että lahjoitan rahaa tai ilmestyisivät pyytämään apua. Sulhasen perhe taas on ihana, mutta elää aivan eri todellisuudessa. Heillä on omat säännöt, käytöstavat ja juristit joka asiaan.
Avioehto on tekeillä. En ole rahan perässä, mutta haluan varmistaa, että en jää altavastaajaksi. Aion jatkaa töitä, vaikka minulle on jo kaavailtu roolia suvun säätiöön.
Onko muita, jotka ovat menneet naimisiin rikkaaseen sukuun? Miten säilytitte oman identiteetin ja piditte rajat? Kaipaan vertaistukea, en ivaa tai katkeruutta. Kiitos.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Olen tuollaisesta suvusta. Ilman avioehtoa et pääse naimisiin. Sua ei oikein koskaan hyväksytä, jos tausta ei ole sama. Ei 30 vuoden päästäkään. Toivottavasti olet korkeasti koulutettu. Sitä arvostetaan suuresti. Älä anna sukulaisten puuttua liikaa elämään. Turvaat selustasi sillä, että käyt edelleen töissä. Kotitöitä ei tarvitse tehdä. Ne tekee joku muu. On myös ainakin osa-aikainen lastenhoitaja. Sun ulkonäön pitää olla jp täydellinen, etkä saa lihoa saatuasi lapsia. Miehesi on aina töissä, ja aina töistä stressaantunut.
Hyvät puolet: Sulta ei koskaan puutu mitään. Saat nähdä suomalaisia julkkiksia, joita et koskaan uskonut tapaavasi, esim. korkean tason poliitikkoja. Pääset matkustelemaan mitä ihmeellisimpiin paikkoihin hinnasta välittämättä. Kaikki ihmiset aina kaikkialla hymyilevät, mutta yrittävät hyötyä mitä ihmeellisimmillä tavoilla.
Miksi joku toivoisi tapaavansa jonkun poliitikon :D
Kannattaisiko vaan pariutua niihin omiin piireihin? Jopa tiktokkaavat nepo-beibit ovat sanoneet, etteivät viitsi tapailla tavisnaisia, koska tietävät ettei suku koskaan hyväksyisi heitä. Millainen sadisti mies sitten pariutuu tavisnaisen kanssa, kun tämä on tiedossa jo etukäteen?
Jaahas, että sellaiset telenovelat siellä😂 Aika heikko provo
Vierailija kirjoitti:
Annat varmasti persettä
Tietenkin annan kakkosta, enhän muuten olisi saanut rikasta miestä suostumaan avioliittoon.
Kyllä joidenkin kelpaa. Itse en saa edes 20 vuotta vanhempaa, lyhyttä ja kaljua duunaria kiinnostumaan itsestäni...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annat varmasti persettä
Tietenkin annan kakkosta, enhän muuten olisi saanut rikasta miestä suostumaan avioliittoon.
Mitä perheen juristit ovat tästä mieltä? Annatko heillekin?
Olen tuollaisesta suvusta. Ilman avioehtoa et pääse naimisiin. Sua ei oikein koskaan hyväksytä, jos tausta ei ole sama. Ei 30 vuoden päästäkään. Toivottavasti olet korkeasti koulutettu. Sitä arvostetaan suuresti. Älä anna sukulaisten puuttua liikaa elämään. Turvaat selustasi sillä, että käyt edelleen töissä. Kotitöitä ei tarvitse tehdä. Ne tekee joku muu. On myös ainakin osa-aikainen lastenhoitaja. Sun ulkonäön pitää olla jp täydellinen, etkä saa lihoa saatuasi lapsia. Miehesi on aina töissä, ja aina töistä stressaantunut.
Hyvät puolet: Sulta ei koskaan puutu mitään. Saat nähdä suomalaisia julkkiksia, joita et koskaan uskonut tapaavasi, esim. korkean tason poliitikkoja. Pääset matkustelemaan mitä ihmeellisimpiin paikkoihin hinnasta välittämättä. Kaikki ihmiset aina kaikkialla hymyilevät, mutta yrittävät hyötyä mitä ihmeellisimmillä tavoilla.