Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen harrastus kahdestaan toisen naisen kanssa

Vierailija
14.05.2025 |

Mieheni harrastaa musiikkia, soittamista ja nyt suunnittelee, että alkaisi treenaamaan kahdestaan työkaverinaisen kanssa, joka harrastaa laulua. Eli perustaisivat kahdestaan jonkinlaisen duon.

Olenko ihan hassu, kun minusta tuo ei tunnu kivalta idealta? Joku isompi harrastusporukka, jossa olisi naisia ja miehiä olisi kyllä ok, mutta en oikein pidä ajatuksesta, että harrastavat vain kahdestaan. Eikä vapaa-aikaa muutenkaan ole kaiken arjen pyörityksen keskellä liikaa, joten minusta tuo kahdenkeskinen harrastuksensa ei nyt ole se, mihin haluaisin perheemme aikaa käytettävän. 

Kommentit (1331)

Vierailija
1181/1331 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, kysy itseltäsi miksi olet mustasukkainen? Onko miehesi antanut aihetta omalla käytöksellään aiemmin, että voisi olla aktiivisesti vilkuilemassa suhteenne ulkopuolelle vai luotatko häneen 100%? 

Jos mies ei ole aiemmin aiheuttanut huolta niin en näkisi mitään ongelmaa tässä. Musiikkipiireissä on erittäin yleistä, että on miehiä ja naisia jotka keikkailevat duona, triona tai isommalla kokoonpanolla. Eniten vaikuttaa se, että ollaanko kiinnostuneita samasta musiikista ja klikkaako musiikilliset kemiat. Itsekin puoliammattilaisena olen ollut mukana mitä erilaisimmissa kokoonpanoissa ja koskaan ei ole ollut mitään sutinaa kenenkään kesken näissä porukoissa. Vain musa on yhdistänyt, ei mikään muu. Pariskuntien muodostamat kokoonpanot on sitten luku erikseen.

Mutta pääasiassa musahommissa, musiikki on pääasiassa, mutta ainahan voi olla taustalla muitakin ajatuksia. Itse tunnet miehesi parhaiten, joten päättele siitä.

Vierailija
1182/1331 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos väität että heidän duonsa vie liikaa aikaa perheeltä, niin se on kyllä roskapuhetta. Aikaa löytyy varmasti, jos sitä oikeasti haluaa järjestää ja mielestäni jokaisella pari- ja perhesuhteessakin on oikeus omaan aikaan. Joku soittotreeni 1-2krt viikossa ei kestä kuin max. 2 tuntia niin sellainen aika löytyy vaikka minkälaisen perhearjen keskeltä. Voit vaikka itse arvioida paljonko käytät aikaa somessa tai muissa aikaa varastavissa asioissa, jonka saman ajan voisi käyttää vaikka musisoidessa. Ja jos sinua niin kovaa häiritsee ajatus että hän on kaksistaan jossain toisen naisen kanssa, niin anna heille sitten mahdollisuus vaikka harjoitella teillä kotona kun olet paikalla. Sittenpähän näet mistä on kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/1331 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaalloinen mustasukkaisuus tuhoaa liiton kuin liiton tai sen kohteena olevan osapuolen mielenterveyden ja elämän. Parasta että alat tosiaan valmistella sitä eroa heti kuten yllä neuvottiin ja sitten yksinkertaisesti pakkaat kamasi ja päästät miehen vapaaksi.

Tässä ei todellakaan ole kyse mistään sairaanloisesta mustasukkaisuudesta, vaan arkirealismista!

Totta!  Minun exä ei olisi antanut minun tehdä yhtään mitään kodin ulkopuolella eikä taatusti olisi kestänyt ajatusta, että harrastaisin jotain jonkun miehen kanssa, siinä oli sairaalloista mustasukkaisuutta kerrakseen.  Itse lääppi jokaista naista ikähaarukassa 13-80 ja tärkein "harrastus" oli petkuttaa minua selän takana aina kun pystyi. 

Ja kun minä sitten "päästin sen vapaaksi," silloin vasta helvetti repesikin.  Sil

Näinhän se yleensä aina menee, ne jotka ovat itse kieroja ja pettävät, epäilevät kaikkia muitakin samanlaisesta kieroilusta.

Vierailija
1184/1331 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen olisi lihava läski liikuntavihaaja ja itse harrastaisin paljon liikuntaa, niin helposti lähtisin sen liikuntaa harrastavan työkaverinaisen kanssa liikuntaa harrastamaan.

Onpa rumaa puhetta taas naisesta. Kannattaisi mielummin miettiä että miksi oma puoliso lihoaa. Onko kenties stressaantunut liikaa SINUN sotkujen ja kodin hoitamisesta, tai kenties lastesi hoitamisesta. Oletko itse tarjonnut hänelle vapaaehtoisesti niiden asioiden hoitamista säännöllisesti, jotta HÄNKIN saa rentoutua, nukkua, syödä ja liikkua tarpeeksi? Vai oletko vaan se tyypillinen inisevä mieslapsi, jonka äitinä puoliso joutuu jatkuvasti olemaan?

Vierailija
1185/1331 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tämä älyvapaa trollikeskustelu jatkuu? Musiikki olisi varmasti jokaiselle parempi harrastus kuin somessa jankkaaminen.

Vierailija
1186/1331 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtopäätöksenä kannattaa siis etsiä puoliso harrastuskavereiden joukosta. Esimerkiksi epämusikaalinen harppu kantsii vaihtaa hetimiten sävelkorvakkaaseen yhtyekumppaniin, jos itselle musiikki on harrastus.

Aika monet löytävätkin kumppaninsa harrastuksen parista. Monet muusikot seurustelevat toisen muusikon kanssa. Luultavasti tällaisellä parilla on enemmän yhteistä kuin niillä, joilla täysin eri mielenkiinnon kohteet. 

Jos jotkut parit eivät sellaista kaipaa, mutta ovat onnellisia yhdessä, hyvä heille. Välttämättä pelkkä seksi, kotielämä ja mahdolliset lapset eivät riitä pitämään paria onnellisena, vaan tarvitaan muutakin yhdistävää.

Aika usein se erilleen kasvaminen on sitä, että ei enää ole mitään yhteistä.

Valitettavan usein siinä vaan tahtoo käydä niin, että kun tällaiselle pariskunnalle syntyy lapsia, niin vaimo jää sitten yksin niitä hoitamaan, koska on suorastaan mahdottomuus (ja kallista) saada aina lapsia hoitoon siksi aikaa että yhdessä jatkettaisiin niitä harrastuksissa juoksemisia. Melkein aina perheen suurimman vastuun joutuu ottamaan nainen ja mies sen kuin jatkaa vapaasti juoksujaan. Lopulta perhe hajoaa siihen että mies löytää uuden naisen jonka kanssa jakaa sen mukavamman ja huolettomamman arjen.

Vierailija
1187/1331 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tässä ideaali olisi, että oltaisiin naimisissa sen ihanan laulajattaren kanssa, jonka kanssa myös lauleskella. Vrt. King Diamond ja Livia Zita.

Vierailija
1188/1331 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkiharrastajilla ei ole ihan liikaa samanmielisiä kavereita näinä aikoina, eikä oikein muinakaan aikoina. Jos kyse olisi jostain koruompelusta tai shakinpeluusta, niin asia epäilyttäisi, mutta meillä on työpaikalla ollut näitä jotain musikantteja, jotka voivat toteuttaa itseään yhdessä.

Itsellä vaimo kieltää kielisoitinharrastukseni, mitä olen toistaiseksi sietänyt, mutta polte on kova päästä näppäilemään.

Vierailija
1189/1331 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heippa sitten Hillevi, lähden taas harrastamaan Viljan kanssa sänkypainia, menee varmaan joku 2-3 tuntia.

Vierailija
1190/1331 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen olisi lihava läski liikuntavihaaja ja itse harrastaisin paljon liikuntaa, niin helposti lähtisin sen liikuntaa harrastavan työkaverinaisen kanssa liikuntaa harrastamaan.

Onpa rumaa puhetta taas naisesta. Kannattaisi mielummin miettiä että miksi oma puoliso lihoaa. Onko kenties stressaantunut liikaa SINUN sotkujen ja kodin hoitamisesta, tai kenties lastesi hoitamisesta. Oletko itse tarjonnut hänelle vapaaehtoisesti niiden asioiden hoitamista säännöllisesti, jotta HÄNKIN saa rentoutua, nukkua, syödä ja liikkua tarpeeksi? Vai oletko vaan se tyypillinen inisevä mieslapsi, jonka äitinä puoliso joutuu jatkuvasti olemaan?

Kyllä kodin YLEISKONEESTA täytyy saada kaikki tehot käytettyä ennenkuin uutta "masinaa" käppään tuo ja vanhan laittaa kierrätykseen.

- ei tämä maailma säästämällä parane

Vierailija
1191/1331 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiiristäni esimerkki : siskoni mies ( n. 20 v naimisissa, 2 lasta)  meni tanssikurssille koska halusi oppia tanssimaan. Siskoni (hänen vaimonsa) ei kiinnostunut asiasta joten mies meni yksin ja kävi kursseilla kerran viikossa. Siellä hänellä oli vakituinen tanssikaveri ja niin vain kävi että rakastuivat ja alkoi eroprosessi, omaisuus puolitettiin ja lapset oireilivat. Eli näinkin voi käydä kun on yhteiset harrastukset. 

Vierailija
1192/1331 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taitaa soitto treeneissä, miehesi kalu viuhua.

T.Sonja

Vierailija
1193/1331 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kodin YLEISKONEESTA täytyy saada kaikki tehot käytettyä ennenkuin uutta "masinaa" käppään tuo ja vanhan laittaa kierrätykseen.

- ei tämä maailma sääs

Ja hyvissä ajoin tukia mitä uusia ominaisuuksia tuo tullessaan.

t. Pena

Vierailija
1194/1331 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättäen nainen ei pidä miehen harrastuksesta. 🥱

Hankkisit oman elämän, niin ei tarvitse olla kateellinen miehellesi.

Kuinka  VI  TU  N  TY  HM   Ä   pitää olla jos tuollainen "harrastaminen" on ihan ok.

Vierailija
1195/1331 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Why Men and Women Cant be friends

Vierailija
1196/1331 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä näe tässä asetelmassa ongelmaa, puolisoni soittaa myös paria soitinta eikä mua haittaisi jos harrastaisi sitä jonkun muun kanssa kun itselläni on ihan omat harrastukset ja kiinnostuksenkohteet. Eikä meillä kummallakaan oo tarvetta sanella mitä toinen saa harrastaa ja kenen kanssa. Ollaan oltu 16 vuotta yhdessä ja lapsiperhe.

Vierailija
1197/1331 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipiiristäni esimerkki : siskoni mies ( n. 20 v naimisissa, 2 lasta)  meni tanssikurssille koska halusi oppia tanssimaan. Siskoni (hänen vaimonsa) ei kiinnostunut asiasta joten mies meni yksin ja kävi kursseilla kerran viikossa. Siellä hänellä oli vakituinen tanssikaveri ja niin vain kävi että rakastuivat ja alkoi eroprosessi, omaisuus puolitettiin ja lapset oireilivat. Eli näinkin voi käydä kun on yhteiset harrastukset. 

Todella valitettavan yleistä ja siksi juurikin on vaan viisasta, ettei kumpikaan puoliso aloita tällaisia kahdenkeskisiä "harrastuksia" ulkopuolisten henkilöiden kanssa. Minulle tällainen ei olisi missään nimessä ok. Kyllä se kasvaa mitä ruokitaan, pätee näissä ihmisten välisissä suhteissa, eli on syytä kääntyä tiukemmin oman puolison suuntaan, eikä juuri päinvastoin. Eikä se ruoho todellakaan ole yhtään sen vihreämpää siellä aidan toisella puolella, vaikka alkuhurmoksessa se siltä tuntuisikin. Sieltä harhasta putoaa aina lopulta kovaa ja kolisten alas.

Vierailija
1198/1331 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaisuudesta kysyn, että onko mies kenties 40-50 vuotias? Kuulostaa vaan omaan korvaan juuri sellaiselta oikein tyypilliseltä keski-ikäisen miehen ikäkriisiin liityvältä haihattelulta.

Vierailija
1199/1331 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se laulajaeukko soittaa miehesi nahkahuilua. Minä en harrasta mitään kaksin jonkun ukkelin kanssa eikä mieheni harrasta mitään kaksin jonkun eukon kanssa. Pettää voi toki aina mutta ei nyt pidä lähteä verta kaivelemaan nenästä. 

Vierailija
1200/1331 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei harrasta mitään missä on naisia mukana jos ei ole mahdollisuus irtopillua saada.