Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suututin työkaverin, esihenkilön, ahdistaa...

Vierailija
15.05.2025 |

Onnistuin suututtamaan työkaverin joka on myös meidän esimies/henkilö mikä se nykyään on...ei kuullut minun ja työkaverin juttelun alkua joka ei aluksi liittynyt häneen mitenkään ja tuli kuulo etäisyydelle siinä kohtaa kun työkaveri sanoi että kiireessä on hankala tehdä töitä johon minä tottakai vastasin että niin on ja jatkoi yhtäkkiä että esimies on sellainen hätä housu että sen takia hankalaa ja jatkoi sitten tähän henkilöön painottuvaa juttelua jonka aikana menin sitten varovasti hänen luokse ja osoitin hiljaa että toinen on kuulo etäisyydellä. 

En ollut samaa mieltä siitä miten kiire ongelma kohdistetaan esimieheen mutta kuulijallehan välittyi ihan muuta kun olin samaa mieltä kiireestä ja juttelu sellaista yleistä myötäily vastailua, onhan se, voihan se olla, onhan se hankalaa yms ( en muista tarkalleen mitä sanoin) mutta se ei tarkoittanut että olen samaa mieltä asiasta juuri tämän henkilön kohdalla.

Saako kukaan kiinni miten vastaillaan juttelussa myötäillen vaikkei allekirjoita toisen sanomista? 

No jutteluhan loppui siihen, esimies huomasi sen myös ja tuli kysymään että hänestäkö täällä puhutaan hätähousuna ja lähti suuttuneena pois.

Minulle tuli heti mieleen että tottakai hän ajattelee että puhuttiin siitä kun tein eilen töitä esimiehen kanssa kahdestaan, oli kiire ja hän oli tosi energinen. Josta olin kotiin lähtiessä tosi kiitollinen kun itse olin väsynyt loppupäivästä. Emmekä edes puhuneet siitä tilanteesta vaan yleensä ottaen kiireestä.

Pyysin, saisinko jutella asiasta. Sanoi vihaisena että kuuli kyllä mitä sanoin eikä tarvitse selittää eikä suostunut puhumaan. Hän oli ymmärtänyt puheen juurikin liittyen eiliseen yhteiseen työntekoon, että siitä kiireestä juttelimme. Työkaveri kävi myös oikaisemassa kuka puhui mitäkin mutta ei uskonut häntä. Pyysin itsekin parin tunnin päästä anteeksi mutta ei sanonut mitään vaan katsoi vihaisesti tietokoneen ruutua. 

Mitä minun pitäisi tehdä? Ahdistanut koko päivän ja jätin tauotkin väliin kun yritin pysytellä omissa oloissa. Olen aidosti aina pitänyt häntä hyvänä työkaverina enkä ole ajatellut hänen reipasta työnotettaan pahalla vaan arvostanut hänen ammattitaitoaan ja ollut äärimmäisen kiitollinen miten on auttanut ja tukenut minua esihenkilön osassa. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-aa, missä päin Porvoota olette töissä?

Vierailija
2/8 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten heti pyydät anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuommoinen selittely vaan pahentaa asiaa. Pahentaisi siis, jos olisi todellinen tilanne kyseessä.

Vierailija
4/8 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellinen tilanne ja yritin vain pyytää juttelua että selvitän miten asia oikeasti on minun puoleltani koska tuossa se käsitettiin aivan väärin. Ja pyysin anteeksi.

Vierailija
5/8 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pyysit anteeksi jos koet ettet tehnyt mitään väärää?

Vierailija
6/8 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kovin herkkänahkaiselta esihenkilöltä. Luulisi, että on valmiimpi saamaan vähän negatiivistakin palautetta.

Vierailija
7/8 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna käyt sanomassa että sinä et puhunut hänestä hätähousuna ettekä puhuneet eilisestä kiireestä ja sinua lainaten Olen aidosti aina pitänyt sinua hyvänä työkaverina enkä ole ajatellut sinun reipasta työnotetta pahalla vaan arvostan sinun ammattitaitoa ja olen äärimmäisen kiitollinen miten olet auttanut ja tukenut minua esihenkilön osassa. 

Vierailija
8/8 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenna käyt sanomassa että sinä et puhunut hänestä hätähousuna ettekä puhuneet eilisestä kiireestä ja sinua lainaten Olen aidosti aina pitänyt sinua hyvänä työkaverina enkä ole ajatellut sinun reipasta työnotetta pahalla vaan arvostan sinun ammattitaitoa ja olen äärimmäisen kiitollinen miten olet auttanut ja tukenut minua esihenkilön osassa. 

Kaksi ensimmäistä asiaa sanoin jo tänään anteeksi pyynnön yhteydessä ja jälkimmäiset asiat olen sanonut hänelle monta kertaa kahden kesken aiemminkin.