Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuuluuko mielestänne uusperheen isän muistaa äitienpäivänä?

Vierailija
11.05.2025 |

Meillä ei siis yhteisiä lapsia, minulla yksi. Asumme yhdessä. Lapsi on neljä, joten ei kävele itse kukkakauppaan eikä tee sitä myöhemminkään, jos ei kukaan opeta. 

Tilasin itse itselleni kukkia piristykseksi. Mies suuttui tästä ja sanoi, ettei ole hänen tehtävänsä muistaa minua. Aikoo nyt mennä yksin äitinsä luo ja jää sinne yöksi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään ihmeellistä olisi tarvinnut, vaikka kortti. Kahvia sain sänkyyn kun monta kertaa pyysin, että saisinko. 

Ap

Vierailija
2/9 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno satu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänellä on äiti vielä elävien kirjoissa, niin sitten kyllä. 

Vierailija
4/9 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse ajatellut opettaa sen lapsen muistamaan sinua? Käytte yhdessä ostamassa sen kukan ja teette yhdessä kakun? Lapsi on ilmeisesti askarrellut päivähoidossa kortin tai jotain muuta sinulle? 

Vierailija
5/9 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset muistavat omia äitejään. Velvoita sietää lapsen isää järjestämään sinulle kortti. Itsekkin varmaan autat lasta järjestämään isänpäiväksi kortin tms. vaikka ette yhdessä enää olisikaan?

Vierailija
6/9 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän asian vierestä. Mieheni opettaa lapselleen äitienpäivänä muistamisen. Eli aina ostavat kukkia, lapsi tekee kortin ja paketoi lahjan ja lapsi vie sen äidilleen.

Mies ajattelee, että tämä on lapsen isän tehtävä, joten ei siis tee samaa minun lapseni kanssa (eli siis askartelee vain oman lapsensa kanssa). Ja koska oman lapseni isä ei muista minua mitenkään, niin meillä äitienpäivänä ei sitten juhlita mitään (koska miehen lapsi on oman äitinsä luona juhlimassa). 

Vähän vaikea puhua asiasta, mutta tuntuu pahalta. Vaikka mieheni ei ole lapseni isä, olsii silti mukava, jos kävisivät poimimassa valkovuokkoja tai tekisivät kakun tms.

Vierailija
7/9 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitienpäivä on sen 4-vuotiaasi päivä, kun hän into piukeana onnittelee sinua sen päivähoidossa tehdyn askartelun kanssa.

Äitienpäivä ei ole parisuhteesi riitelypäivä, eihän? 

Äidilleni se valitettavasti oli sellainen, nykyään hän viettää äitienpäivänsä ihan itsekseen. Ei tule ainakaan kommenttia miten on väärin juhlittu, taas. 

Vierailija
8/9 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asuta yhdessä. Kumppani muistaa aina huomenviestissään toivottaa hyvää äitienpäivää, riittää mulle. Sinun tilanteessa odottaisin aika samaa, outoa olisi jos ei muista mitenkään mutta omien lasten kasvatus on ensisijaisesti vanhemman tehtävä.

Vierailija
9/9 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän asian vierestä. Mieheni opettaa lapselleen äitienpäivänä muistamisen. Eli aina ostavat kukkia, lapsi tekee kortin ja paketoi lahjan ja lapsi vie sen äidilleen.

Mies ajattelee, että tämä on lapsen isän tehtävä, joten ei siis tee samaa minun lapseni kanssa (eli siis askartelee vain oman lapsensa kanssa). Ja koska oman lapseni isä ei muista minua mitenkään, niin meillä äitienpäivänä ei sitten juhlita mitään (koska miehen lapsi on oman äitinsä luona juhlimassa). 

Vähän vaikea puhua asiasta, mutta tuntuu pahalta. Vaikka mieheni ei ole lapseni isä, olsii silti mukava, jos kävisivät poimimassa valkovuokkoja tai tekisivät kakun tms.

Miksi sinä itse et käy lapsesi kanssa poimimassa niitä valkovuokkoja?