Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Satunnaisesti paikkaa vaihtava kipu

Vierailija
13.05.2025 |

Onko kellään kokemusta tällaisesta? Lievähkö kipu ilmaantuu satunnaisesti ja vaihtaa satunnaisesti paikkaa. On yhdessä paikassa esim. kädessä esim. sekunteja tai esim. puoli minuuttia tai minuutteja ja sitten siirtyy esim. jalkaan täysin randomisti. Kipupaikan siirryttyä aiemmassa kipukohdassa ei tunnu enää kipua. Turvotuksia ei ole. Nivelissä ei tunnu olevan mitään erikoista. Verikokeissa ei mitään erikoista. Neurologiset perustestit ok. Ei päihteitä tai erikoisruokavalioita.

Liikunta ei vaikuta lisäävän tai vähentävän. Toisinaan tätä tapahtuu myös nukkuessa, joskus herään yöllä ja nämä ovat päällä.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydä lääkäriltä lähete borreliossitesstiin, mutta käy siellä silloin kun oireita on. oikeasti viheliäinen tauti ja se voisi selittää nuo oireet.

Tuttavalle tuli kasvohalvaus borrelioosin takia ja niitä kuuluisia hyppiviä kipuja. Kasvohalvauksen iskettyä toki hänellä ensin epäiltiin aivoinfarktia ja suljettiin pois aivokasvaimet. Sitten alettiin miettiä muita syitä. Borrelioositestiin hänet laittoi sitten joku randomlääkäri, joka oli muuttanut uudelle paikkakunnalle jostain merenrantasaaristosta ja osasi sen vuoksi sitä alkaa epäillä. Positiivinen löydöshän sieltä tuli sitten. Ei tietenkään kaikilla hyppivien kipujen taustalla ole borrelioosia, mutta kannattaa se sulkea pois.  Tuo tuttavanikaan ei koskaan ollut löytänyt iholtaan punkkia eikä ihottumaakaan ollut.

Äidilläni niinikään todettiin joskus borrelioosi ja hällä taas ei ollut muita oireita kuin rengasihottuma, joten oireet borrelisoosissa vaihtelee paljon.

Vierailija
42/47 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuon tyyppisiä yhtenä tai kahtena päivänä molemmilla kerroilla, kun olin koronassa. 

Onko alkanut koronan tai koronapiikkien jälkeen? 

Kannattaa varmasti tuo borrelioosinkin mahdollisuus huomioida. Siinä kai voi olla melko vaihtelevat ja epämääräiset oireet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuon tyyppisiä yhtenä tai kahtena päivänä molemmilla kerroilla, kun olin koronassa. 

Onko alkanut koronan tai koronapiikkien jälkeen? 

Kannattaa varmasti tuo borrelioosinkin mahdollisuus huomioida. Siinä kai voi olla melko vaihtelevat ja epämääräiset oireet. 

Olin kyllä sairas siinä hujakoilla, kun oireita alkoi tulla. Aluksi ajattelinkin, että johtuu varmaan flunssasta, mutta oireet eivät sitten loppuneetkaan. En ole testaillut koronatesteillä. Mutta tosiaan jo reilusti yli puoli vuotta kestänyt.

Vierailija
44/47 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tosiaan välillä kipu on jalassa, kädessä, päässä, selässä tai mahassa ym. Voi tuntua lihaksissa, luissa, nivelissä, ihossa tai suolissa ym. Kiva kiva.

Samaa on ja ollut täällä. Jo useita vuosia.

Vierailija
45/47 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verenkiertohäiriöitä pienissä verisuonissa. Kun suoni laajenee voi tuntua hetkellisenä kipuna, joka sitten lakkaa, kun veri kiertää taas kyseisen suonen kautta.

Välillä tätä tapahtuu myös saunassa, jossa oletettavasti verenkierron pitäisi toimia hyvin. 

Siellä ne verisuonet juurikin laajenevat eli tottakai tuntuu saunassa.

Vierailija
46/47 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verenkiertohäiriöitä pienissä verisuonissa. Kun suoni laajenee voi tuntua hetkellisenä kipuna, joka sitten lakkaa, kun veri kiertää taas kyseisen suonen kautta.

Välillä tätä tapahtuu myös saunassa, jossa oletettavasti verenkierron pitäisi toimia hyvin. 

Siellä ne verisuonet juurikin laajenevat eli tottakai tuntuu saunassa.

Tuon teorian voi mielestäni unohtaa. Veri ei saunassa lakkaa yhtäkkiä kiertämästä.

Vierailija
47/47 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Borrelioosin oire nivelissä tyypillisesti.