Kaikissa perheissä ei ole varaa ostaa edes polkupyörää vähävaraisten perheiden lapset liikkuvat muita vähemmän
Höh. Eihän se liikkuminen tarvitse muuta kuin terveet jalat, ei siihen rahaa tarvita.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vähävaraisuus sulkee hyvin ulos monista kaveriporukoista ja toki harrastuksista myös.
Ei se pyörän puute ole se yksi ja ainoa ongelma tuollaisissa asioissa.
Pyöriä saa käytettynä niin edullisesti, että yksittäinen urheilutunti maksaa jo enemmän. Jos pyörän osto tekee tiukkaa niin ratsastus tai jääkiekko ovat pelkkä haave.
Mä kävelin ja kiipeilin lapsena paljon, uin aina kun oli tilaisuus. Ei liikkumiseen tarvita joukkuetta tai mitään kovin erikoisia välineitä, päinvastoin ovat yleensä tiellä.
Satasella saa fillarin ja satasen säästää helposti vaikka lopettamalla lehtitilaukset ja turhat maksulliset kanavat.
Monet myös polttaa tupakkia joten rahaa ei jää polkupyörään.
Vierailija kirjoitti:
Joo säälittää ihan katsoa, kun tenavat polkee pyörällään polvet suussa, kun iskä ja äiti lähinnä makaa kotona sohvalla ja käy välillä parvekkeella tupakalla.
Kuka nostaisi lapsen satulan?
Mulle kyllä faija opetti ihan itse nostamaan. Samoin oma poikani 8v osaa.
Justiinsa tarjosin ihan hyvää mummopyörää ilmaiseksi netissä, siinä on kylläkin kummit tyhjänä kun en ole pariin vuoteen käyttänyt, muuta vikaa ei pitäisi olla, on alle 10v vanha. Laitoin paikkakunnan roskalavaan ilmoituksella että saa hakea. Ei ole ottajia näkynyt. Itse en terveydentilani vuoksi enää pyöräile.
Vierailija kirjoitti:
Satasella saa fillarin ja satasen säästää helposti vaikka lopettamalla lehtitilaukset ja turhat maksulliset kanavat.
Entä jos näitä tilauksia ja kanavia ei ole ennestäänkään?
Miksi se pyörä just on niin tärkeä? Ei mulla aikuisellakaan ole pyörää ja silti tulee riittävästi askeleita ja muuta liikuntaa.
Kyllähän pyörä mahdollistaa enemmän menoja sille lapselle ja nuorelle, lisäksi pyöräily on erinomaista liikuntaa itsessään. Ei tarvitse olla riippuvainen julkisesta liikenteestä tai vanhempien tarjoamasta autokyydistä. Kyllä minä ainakin nuorena pyöräilin paljon kavereiden kanssa. Käytiin läheisessä kaupungissa n. 7km päässä ja ajeltiin vähän milloin mihinkin, joskus uimarannalle, joskus uimahalliin, joskus vaikka elokuviin tai kauemmas puistoon. Toki tuo on mennyttä aikaa ja jos ei ole varaa pyörään niin ei varmaan leffassakaan käydä, mutta kyllä se pyörä paljon helpottaa elämää. Minun on vaikea kuvitella miten joku nykypäivän teini aktivoituisi mihinkään liikuntaan millään verukkeella, jos jo tällainen näin yksinkertainen hyötyliikunta on maksumuurin takana. Nämä köyhät nuoret on niitä, jotka ei myöskään saa mitään mopoja tai muita kulkuneuvoja, joten senkin puolesta joku oma kulkuväline olisi tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo säälittää ihan katsoa, kun tenavat polkee pyörällään polvet suussa, kun iskä ja äiti lähinnä makaa kotona sohvalla ja käy välillä parvekkeella tupakalla.
Ehkä lapsen voimilla ei saa pulttia auki jotta satulaa voisi nostaa? Vanhempien tehtävä katsoa miten lapsi kasvaa ja oppii asioita.
Jos aikuinen ei lapselle saa käytettyä pyörää 20-100€ niin peiliin katsomisen paikka. Sitten vaikka kerää pulloja, marjoja tai jakaa lehtiä jotta saa eurot kasaan. Pelkkää laiskuutta ja saamattomuutta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa satsataan eläkeläisiin. Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia.
Eläkeläisissä on Suomen tulevaisuus.
Eläkeläiset ovat eläkkeensä työllään ansainneet.
Eläkeläiset ovat ansainneet työllään ainoastaan palkkansa, joka aikoinaan maksettiin. He maksoivat lähinnä nimelliset eläkemaksut silloin, melkein kaikki kerätään nyt työssäkäyviltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten voi vaihtaa shampanjan johonkin halvempaan kuohuviiniin, eikä joka päivä tarvitse käydä syömässä hienossa ravintolassa.
Taas näitä valittajia jotka käyttävät omat ja lapsenkin tuet johon turhaan, kuten mystisiin laskuihin joita ei koskaan avata tarkemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä lapsen voimilla ei saa pulttia auki jotta satulaa voisi nostaa? Vanhempien tehtävä katsoa miten lapsi kasvaa ja oppii asioita.
Pultin kuin pultin saa auki kun on tarpeeksi pitkä jatkovarsi. Sen käytön voi myös opettaa lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Jos aikuinen ei lapselle saa käytettyä pyörää 20-100€ niin peiliin katsomisen paikka. Sitten vaikka kerää pulloja, marjoja tai jakaa lehtiä jotta saa eurot kasaan. Pelkkää laiskuutta ja saamattomuutta!
Mitäpä jos näiden viestien sijaan lahjoitat vaikka tuon 20-100e johonkin lasten harrastuskerhoon, niin joku ainakin hyötyy siitä rahasta. Eiköhän suurin osa noista köyhistä vanhemmista ostaisi sen pyörän, jos siihen olisi varaa rääpiä ylimääräistä rahaa joka ei ole jostain muusta tärkeästä pois. Yleensä noissa perheissä on vaan pitkä lista tärkeitä hankintoja, jotka menee sen pyörän edelle. Pullojen keruu on noista ehdotuksistasi ainoa, jolla voi varmasti saada vähän rahaa. Lehtienjakajaksi ja marjanmyyjäksi tarvitaan muutakin kuin kädet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain heikkona tyttönä kyllä räikkäavaimella sen yhden ruuvin irti. Maastopyörässä oli semmoinen vipu, sen sai esim. vasaraa, puuklapia ym. auki helposti. Sitähän se olikin, asiaa toistettiin, ajeltiin mutta myös itsenäisesti pitää pärjätä pikkuasioiden kanssa aina vanhemmat eivät ole lähellä.
Ei niillä sohvalla makaajilla ole mitään työkalujakaan, ei ainakaan tallella. Eikä ole viitseliäisyyttä opettaa pyörän satulan nostoa lapselle tai mitään muutakaan kädentaitoja. Tuskin osaavat itsekään.
Ennen lapsi opetettiin paikkaan pyörän kumitkin. Harva aikuinenkaan nykyisin tekee sen itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten voi vaihtaa shampanjan johonkin halvempaan kuohuviiniin, eikä joka päivä tarvitse käydä syömässä hienossa ravintolassa.
Joo-o nämä oikeasti köyhien ongelmia koskevat keskustelut vetävät magneetin lailla puoleensa omahyväisiä besserwisswreitä jotka odottavat mitalia neuvottuaan köyhiä luopumaan Mar a Lagon jäsenyydestä joka jo yksinään vapauttaa miljoonan verran käyttörahaa vuodessa.
Sit on varaa ostaa lapselle se 50€ pyörä ja 2€ hyppynaru.
En ole tuo edellinen, mutta miksi teini tarvitsee iPhonin ja miksi pitää mennä Hangon regattaan. Meidän teineillä on 140 e Samsungit ja kohta ovat taas mökillä kumiveveellä soutelemassa. Ei ole köyhäilyä, mutta nuorien vaatimuksiin ei todellakaan ole pakko myöntyä.