Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määräaikainen työsuhde päättymässä ja ensimmäistä kertaa 10 v. sisään pelottaa, ettei löydy uutta työtä - muita?

Vierailija
12.05.2025 |

Oon tehnyt asiantuntijatöitä kymmenen vuoden ajan eri projekteissa tai muissa määräaikaisissa tehtävissä. Työpätkien välillä on ollut korkeintaan muutaman kuukauden mittaisia taukoja, joten käytännössä mulla on aina ollut uusi paikka tiedossa edellisen työn päättyessä.

Paitsi nyt. Haettavia töitä on selvästi vähemmän tarjolla ja kaikista on moninkertainen kilpailu muutaman vuoden takaiseen tilanteeseen nähden. Korkeakoulutettujen työttömyys kasvaa median mukaan tällä hetkellä kaikista nopeiten ja siltä se tosiaan näyttääkin.

Eipä ole uralla tullut aikaisemmin vastaan tilannetta, jossa aidosti pelottaa, että en saa uutta työpaikkaa. Olen luonteeltani sellainen että en halua jäädä laakereilleni lepäämään vaan lähden sitten vaikka opiskelemaan uutta alaa, paitsi kun sitäkin on ilmeisesti vaikeutettu ihan parissa vuodessa melko lailla.

Muita samassa tilanteessa olevia?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työt loppuu,sitten on aikaa ryypätä...ole iloinen..

Vierailija
22/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut yhtään työpaikkaa, satoja - jopa tuhansia - hakijoita samaan paikkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on säästänyt työpaikkansa hengiltä. Kiitos hallitus ja heitä äänestäneet!

Irtisanomiseni heikensi monen yrityksen tulosta. Tein paljon tilauksia suomalaisiin yrityksiin. En tee enää.

Vierailija
24/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun työt loppuu,sitten on aikaa ryypätä...ole iloinen..

Niin mä vähän arvelinkin, kun omakin 11vuotta kestänyt työsuhde tulee nyt syksyllä päätökseensä. Minkäs tuolle sinänsä mahtaa, niin yritän olla liikaa järkyttymättä ja lamaantumatta, olen terveysasioiden vuoksi vieläpä vaikeasti työllistyvää sorttia, niin pitää ottaa se mitä elämä sitten antaa tai on antamatta näin huonoina aikoina! Tsemppiä kaikille muillekin samassa veneessä oleville, tarvitsemme isomman aluksen selvästi! :D

Vierailija
25/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo töitä

Vierailija
26/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin siitä.

Vierailija
27/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa veneessä. Paitsi että olen jo työtön, edellinen hanke loppui 28.2., enkä löytänyt seuraavaa paikkaa hausta huolimatta.

Olen FM, KM, lisäksi minulla on useampi tiettyihin tehtäviin pätevöittävä lisäkoulutus ja paljon muuta, omaksi iloksi suoritettua yliopistotason koulutusta sekä työkokemusta 10-15 vuotta (haettavan tehtävän painotuksista riippuen). CV ja hakukirjeet ovat kunnossa, teen ne tietysti aina jokaista paikkaa varten painotettuina.

Kahdesti olen päässyt haastatteluun, mutta valinta on kohdistunut toisaalle. Sain rekryprosesseista kehuja, minussa ei ollut kuulemma vikaa. Kaikille hyvillekään ei vain ole töitä tarjota.

Hakemuksia olen jättänyt kevään mittaan kymmeniä, mutta tällä hetkellä ei ole oikein edes paikkoja, joita hakea. Olenkin joutunut laajentamaan hakua ja harkitsemaan myös aiempia, eri alan töitä, joista nimenomaan olen määrätietoisesti pyrkinyt pois. Juuri nyt näyttää kuitenkin siltä, että olen työttömänä koko kesän. Järkyttävää.

Vierailija
28/28 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samassa veneessä. Paitsi että olen jo työtön, edellinen hanke loppui 28.2., enkä löytänyt seuraavaa paikkaa hausta huolimatta.

Olen FM, KM, lisäksi minulla on useampi tiettyihin tehtäviin pätevöittävä lisäkoulutus ja paljon muuta, omaksi iloksi suoritettua yliopistotason koulutusta sekä työkokemusta 10-15 vuotta (haettavan tehtävän painotuksista riippuen). CV ja hakukirjeet ovat kunnossa, teen ne tietysti aina jokaista paikkaa varten painotettuina.

Kahdesti olen päässyt haastatteluun, mutta valinta on kohdistunut toisaalle. Sain rekryprosesseista kehuja, minussa ei ollut kuulemma vikaa. Kaikille hyvillekään ei vain ole töitä tarjota.

Hakemuksia olen jättänyt kevään mittaan kymmeniä, mutta tällä hetkellä ei ole oikein edes paikkoja, joita hakea. Olenkin joutunut laajentamaan hakua ja harkitsemaan myös aiempia, eri alan töitä, joista nimenomaan olen määrätietoisesti pyrkinyt pois. Juuri nyt näyttää kuitenkin siltä

Julkishallinnossa ja kaupallisella alalla kaikista vaikein tilanne. Edes vakituiset työntekijät eivät ole turvassa ja hanketyöntekijät voivat turhaan haaveilla jatkosta. Tehtäviä on avoinna ehkä 5-10 % siitä, mitä joitain vuosia sitten vielä oli, ja jokaiseen satoja-tuhansia hakijoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan