Nuoren miehen levotonta pohdintaa..
Hei olen Julius ja käytän tosiaan sivustoa ensimmäistä kertaa ja tässä tekemässä myös ensimmäistä päivitystä. Olisi mielenkiintoista ensimmäisessä postauksessa kuulla millainen elämä ihmisillä on ollut tähän saakka? Oletteko tyytyväisiä tekemiinne päätöksiin ja/tai koetteko elävänne onnellista elämää? Olisi myös mielenkiintoista kuulla mikä teidän mielestänne kuvaa käsitystä ''onnellisuus'' parhaiten. Itse olen 21v nuori ja vaikka monet vanhemmat henkilöt sanoisivat että olet vasta nuori etkä tiedä vielä elmästä mitään niin itse voin sanoa että olen tähän ikään mennessä jo kokenut asioita mitä tuskin moni muu nuori on. Mutta palaten noihin kysymyksiin mitä heitin ilmoille niin itse en ole hirveän tyytyväinen tekemiini päätöksiin sillä olen tehnyt elämässäni erittäin typeriä päätöksiä jotka ovat ajaneet minut tilanteeseen jossa kaikkia uusia ovia ei enää pysty avata. Monet ovet ovat oman typeryyteni takia sulkeutuneet ja saattaa olla ettei näitä ovia saa koskaan enää avattua. Mikäli minulta nyt kysyttäisiin elänkö onnellista elämää niin vastaisin todennäkösesti että en. Elämä tähän päivään saakka ei ole ollut helppo vaan matkalle on mahtunut hyvin monia läheisten menetyksiä, pettymyksiä sekä yksinäisyyttä. Jakakaa kokemuksianne alas ja kertokaa omia mielipiteitänne.
RestlessThinker nimi tulee siitä että hyvin usein mielessäni mietin erittäin outoja asioita ja mielessäni vilisee ajatuksia niin paljon ettei aina meinaa itsekkään pysyä perässä.
Kommentit (3)
Kaikki varmaan tekee elämässään enemmän tai vähemmän, isompia ja pienempiä huonoja päätöksiä mutta niihin ei kannata jumittua vaan hyväksyä tilanne ja mennä eteenpäin. Mielestäni onnellisuus on sitä että on tyytyväinen, se tulee siis itsestä ei ulkopuolelta.
Itekkii tein nuorena(19v ->) ihan vain impulsiivisesti päätöksiä joiden kanssa vain sitten eletään, ne päätökset toki on määrittäneet elämäni tähän asti mutta sillä mennään.
Ehkä jos voisin neuvoa nuorta itseäni tai jota kuta muuta nyt niin sanoisin ehkä että elämä kantaa, ei tarvitse suorittaa jotta on riittävä ja kelpaa. Toinen neuvo on että älä ajattele liikaa, jotkin päätökset voi ja pitää tehdä vain sen mukaan miten tuntuu oikealta vaikka paperilla se voisikin olla turmiollista. Tähän nyt esimerkkinä vaikka että teet laskelmaa ihanasta remontoitavasta talosta jonka haluat mutta näyttää ettei ole kannattavaa sitä hankkia, silti sinun tekee kovasti mieli ostaa se ja tuntuu että se on 'se oikea' joten sitten vain täytyy toimia tunteen mukana.
Toiselta puolen myös se että jos sinua kehotetaan/kannustetaan johonkin etkä oikeasti(!) itse halua niin voit kieltäytyä vaikka ihmiset loukkaantuisivatkin. Kaipa yritän sanoa että tee asiat omalla tavallasi ja itsesi näköisesti.
Hazuki
Opettele käyttämään pilkkua. Nyt tulee yhteen pötköön liian pitkiä lauseita, tympeää luettavaa.
Nuorena kun elämänkokemusta ei vielä ole ehtinyt karttua juuri lainkaan, asiat kokee tunteella ja pienistäkin vastoinkäymisistä tulee suuria ja elämää mullistavia tapahtumia. Kun ikää karttuu asioihin oppii suhtautumaan enemmän iän tuomalla viisaudella. Mieli myös rauhoittuu ja näkee vaihtoehtoja siellä missä nuorena ei nähnyt mitään.
Olen tyytyväinen valintoihini, koska jos on mennyt pieleen, olen valinnut toisen polun elämässä ja jatkanut sillä. Onnellisuus on tullut elämään vasta 60 ikävuoden jälkeen.
Onnellisuus on sitä että on tyytyväinen siihen mitä on, eikä haikaile kuuta taivaalta.