Käärijän ja Wikmanin yleissivistys ei kovin hyvä
Ei kumpikaan tiennyt minä vuonna Suomi itsenäistyi kun toimittaja kysyi..
Alempaa keskiluokkaa.
Kommentit (43)
Ovathan he kouluja käyneitä henkilöitä. Mielenkiinto kulttuuria kohtaan vaan keskittyy enempi alapään suunnalle.
On toi kieltämättä aika jännä moka. Tietty jännitys ja kaikki muu ympärillä, mutta silti.
Erika ainakin lukion käynyt eikä tuo ole iskostunut päähän? Kääriän lukiosta en tiedä
En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että sivistyksen merkkinä pidetään sitä miten paljon muistaa ulkoa esim peruskoulussa opittuja vuosilukuja?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että sivistyksen merkkinä pidetään sitä miten paljon muistaa ulkoa esim peruskoulussa opittuja vuosilukuja?
Suomen itsenäisyys ei ole mikä tahansa. 6.12.1917. Toivottavasti nyt kaikki muistaa ja kertoo lapsilleenkin, paitsi tyhmien ei kannata lisääntyä. Myös muunmaalaisten pitäisi tuntea elättäjämaansa historiaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sulta tultais kysymään jotain vastaavaa yleissivistysjuttua kesken jonkun tärkeän työkeikan, niin mitä vastaisit?
1917, eikä tarttis edes kauaa miettiä.
Kyllä tuo itsenäisyysvuosi on iskostunut meikäläisellekin hyvin päähän vaikka olen huonomuistinen enkä edes yo.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ihmisestä jotain kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Koulussa tuntui, että historiassa tärkeintä oli muistaa nimiä ja vuosilukuja. Olennaisempaa olisi varmaan ollut oppia, mikä johti tärkeisiin historian tapahtumiin ja mitä vaikutusta niillä oli maailmaan.
Kuitenkin erika ihastuin lääkäri miehessään pituuteen. Itse erika on tyhmä kuin saapas. Nuhjuinen 50 kymppisen näköinen akka. Myöskin aika lättänä perse.
Vierailija kirjoitti:
Ei pyllistelyyn tarvita kovinkaan kummoista yleissivistystä. Pärjää ihan hyvin näköjään ilmankin.
Ei tosiaan tarvita.
Toivottavasti ei ole vatsavaivoja esiintymispäivänä, niin ettei ilmavaivat häiritse esiintymistä.
Vierailija kirjoitti:
Noh. Itse kirjoitit toisen nimen väärin.
Niin. On Vikman. Turha haukkua kun itsekään ei ossa.
Mitä sitten? Ei ne tietovisassa kilpaile
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sulta tultais kysymään jotain vastaavaa yleissivistysjuttua kesken jonkun tärkeän työkeikan, niin mitä vastaisit?
1917
Samoin vastaisin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh. Itse kirjoitit toisen nimen väärin.
Niin. On Vikman. Turha haukkua kun itsekään ei ossa.
Niin. Ja Kääriä ei ole Käärijä. Pari virhettä noin aluksi.
Vierailija kirjoitti:
1917.
Ei niin tärkeää työkeikkaa olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Sivistyksen merkki on se, että ymmärtää mitkä vuosiluvut kannattaa muistaa ulkoa.
Niin, millä mielellä tuo kysymys esitettiin? Haluttiinko todistaa jotakin?
Kerro minulle mitä ja miten esität, niin kerron sinulle millainen olet.
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei ole ollut itsenäinen sen jälkeen kun liittyi EU
Euroopan Unioni on hienoin asia mihin Euroopassa on koskaan pystytty. Nyt vain lisää integraatiota ja kohti liittovaltiota.
Maansa itsenäistymisvuoden tietämiseen tarvii olla ainakin historian maisteri, ei sellaista kukaan tavis voi tietää.