Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet termistä avopuoliso

Vierailija
15.05.2025 |

Monien mielestä sillä yritetään vesittää avioliiton merkitystä

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla valmiita sitoutumaan. Leikitään pariskuntaa vaikkei olla.

Vierailija
22/29 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää avopuoliso termistä jotenkin ollenkaan. En käytä sitä kuin virallisissa yhteyksissä eli esim työpaikalla tai virastossa, jos täytyy erikseen kertoa jotain siitä samassa talossa asuvasta parisuhteen toisesta osapuolesta eli kumppanista. Ennemmin kutsun häntä nimellä tai ne jotka eivät tunne, käytän sanaa poikaystävä. Kaikkein mieluiten kerron, että olen kaverin kanssa tehnyt sitä tai tätä, jos haluan työkavereille kertoa jotain kesälomasta tms. Kuvottaa jotenkin koko parisuhdetermikin. Mutta kun ei olla naimisissa eikä se ole ajankohtaista, en kehtaa puolisoksikaan kutsua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on avopoikaystävä. Hän hyväksyy tämän termin. 

Tuosta mä saan kuvan että teillä on avoin suhde?

Eikö avo-nainen tarkoita naisen jalkoväliä?

Vierailija
24/29 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuvaa sitä mitä se on. Avopuoliso ei ole aviopuoliso, mutta avoliitossa asutaan siis yhdessä, ei erillään.

Vierailija
25/29 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimi tuo mieleen avoimen suhteen; ei haluta sitoutua yhteen.

Voi olla kyse myös siitä että kaksi yli 50-vuotiasta joilla on jo aikuiset lapset entisistä avioliitostaan, eivät halua mennä naimisiin koska lapsia ei enää tule, ja avioliitosta tulee juridisia kommervenkkejä jos toinen esim kuolee.

Vierailija
26/29 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ristiriitainen. Avo tarkottaa avointa.  Nykyään siitä tietysti tulee mieleen avoin suhde, mutta kyseessä on siis avoin liitto. Mutta eihän semmoinen ole mikään liitto, mitä ei ole solmittu, eli se on niinkun kaks köyttä jotka on pantu vaan ristiin mutta ilman solmua. 

Vanha nimitys susipari ei sekään oikein kuvaava ole, koska susi yleensä on yksiavioinen ainakin parinsa kuolemaan saakka tai jos lauma muutoin on joutunut hajonneeksi (mikä on aika vaikeeta koska sudella kumminkin on helvetin hyvä hajuaisti). 

Miesystävä, naisystävä, elämänkumppani lienevät niitä kuvaavimpia termejä. 

Itseäni riipoi suunnattomasti, kun ex nimitti minua miehekseen kaikille ihmisille, vaikka olin vain hänen poikaystävänsä. Emme siis edes olleet varmaan vuotta seurustelleet emmekä suunnittelemassakaan yhteenmuuttoa. Olen myös ollut kerran naimisissa ja vain sillon sanoin että "Mun nainen" tai "mun eukko" elikkä aviovaimo. 

Vierailija
27/29 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme avopuolisoita. Asumme yhdessä ja emme ole naimisissa.

Vierailija
28/29 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan neutraalitermi mulle. Yhdessä yli 30 vuotta ja yhteiset (ja molempien ainoat) lapset jo muuttaneet omilleen

Vierailija
29/29 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä termi ja tietää mistä asumis-ja parisuhteesta on kyse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi