Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni suuttui kun sanoin totuuden

Vierailija
13.05.2025 |

Ystäväni on työtön, ylipainoinen, mielialalääkityksellä ja ei ole ollut vuosiin parisuhteessa. Sanoin että kannattaisi ottaa itseään niskasta kiinni ja laittaa elämänsä järjestykseen ennen kuin täyttää 40. Suuttui ja valitti että kukaan ei ymmärrä kuinka vaikeaa elämä on. On se elämää vaikeaa muillakin mutta ei se ole tekosyy epäonnistua kaikessa ja vain luovuttaa.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävät eivät sano tuollaisia toisilleen. Ei kuulu ystävän rooliin.

Ystävän rooliin kuuluu kyllä tietyssä pisteessä nimenomaan sanoa totuus eikä vain hyssytellä. Ei tuollaiset ihmiset nouse jaloilleen ellei joku niille sano että on aika panna elämänsä järjestykseen.

Miksi kaikilla pitäisi olla parisuhde? Osoita lakikirjasta kohta missä käsketään lain nojalla ottamaan joku. Odotan.

Vierailija
42/53 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotitko jotain muuta? 

Jos tuollaisiin väsyy niin paras tapa on poistua takavasemmalle ja antaa kärvistellä yksinään omassa itsesäälissään. 

Kyllä aivan varmasti kummallekin paras ratkaisu se.

Ainakin terveellisempi sekä mielenterveyttä säästävä sille joka yrittänyt koko ajan sekä pitkään että hartaasti olla tukena ja kantaa kanssaan sitä loppumatonta taakkaa huomatakseen että onkin se ainoa taakan kantaja. 

Onko masentunut siis pakottanut sinut auttamaan vai miksi olet hänelle niin katkera?

En ole katkera mutta ystävänään ja ainoana sellaisena tein kaikkeni auttaakseni kunnes en enää jaksanut. 

Päädyin hoitamaan kaiken puolestaan kun ei itse jaksanut, olin tukena ja turvana, jopa keskellä yötä, terapeuttina ja likasankona. Sitten väsyin. 

Energiasyöppöä ei voi loputtomiin auttaa. Jos ei itse halua tai kykene nousemaan niin lojukoon sitten siinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltaisesi "totuudenlaukojat" kuvittelevat aina olevansa joitain laupiaita samarialaisia sädekehä hehkuen vaikka oikeasti saattavat olla joidenkin syy pahaan oloon ja pahentaa ympärillään olevien oireita 

Vierailija
44/53 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on juuri tuollainen ihminen. Kaikki on aina muiden vika. Isän, äidin, sisarusten, v-mäisten pomojen, ex-kavereiden jotka ei enää vastaa puhelimeen. Saanut joka paikasta potkut jo koeajalla. Ylipainoa on niin paljon, ettei kukaan enää ottaisikaan. Kävelyllä ei voi käydä, kun on liian kuuma tai kylmä tai sataa vettä tai muuten huono olo. Ei juo alkoholia, mutta kaappi täyttyy tyhjillä viinipulloilla. Ei polta tupakkaa, vaikka haiseekin sille. En silti sano mitään - aivan turhaa se olisi.

Vierailija
45/53 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutta Koivukylän Vantaalta Lidliä vastapäätä. Haluatko nyt kaikkien kuullen kertoa, miksi jouduit toistamiseen menemään hammasproteesi hoitoihin? Mitä tulee mun alapäähän. Olin stressaantunut ja vasta päässyt ulos pitkään huonosti voineesta suhteesta. Nyt voin hyvin ILMAN HUOLLETTAVIA. Palataan kuitenkin sinuun. Puhutaanpa Jannesta! 

Vierailija
46/53 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotitko jotain muuta? 

Jos tuollaisiin väsyy niin paras tapa on poistua takavasemmalle ja antaa kärvistellä yksinään omassa itsesäälissään. 

Ainakin terveellisempi sekä mielenterveyttä säästävä sille joka yrittänyt koko ajan sekä pitkään että hartaasti olla tukena ja kantaa kanssaan sitä loppumatonta taakkaa huomatakseen että onkin se ainoa taakan kantaja. 

Onko masentunut siis pakottanut sinut auttamaan vai miksi olet hänelle niin katkera?

En ole katkera mutta ystävänään ja ainoana sellaisena tein kaikkeni auttaakseni kunnes en enää jaksanut. 

Päädyin hoitamaan kaiken puolestaan kun ei itse jaksanut, olin tukena ja turvana, jopa keskellä yötä, terapeuttina ja likasankona. Sitten väsyin. 

Energiasyöppöä ei voi loputtomiin auttaa. Jos ei itse halua tai kykene nousemaan niin lojukoon sitten siinä. 

Kyllä tuo minusta vähän katkeralta kuulostaa. Olisiko kannattanut vaan itse antaa olla ajoissa eikä ajaa itseään piippuun, omasta liikakiltteydestä ei kannata syyttää muita.

Vierailija
47/53 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotitko jotain muuta? 

En ole katkera mutta ystävänään ja ainoana sellaisena tein kaikkeni auttaakseni kunnes en

Voit puolestani pitää sitä minä lystää. 

Vierailija
48/53 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinunlaisille taas ei ole kukaan sanonut totuutta miten rasittava tyyppi olet "totuuksinesi". Itse tässä just hermolomalla yhdestä tuollaisesta.

Laihduta ja ota itseäsi niskata kiinni. Ja lopeta einesten syöminen. HETI!

Vierailija
49/53 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaltaisesi "totuudenlaukojat" kuvittelevat aina olevansa joitain laupiaita samarialaisia sädekehä hehkuen vaikka oikeasti saattavat olla joidenkin syy pahaan oloon ja pahentaa ympärillään olevien oireita 

Tietävät asiat aina parhaiten, tunkevat ja tuputtavat omia asioitaan kuin ne olisivat ainoat mitä saa olla. Kyllä tällainen omaltakin osaltaan ajaa toisen masennukseen.

Vierailija
50/53 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Totuuden" voi sanoa ja tuoda julki niin monella tavalla. 

Vierailija
51/53 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkä olet itseäsi ottanut niskasta kiinni ja laittanut oman elämäsi järjestykseen.

Vierailija
52/53 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietävät asiat aina parhaiten, tunkevat ja tuputtavat omia asioitaan kuin ne olisivat ainoat mitä saa olla. Kyllä tällainen omaltakin osaltaan ajaa toisen masennukseen.

Nää ota itseäsi niskasta kiinni- tyypit tosiaan saattaa vaan pahentaa oloa, syyllistäminen ei ole oikea keino. On nähty keittiöpsykologien vaan pahentavan tilannetta monet kerrat. Ammattilaiset osaa auttaa jos ketkään yleensä. Auttaa voi tiettyyn rajaan asti, kyllä sen huomaa missä se raja on. Enempää ei kannata välittää, antaa olla.

Vierailija
53/53 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Ystäväsi" taitaa olla todella huonona jos pitää sinua "ystävänään".

Vähän kuulostat fariseukselta.

Valmis sanomaan totuuden muista, mutta huono kuulemaan sitä itsestään.