Kolme päivää olen nyt pessyt kotini ikkunoita.
Laskin, että 78 lasipintaa on nyt pesty. Pesemättä vielä yhden makkarin ikkunat + ovilasi, vessan ikkuna ja ullakon pikku ikkuna. Kyllä kiiltää. Sit jos tulee vielä siitepölyä,saan kierrettyä talon ja kevyt pesu vain alakerran lasien ulkopinnoille. Enkä noihin 78 pintaan edes paljoa vettä lötrännyt, akkukuivaajassa oli yhteensä alle puoli desiä likaista vettä. Tosin oli mulla ämpäri jossa pesuvesi,mut ei sitä tartte valuttaa lasipintoja myöden. Säleverhotkin pyyhin puhtaaksi samalla. Pesuaineena käytin metka käsitiskiainetta joka soveltuu myös ikkunan pesuun.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan turhaa touhua tuo ikkunoiden pesu.
Mä ainakin arvostan siisteyttä.
Niin minäkin siksi pesen ikkunat vain sisäpuolelta.
Mä halusin sieltä välistä pois kärpäsen raadot ja seittiäkin oli.
Siellä taas emännät keuhkoavat erinomaisuudellaan. Vttu eikö teillä ole muuta elämää.
Jo yksi iso ikkuna tuuletusikkunoineen on 12 pestävää ruutua.
Laskin 18 ikkunaa, joissa 6 pesupintaa, eli 108 pestävää ruutua.
Jaan työn kolmelle päivälle, jonka aikana pesen myös verhot. Siihen päälle verhojen silitys ja ripustus.
En nyt jaksa laskea, mutta lasipintoja on ainakin 130-150 kpl, osa hankalia, kapeita ovi-ikkunoita. Ikkunapesufirmalta menee siihen n. 4 tuntia parin-kolmen kuukauden välein.
Siinä täytyy olla muitten harrastusten puute ja yleensäkin joutoaikaa runsaasti, jos haluaa pestä ikkunansa keskellä siitepölyaikaa ja heti kohtapuoliin pestä ne uudelleen ja marttyroida kotitöiden määrästä. Hulluilla halvat huvit ja idiooteilla ilmaiset.
Vierailija kirjoitti:
No, kohta ne ovat keltaiset siitepölystä ulkopuolelta. Pesen vasta loppukesästä.
Mä pesen syksyllä uudestaan. Ulkopinnat joudun pesemään vielä kesäkuussa kevätpesun takia uudestaan, kun täällä on niin hirveästi siitinpölyä.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina miettinyt kuka jaksaa pestä ikkunoita, mutta anopin lisäksi ilmeisesti sinäkin? Tilaan aina työn joltakin firmalta ja seuraan sujuvasti sivusta.
Ihme kyylä olet, kun et anna työntekijöiden tehdä työtä rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Siinä täytyy olla muitten harrastusten puute ja yleensäkin joutoaikaa runsaasti, jos haluaa pestä ikkunansa keskellä siitepölyaikaa ja heti kohtapuoliin pestä ne uudelleen ja marttyroida kotitöiden määrästä. Hulluilla halvat huvit ja idiooteilla ilmaiset.
Ai kamala,kun joku haluaa ikkunansa pestä silloin kun se ei sulle sovi. Jos ei sulle sovi tähän aikaan keväästä ketju jossa jutellaan ikkunan pesusta,niin älä lue äläkä kommentoi,kerta olet niin kiireinen. Vai montako tuntia päivässä kulutat täällä?
Minä pesen vasta juhannukseksi että ehtii pahin siitepölyaika mennä ohi. En ole.kyllä.koskaan laskenut kuinka monta pintaa on pestäväksi, mutta paljon on pestävää kun on iso ok-talo missä on 30m2 lasitettu terassi.