Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ollut työpaikassa, jossa suuri osa työntekijöistä lähtee parempiin hommiin?

Vierailija
15.05.2025 |

Minun työpaikalla on joukkopako käynnissä. Tällä viikolla lähti kolme työntekijää, kuun lopussa lähtee ainakin 5. Tiedän ainakin 9, jotka aktiivisesti hakevat muita töitä ja päivittäin haaveilevat lähdöstä.

Työmotivaatio on matala. Itsekin haluaisin lähteä, mutta tiedän työnhaun ottavan aikansa eikä minua tulla repimään heti mihinkään. saatan joutua olemaan paikassa vielä pitkään. 

Millaista on olla työpaikassa, missä vakihenkilökunta ei halua olla?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että lähtevät PAREMPIIN hommiin?

Vierailija
22/29 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkasi on ponnahduslauta muihin hommiin. Rekrytoijat palkkaavat mieluummin jo töissä olevan työttömän sijaan, joten mikä tahansa työ käy "statuksen" nostamiseen.

Tuo käsitys on jostain viime vuosituhannelta. Toki jos työttömyys on jatkunut yhtäjaksoisena yli 2 vuotta, niin sitten varmasti vaikuttaa.

Välissä kannattaa koulttautua tai tehdä vapaaehtoistyötä jota kirjata ansioluetteloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kahdessakin. Postinjakajan ja puhelinhaastattelijan hommat eivät oikein motivoineet.

Vierailija
24/29 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut kahdessakin. Postinjakajan ja puhelinhaastattelijan hommat eivät oikein motivoineet.

AP puhui vakituisista työntekijöistä. Nollatuntisopimus haastattelijana ei liene sellainen ja vaihtuvuus on odotettavissa.

Vierailija
25/29 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun verran on ollut vaihtuvuutta työpaikoissani, mutta ei kyllä missään ole ollut sellaista että suurin osa lähtisi parempiin hommiin. Yleensä 1-3 on kokenut työpaikan epäsopivana. Heistäkin 100% on ollut tulossa takaisin oltuaan muualla vuoden tai pari. 

Suuri osa on erisuuri kuin suurin osa.

Vierailija
26/29 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä uusia töitä saa noin vain ja irtisanomisaika on kuitenkin lusittava.

Vierailija
27/29 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkasi on ponnahduslauta muihin hommiin. Rekrytoijat palkkaavat mieluummin jo töissä olevan työttömän sijaan, joten mikä tahansa työ käy "statuksen" nostamiseen.

Tuo käsitys on jostain viime vuosituhannelta. Toki jos työttömyys on jatkunut yhtäjaksoisena yli 2 vuotta, niin sitten varmasti vaikuttaa.

Millä tavalla? Työttömäksi jääminen ei varsinaisesti edistä kenenkään uraa. Jos haluaa parempiin hommiin, niin helpoin on lennosta vaihtaa. Toki ylipäätään töitä löytää, jos sattuu joutumaan irtisanotuksi/lähtee itse.

Vierailija
28/29 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, että lähtevät PAREMPIIN hommiin?

No eivät lähde huonompiinkaan.

Vierailija
29/29 |
15.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pyöröovi firmassa. Outoa, ei tuntunut haittaavan yhtään pomoja ja omistajaa, että koko hel_vetin ajan piti rekrytä ja perehdyttää jengiä. Kallista ja aikaa vievää touhua. Osa lähtijöistä oli todella hyviä tyyppejä, jotka olisi ollut helppo pitää. Viisi vuotta tätä riitti itsellenikin.

Nykyisessäkin työpaikassani parhaat tuntuvat lähtevät kilpailijoille. Jatkuva tuottavuuden mittaus eri tavoin, on erittäin stressaavaa. 

Kummallisen vaikeaa ymmärtää yhtälöä: Palkkaa hyvää jengiä, pidä huolta että he viihtyvät. Hyvällä fiiliksellä tehdään hyvää tulosta. Harva toimii kovan paineen alla parhaiten. Kyllä fiksut tyypit ymmärtävät yrittäjyyttä ja työn tuloksellisuutta ilman, että sitä mitataan joka suunnasta, joka hetki. Neuvostoliitto meininkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan