Äiti pahoitti mielensä ysiluokan maksullisesta päättäjäisjuhlasta perheellä ei ole varaa osallistua
Äiti pahoitti mielensä ysiluokan maksullisesta päättäjäisjuhlasta perheellä ei ole varaa osallistua
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/aiti-pahoitti-mielensa-ysiluokan-ma…
MTV Uutisiin yhteydessä ollut äiti perustelee asian nostamista julkisuuteen sillä, että tilanne muuttuisi tulevaisuudessa.
Kommentit (943)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä vapaamatkustajat kehtaavat purnata.
Minulla vanhenpainyhdistystoimintaan ym. muuhun vanhempien vapaaehtoistoimintaan osallistuminen on kovettanut omia arvoja, kun sen myötä huomannut kuinka paljon oikeasti on näitä vanhempia, jotka eivät osallistu mihinkään rahallisesti, mutta eivät myöskään talkoilla.
Silti sitten pakko niidenkin lapset ottaa mukaan, joka tarkoittaa että muut sitten maksavat ja tekevät enemmän.
Eiköhän tuokin juhla ole järjestetty talkootyöllä.
Kyllä sinusta haistaa kiusaajan jo pitkälle. Altistaa lapset kiusatuksi tulemiselle. Hyvin tavallista näissä yhdistyksissä. Pienet ihmiset haalii valtaa että saa polkea muita.
Tosi surullinen koko kirjoituksesi.
Sinusta löyhkää vapaamatkustajuus. Kuinka monella retkellä lapsesi ovatkaan olleet mukana, jotka muut vanhemmat kustansivat? Tärkeää toki ottaa heidät mukaan, niin saavat esimerkkiä muualtakin kuin kotoa.
Nämä puuhatädit, jotka haluavat kieltää huono-osaisempien lapsien osallistumisen, jos hänen vanhempansa ei ole ollut mukana talkoissa. Eikö tule yhtään empatiaa sitä lasta kohtaan? Miksi ihmeessä joku haluaa lyödä lyötyä. Tuo lapsi on muutenkin heikoilla ja Nämä tädit sulkee ulos ja lietsovat muutkin kiusaamaan tuota lasta.
En voi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla vanhenpainyhdistystoimintaan ym. muuhun vanhempien vapaaehtoistoimintaan osallistuminen on kovettanut omia arvoja, kun sen myötä huomannut kuinka paljon oikeasti on näitä vanhempia, jotka eivät osallistu mihinkään rahallisesti, mutta eivät myöskään talkoilla.
Silti sitten pakko niidenkin lapset ottaa mukaan, joka tarkoittaa että muut sitten maksavat ja tekevät enemmän.
Kyllä sinusta haistaa kiusaajan jo pitkälle. Altistaa lapset kiusatuksi tulemiselle. Hyvin tavallista näissä yhdistyksissä. Pienet ihmiset haalii valtaa että saa polkea muita.
Hei mulla on tästä sivusta sulle mullistava ehdotus: mitä jos sinä menisit sinne vapaaehtoishommiin rakentamaan parempaa kulttuuria?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta löyhkää vapaamatkustajuus. Kuinka monella retkellä lapsesi ova
Kuule ei löyhkää. Minä olen hyvätuloinen ja aktiivinen.
Minulla ei vaan ole kiusaajan luonnetta. Enkä koskaan suostuisi järjestämään tapahtumaa, jossa tällaista eriarvoustamista tehdään.
Arvot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei mulla on tästä sivusta sulle mullistava ehdotus: mitä jos sinä
Niin olen tehnytkin. Empatia ja rakkaus! Eikä minulla ole tarvetta polkea muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta löyhkää vap
"olen hyvätuloinen ja aktiivinen"
et kuitenkaan riittävän aktiivinen että menisit itse ja alkaisit sellaiseksi positiiviseksi ja syrjimättömäksi koulun aikuiseksi yhteistyökumppaniksi?
Ei niitä käsiä ja vastuunkantajia kuule kouluissa liikaa ole. Ihan hirveän mielellään otetaan tuollainen ilmeisen uuttera ja aktiivinen hyväntekijä, vielä positiivisella ja empaattisella asenteella mukaan.
Tuskin arvostelisi sinun vetämän yhdistyksen toimintaa kukaan :)
Valta turmelee. Monet näistä vanhempienyhdistysten puuhaajista pääsevät vain siellä käyttämään valtaa. Samalla saa kiusata muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi surullinen koko kirjoituksesi.&n
Mistä sinä minun yhdistysaktiivisuuden tiedät?
Et mistään.
"Niin olen tehnytkin."
Ahaa, ja kuitenkin tiedät että tuollainen yhdistys on aina joukko pieniä vallanhaluisia ihmisiä jotka polkee muita?
Mitähän sinun yhdityksestäsi puhutaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa vanhemmista käyttää omaa aikaansa vanhempan yhdistyksissä,tai harrastustoiminnassa,josta hyötyy kaikki lapset. On ikävä,että näitä arvostelijoita löytyy aina,vaikka itse ei tehdä mitään.
Tämä oli yksi yritys kerätä yhdistykselle varaa,mutta taas arvosteltiin. Ikävää näille vapaaehtoistekijöille.
Olisi asiallista,että tämä äiti olisi laittanut viestiä suoraan,eikä huudellut lehtien palstoilla.
Molempien vanhempien ei tarvitse osallistua.
Olisiko nämä vallankäyttäjät tykänneet olla köyhän hyvätekijöitä? Varmaan olisi juttua levitelty. Tai kuten täällä jotkut jo haaveili, köyhät voisi laittaa orjatyöhön häpeämään. Saisi sitten pahan kakkua armosta.
Näin saadaan laittaa kaikki heille sopivaan paikkaan.
Mitä hävettävää on talkootöissä oman lapsen koulun/ luokan hyväksi?
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan tässä ketjussa huomauttanut, että se 15 euron osallistumismaksu/henkilö tulee kaikkien muiden maksujen päälle. Usein päättäjäisiin ostetaan uudet vaatteet ja ehkä kengätkin, joten niihinkin pitää löytyä rahaa ja köyhässä perheessä voi olla useita lapsia. Se 15 euroa ei ole muutenkaan kuukauden ainoa maksu.
Mikäli joku ihan vilpittömästi ei ymmärrä suomen lapsiperheköyhyyttä, niin on paikallaan nostaa julkista keskustelua aiheesta.
Toisaalta, jos todella oli jokin kouluun liittymätön juhla, niin eihän koulunsa päättävillä ole osallistumispakkoa.
Ei kai missään lue, että päättäjäisiin on pakko ostaa uudet vaatteet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa vanhemmista käyttää omaa aikaansa vanhempan yhdistyksissä,tai harrastustoiminnassa,josta hyötyy kaikki lapset. On ikävä,että näitä arvostelijoita löytyy aina,vaikka itse ei tehdä mitään.
Tämä oli yksi yritys kerätä yhdistykselle varaa,mutta taas arvosteltiin. Ikävää näille vapaaehtoistekijöille.
Olisi asiallista,että tämä äiti olisi laittanut viestiä suoraan,eikä huudellut lehtien palstoilla.
Molempien vanhempien ei tarvitse osallistua.
Olisiko nämä vallankäyttäjät tykänneet olla köyhän hyvätekijöitä? Varmaan olisi juttua levitelty. Tai kuten täällä jotkut jo haaveili, köyhät voisi laittaa orjatyöhön häpeämään. Saisi sitten pahan kakkua armosta.
Näin saadaan laittaa kaikki heille sopivaan paikkaan.
Mitä häv
Noo, mulle on tullut tällä palstalla selväksi että ilmaisduunit ja hanttihommat on nöyryyttämistä kato. Samoin kuin on tukihakemusten lähetteleminen. On niin arvonsa tuntevaa porukkaa.
Kuitenkaan kunnian päälle ei ilmeisesti käy antaa muiden aikuisten elättää itseään ja pesuettaan ja lokkeilla vielä nuorille järjestettävissä juhlissakin maksutta.
SDP on tehnyt hyvää duunia tämän kansan arvopohjan rakentamisessa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle 15€ ei ole raha eikä mikään eli minulla kyllä olisi varaa maksaa 15€ kahvit vaikka koko luokalle eikä tuntuisi missään, mutta nyt onkin kyse periaatteesta.
Miksi pitäisi maksaa tuollainen summa yhdestä kahvikupista ja pullan palasesta? Kun menet kahvila konditoriaan ja juot kahvin ja syöt leivoksen ja parhaassa tapauksessa otat vielä santsikupikin niin senkin saa halvemmalla kuin 15€.
Vähän on järjestäjillä nyt mopo karannut käsistä.
Kyllä. Ja vielä se, että sen kalliin kahvin ja pullan ostaminen on tehty pakolliseksi, jos haluaa lapsensa juhlaan osallistua. Sama juttu meillä. Rahaa olisi, mutta tuollaiseen en periaatteesta osallistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kumpikin vanhempi elää sosiaalituella niin eivät varmaan käy työssä. Olisivat voineet ehdottaa vanhempain yhdistykselle, että tulevat talkooavuksi järjestelyihin ja juhlaan niin olisivat varmaan saaneet osallistua ilmaiseksi.
Hyvin näkyy tekstissä luokkayhteiskunnan nousu suomessa
Sen sijaan että perheet olisi saman arvoisia, köyhien pitää tehdä töitä että voivat osallistua!!
Tän on pakko olla jotain provoilua.
Kenen arvolle se sitten sinun mielestäsi sopii tarjoilla muille oppilaiden vanhemmille kahvia tai siivota juhlien jälkiä?
Niin niin, tottakai juuri niiden vanhempien, joilla menee jo viikosta valtaosa ansiotyössä..
Vierailija kirjoitti:
Nämä puuhatädit, jotka haluavat kieltää huono-osaisempien lapsien osallistumisen, jos hänen vanhempansa ei ole ollut mukana talkoissa. Eikö tule yhtään empatiaa sitä lasta kohtaan? Miksi ihmeessä joku haluaa lyödä lyötyä. Tuo lapsi on muutenkin heikoilla ja Nämä tädit sulkee ulos ja lietsovat muutkin kiusaamaan tuota lasta.
En voi ymmärtää.
No jos ei pysty lapsistaan kuluja maksamaan niin haarat visusti kiinni. Ei saisi olla lapsen ongelma että äitinä aikaansaamaton tyhjäpää.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan tässä ketjussa huomauttanut, että se 15 euron osallistumismaksu/henkilö tulee kaikkien muiden maksujen päälle. Usein päättäjäisiin ostetaan uudet vaatteet ja ehkä kengätkin, joten niihinkin pitää löytyä rahaa ja köyhässä perheessä voi olla useita lapsia. Se 15 euroa ei ole muutenkaan kuukauden ainoa maksu.
Mikäli joku ihan vilpittömästi ei ymmärrä suomen lapsiperheköyhyyttä, niin on paikallaan nostaa julkista keskustelua aiheesta.
Toisaalta, jos todella oli jokin kouluun liittymätön juhla, niin eihän koulunsa päättävillä ole osallistumispakkoa.
Minä ihmettelen ihan vilpittömästi että miksi niillä köyhimmillä on eniten lapsia? Jos on köyhä niin tehkööt sen yhden ja säästäkööt vaikka ensin 5 vuotta kaikesta mahdollisesta jolla sitten maksaa lapsen menot. En tajua miksi minun pitää lahjoittaa piittaamattomien ihmisten lasten menoja. Eivät hekään anna meille mitään takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entisaikaan, oih niitä entisiä aikoja, rahaa kerättiin järjestämällä esim paperinkeräystalkoita, nyt kun ei oo paperisia sanomalehtiä kerättäviksi järjestetään pullonkeräystalkoita, kirppiksiä, myyjäisiä jne. pippalointien rahoittamiseksi.
Mut siis, pakkoko niitä pippakotarjoiluja on 400:lle kustantaa.
Onpa muuten iso yläaste, jos vieraita kertyy tuollainen määrä. Montako päättävää luokkaa? Jos taas useita kouluja, olisko pääsumaksu puenempi kun kukin koulu järkkäis omat bileensä!
Luokkaretkieahat... Eikö kunta anna jonkin mäörärahan. Mut toki oppikas itse hieman joutuu maksamaan jos kauemmas menevät...
Ja vanhempainyhdistys pyörittää tuollaista bisnestä 400 x 15€ yht. 6000€ ja niitä järjestetään parikin kertaa vuodessa, niistä pitäisi maksaa arvonlisävero ja yhtälailla laki koskee van
vero.fi sivun mukaan yhditys (yleishyödyllinen, ei liiketoimintaa, ei kiinteistöomistusta) ei ole arvonlisäverollinen, eikä sen tarvitse tehdä veroilmoitusta, mutta sinä toki tiedät paremmin.
Kirjanpito pitää tehdä, joka onkin tosi vaikeaa. Meidän yhdistyksen (koira) kirjanpito on yhden A4 pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, mikä mun mielestä tuossa jutussa on ikävintä on se, että vinkujalla on jonkun vuoden päästä uusi lapsi ysillä. Toivoo, että silloin olisi ilmainen. Siis ei mitään aikomustakaan parantaa omaa tilannetta?
Miksi ihmeessä kun helpommallakin pääsee? Sitten taas vingutaan lehteen syyllistäen muita omasta paskasta tilanteestaan tottakai.
Teitä ihmisten yläpuolelle asettuvia näköjään riittää. Hallituksen ansiosta me kaikki olemme vaarassa upota. Ei tarvikuin sairastua niin tulot on tonnin kuussa. Vähän aikaan pysyt pinnalla kohta olet se joka ei "aio parantaa tilannettaan". Tai häät työttömäksi kuten yhä useampi jää. 8 viikon kuluttua ansiosidonnaiseso on tonnin. Etkä saa myytyä asuntoasi. Olet pakkohuutokaupassa ja ulosotossa.
Kyllä te määkijät olette niitä jotka olette koko ajan nostamassa itseänne muiden yläpuolelle kun niin köyhä ja sairas jne. Säälikää, kustantakaa meille kaikki jne. Ja koska teikäläisiä riittää kisailemaan paikasta huipulla kenellä menee huonommin niin ei sinne kenelläkään muulla mitään asiaa ole eikä kiinnostaisikaan.
Vanhempani yhdistyksen lapset saa ne stipendit. Tottakai.