1 vuosi 3kk lapsen yritystä tuloksetta
Tähän aikaan on laskettu myös yksi IVF-kierros, josta tuli vain kemiallinen raskaus.
Muuten olemme yrittäneet ihan luomusti ja jatkamme myös niin, koska hoidot olivat minulle liian kivuliaat ja koin ne henkisesti hirveinä.
Sairastan endometrioosia. Onkohan enää mitään toivoa raskaaksi tulemisesta?
Kiitos
Kommentit (61)
On toivoa. Testaa endoa ajatellen maca-jauhetta ja raskautta ajatellen myös gelee royal + käytä foolihappoa jo nyt. Laske kiertosi ja yrittäkää juuri ovulaation aikoihin. Yhdynnän jälkeen jalat kohti kattoa vartiksi, eikä heti pesulle. Mulla on myös endo ja näillä olen saanut kolme lasta.
En tietenkään voi tietää yksi yhteen, mikä aidosti auttaa, mutta kannattaa kokeilla. Ja jos en ole pitänyt jalkoja ylhäällä yhdynnän jälkeen, ei ole tullut tärppiä ja jos olen pitänyt jalkoja ylhäällä, niin heti on tepsinyt :D Kuulostaa kyllä pähkähullulta, mutta kyllähän ne siittiöt siten löytävät paremmin perille asti. Tsemppiä kovasti!
Vierailija kirjoitti:
Onko miehen siittiöt tutkittu?
Tiedoksesi siittiöt tutkitaan aina osana hedelmöityshoitoja, ja ap kertoo olleensa hoidoissa. Siittiöt tutkitaan sekä hoidon suunnitteluvaiheessa että toimenpiteiden (inseminaatio / IVF / ICSI) yhteydessä.
Tietty jos haluaa spesifimpiä tutkimuksia kuin pelkän sperma-analyysin, täytyy niihin löytyä rahaa tai sitten olla joku syy, että tutkimukset tehtäisiin julkisella.
Vierailija kirjoitti:
On toivoa. Testaa endoa ajatellen maca-jauhetta ja raskautta ajatellen myös gelee royal + käytä foolihappoa jo nyt. Laske kiertosi ja yrittäkää juuri ovulaation aikoihin. Yhdynnän jälkeen jalat kohti kattoa vartiksi, eikä heti pesulle. Mulla on myös endo ja näillä olen saanut kolme lasta.
En tietenkään voi tietää yksi yhteen, mikä aidosti auttaa, mutta kannattaa kokeilla. Ja jos en ole pitänyt jalkoja ylhäällä yhdynnän jälkeen, ei ole tullut tärppiä ja jos olen pitänyt jalkoja ylhäällä, niin heti on tepsinyt :D Kuulostaa kyllä pähkähullulta, mutta kyllähän ne siittiöt siten löytävät paremmin perille asti. Tsemppiä kovasti!
Voi myös käyttää kuukuppia tai kuukautislevyä estämään siemennesteen valumisen ulos.
AP pyysi apua ja ymmärsinkö oikein, neuvoja, kokemuksia? Niitä hän on saanut, hän voi itse päättää mitä noudattaa vai noudattaako ollenkaan. Hän ei pyytänyt syyllistämistä lapsettomuudestaan, jolloin ilmeisesti ei saa olla itsekäs, vaan täytyy taipua adoptioon. Täällä ei myös kukaan ole kehoittanut äitejä alkoholin kulutusjuhlaan, joku täällä on saanut herneen nenään ja kunnolla, ehkä hän on saanut alkunsa vanhemman syötyä herneitä.( Hernekeittoa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei oikeasti voi saada lasta, niin adoptoikaa. On paljon lapsia, jotka ovat syntyneet ilman romanttista parisuhdetta alkoholisoituneiden äitien lapsia, joiden isyyskin täytyy selvittää. He tarvitsevat parempaa huolenpitoa.
Joku adoptiohullu aina tunkemassa tätä adoptiota hedelmällisyyskeskustelyihin. Kannattaa aina mieluummin valita luovutetut sukusolut kuin adoptio. Terve lapsi ja itse synnytettynä on paljon parempi asia kuin täysin eri kulttuurista juuriltaan repäisty sairas adoptiolapsi. Terveet lapset menevät aina oman kotimaansa adoptioon ja sairaat päätyvät ulkomaille
Kauheaa, puhut heistä kuin auton takaluukusta myytävistä eläimistä.
Vierailija kirjoitti:
Parannat mahdollisuuksia kun liikutat vartaloa edestakaisin pehmein liikkein jalat ylhäällä seinää vasten.
Vierailija kirjoitti:
Monilla suomalaisilla sukupuoleen katsomatta on puutetta foolihaposta ja sinkistä. Sen lisäksi D-vitamiiniarvot voivat olla alarajoilla. Eivät maltilliset vitamiinilisät haittaa, vaikka monemmat niitä ottaisivat. Siinä vaiheessa kun otetaan satoja mikrogrammoja D-vitamiinia, menee kyllä överiksi. Kannattaa vaikka pitää Finelin ruokapäiväkirjaa ja seurata, että saa ravinnosta riittävästi vitamiineja ja hivenaineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla suomalaisilla sukupuoleen katsomatta on puutetta foolihaposta ja sinkistä. Sen lisäksi D-vitamiiniarvot voivat olla alarajoilla. Eivät maltilliset vitamiinilisät haittaa, vaikka monemmat niitä ottaisivat. Siinä vaihees
Normaali monipuolinen ravinto riittää. Tulee vain kallista pissaa turhan paljosta vitamiinien ylitarjonnasta, ei ne haitaksi ole mutta ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa, riittävä ravintokin toimii.
Toivoa on! Ystäväni tuli raskaaksi nelikymppisenä saatuaan jo nuorena lapsettomuusdiagnoosin pahan endometrioosin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla suomalaisilla sukupuoleen katsomatta on puutetta foolihaposta ja sinkistä. Sen lisäksi D-vitamiiniarvot voivat olla alarajoilla. Eivät maltilliset vitamiinilisät haittaa, vaikka monemmat niitä ottaisivat. Siinä vaihees
Ei raskaudessa tarvita Finelin päiväkirjoja mutta ehdotus ja vinkki tuokin.
Syö kalaa, vehnänalkioöljyä ja nokkosteetä. Tärppäsi mulla.
Onneksi kaikkia lasta toivovia ei suoda äideiksi. Tämä luonnon omaa karsintaa ja lääkäri ei pysty kaikkia auttamaan.
Kiitos teille, jotka neuvoitte ja kommentoitte asiallisesti!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin meni aikanaan 1,5 v esikoista yrittäessä.
Omalla kohdalla meni lähes kolme vuotta. Toki kaikissa "kauanko meni raskautumiseen" -keskusteluissa kaikki vastanneet raskautuivat jo heti nähdessäänkin miehen, niin silloin sitä oli alamaissa.
Mutta alkoi yhtäkkiä raskaus luomusti. Ja juu ei, ei ollut mitään "annoin periksi, lopetin yrittämisen ja heti tärppäsi!" :D Stressasin silloin varmaan enemmän kuin koskaan. En tiedä, miksi alkoi juuri silloin, mutta jatkui loppuun saakka lapseni syntymään.
Mulla juuri raskaus poisti stressin eikä päinvastoin. Normaalissa kierrossa stressasin aina, että alkaako kuukautiset, mutta kun olin tullut raskaaksi, olin ihan varma, etten ollut ja odottelin tyynenä kuukautisia - joita ei sitten koskaan tullut! Keho siis tiesi, että oli tärpännyt ja oli tyytyväinen ja siksi en ollut yhtään stressaantunut tuossa kierrossa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäkää tauko panemisesta 6kk ja sinä aikana voit vaikka ottaa selvää miten haitallisia hormonaaliset valmisteet ja muu mutilaatio keholle on. Mies selibaatissa.
Sitten oviksen aikaan pari panoa.
Naista ei ole luotu jatkuvasti siitettäväksi. Naisen keho vastustaa spermaa, sillä se on käytännössä alien, joka yrittää kaapata naisen kehon haltuunsa. Jos olette panneet yhtäjaksoisesti ja koko ajan pitkään -> miehen sperman kunto on väsähtänyttä -> sinun kehosi on saanut paljon aikaa varautua tämän kyseisen alienin torjumiseen.
Voitte siis tietoisesti järjestää "yllätyshyökkäyksen" pitämällä reilun tauon ja totuttamalla kehon siihen, ettei tarvitse koko ajan puolustautua spermalta.
Ties vaikka muutkin sukuelinonglmasi paranisivat kun myrkkysperma-altistus lakkaisi.
Mua masensi tänään kauheasti, mutta ei tämän viestin jälkeen enää 😂
Meillä tärppäs heti kun lopetettiin yrittäminen.
Vierailija kirjoitti:
Muuten olen samaa mieltä, mutta kyse ei ole jalkojen asennosta, vaan kohdun. Eli jalkojen nostaminen ei riitä, vaan pitää kallistaa lantiota. Itselläni(kin) on selvästi kallistunut kohtu, sillä tulin raskaaksi vain, kun seksin jälkeen nostin takapuolta ylös vähäksi aikaa. Minulla tosin ei ole endometrioosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla suomalaisilla sukupuoleen katsomatta on puutetta foolihaposta ja sinkistä. Sen lisäksi D-vitamiiniarvot voivat olla alarajoilla. Eivät maltilliset vitamiinilisät haittaNormaali monipuolinen ravinto riittää. Tulee vain kallista pissaa turhan paljosta vitamiinien ylitarjonnasta, ei ne haitaksi ole mutta ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa, riittävä ravintokin toimii.
Ravinto on muuttunut ravinteiltaan köyhemmäksi viime vuosikymmeninä. Ilmeisesti tehotuotanto aiheuttaa sen. Ravinnosta ei siis enää saa yhtä hyvin kivennäisaineita kuin joskus ennen.
Osaatko lukea ymmärtäen? AP haluaa lapsen, mutta hänen on vaikea tulla raskaaksi. Oletko sinä taas juonut tänään?