Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

seksin valtataistelu ja eritahtisuus parisuhteessa

Vierailija
11.05.2025 |

Tarkoitus herättää ajatuksia aiheesta.

Olimme 20% samnlaisia eli siis hyvin erilaisia tavatessamme. Nyt suhteen tasaantuessa ja ikääntyessä asioita on joutunut käymään läpi.

Se joka haluaa vähemmän, pitää valtaa Hänellä on resursseja. Enemmän haluavan on tyydyttävä vähempään  joustettava siis. Enemmän haluava yleensä mies, kuten minä teen paljon aloitteita että noin kerta viikkoon toteutuisi yhdyntä. Juuri muuta läheisyyttä meillä ei viikossa ole muutamaa kosketusta ohimennen.

Miehenä tuo kerta viikkoon ottaa siis mieluummin seksin vaikka läheisyyttäkin kaipaisin Enemmän. Ongelmaksi näen myös sen että kun seksiä on harvoin on tosiaan hyväksyttävä aina toisen tarjous koska jos se menee ohi on tehtävä työtä taas seuraavien tilaisuuksien eteen.

Vaimo kuitenkin sanoo nauttivansa hetkistä ja se näkeekin.Ymmärrän myös osittain häntä että aina ei naista haluta. Vanhemmiten( yli 40v just molemmat) alkaa eroa tulla lisää eritahtisuuteen jos taustalla on stressin lisäksi persoonatekijöitä tai lukkoja tai adhd tai ties mitä käyttäytymiseen liittyviä ominaisuuksia. Silloin vain enemmän haluavan on joustettava ja sopeutettava suhde 'toisinajattelijan' mukaan.

Näin ollaan tilanteessa että lopulta joustava taitaa olla myös se enemmän haluava, minä mies eikä Ainostaan vaimoni jonka usein saan kuulla.

Olen kuullut /lukenut myös että miehet ärsyyntyvät kun eivät saa. Onko tämä sitten tietynlailla ajattelevien naisten lause, en tiedä. Meilläkin joka riita tai erimielisyystilanne nostetaan tuo kortti esiin. Olen yrittänyt selvittää että se ei ole taustalla vaan ettemme aina pääse kompromissiin keskusteluissa, läsnäolo, kommunikointi, keskustelun portaat...perustelut, tarkastelu eri kanteilta. Pakko kuitenkin myöntää että kun läheisyys on mitätöntä se vahvistaa tiettynä hetkinä ajatusta toisesta riittämättömänä.

Tämä sitten voi aiheuttaa miehessä asioiden pohtimisen uudelleen. Toiset harrastavat ensin jos edes juttelevat sitten.Nimittäin harrastaminen toisen naisen kanssa. Onko se helppoa vai ei. Lähtökohtaisesti en ole pettämisen kannalla. Onko vaihtoehtoja? Voiko Läheisyyden ja/tai seksin puutetta korvata rakentamisella, autojen laitolla , metsästyksellä, jollain muulla?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Senkin minä tiedän, kun olen niin viisas."

Kokeillaas uudestaan ja yritetään jättää viisastelu vähemmälle kumpikin, jospa tämä keskustelu saataisiin tällä tavoin asiallisempaan suuntaan. Eli sama kysymys uudelleen neutraalimmin...

Mistä sen parin-kolmenkympin välilläkään voi tietää millainen itse on neli-viiskymppisenä, saatikka miten oman pitkäaikaisen kumppanin seksuaalisuus muokkautuu?

Jatkokysymys, mikäli ne halut on olleet tasapuoliset alunperin, mutta muuttuneet ajan kuluessa syistä tai toisista eriparisiksi, mitä silloin mielestäsi pitäisi tehdä? Mitä kannattaisi yrittää jotta tilanne muuttuisi? Vai tarjoaisitko aina ratkaisuksi suoraa päätä eroa kaikkiin tapauksiin, kun sille se kuulosti?

Voi muutkin tietysti vastailla. 

Vierailija
22/41 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halukas- haluton -pareissa on se lähtökohtainen ongelma,  että vähemmän halukas osapuoli saa tasan niin paljon kuin itse haluaa, eikä tällä ole siten mitään sisäsyntyistä syytä alkaa muuttamaan omaa unelmaelämäänsä.

Jos joku keksii tuohon ratkaisun, niin maailma olisi parempi paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halukas- haluton -pareissa on se lähtökohtainen ongelma,  että vähemmän halukas osapuoli saa tasan niin paljon kuin itse haluaa, eikä tällä ole siten mitään sisäsyntyistä syytä alkaa muuttamaan omaa unelmaelämäänsä.

Näinhän se on. Vähemmän haluava ei niin ikään ymmärrä enemmän haluavan turhautumista, koska "meillähän on kaikki oikein hyvin". (Siis hänellä on kaikki oikein hyvin, koska saa juuri niin paljon kuin haluaa). Enemmän haluavan turhautumisen ja keskustelunhalun aiheesta hän kokee turhana riidanhaastamisena ja kunnossa olevien asioitten riitauttamisena, joutavanpäiväisenä veneen keikuttamisena.

Merkit vähäisestä seksuaalisesta halukkuudesta ovat olemassa jo nuorellakin ihmisellä, ongelma on vain siinä että suhteen alkuhuumassa niitä ei haluta uskoa tai niitä ei haluta huomata.

Perussääntö on, että jos nuorena, suhteen alussa naidaan kuin keski- ikäiset (kerran- pari kuukaudessa) niin keski- ikäisenä naidaan kuin vanhukset (0-2 kertaa vuodessa). Jokaisen pitää ymmärtää että seksin määrä on suurimmillaan nuorena ja suhteen alussa. Keski- ikäisilläkin seksin määrä on suurimmillaan suhteen alussa. Seksillä sitoutetaan itsensä ja se toinen siihen suhteeseen. Sen jälkeen seksin määrä vähenee. Jos on lapsenteko- iässä, niin lasten tulo ja hoitaminen vähentää seksiä, tämän tietää jokainen ruuhkavuosia elänyt (paitsi panopaavali tietysti, mutta me muut tavikset tiedetään) joten on täysin turhaa kuvitella ja toivoa että seksin määrä lisääntyisi "sitten kun..." joskus tapahtuu jotakin, lapset kasvaa tai muuttaa kotoa tai että kun saadaan tilavampi asunto tai kesämökki tai jotain. Ei lisäänny, vaan vähenee. Saman kumppanin kanssa tahti on 99% suhteista laskeva. Toisilla onnekkailla tahti laskee vain vähän ja hitaasti, toisilla laskee reippaasti ja nopeammin.

Jos haluaa enemmän seksiä, tai sellaista seksiä "kuin se meilläkin oli silloin alussa" niin ainoa keino on vaihtaa kumppania. Tosin, siinä uudessakin suhteessa pätevät nuo yllä mainitut lainalaisuudet.

Vierailija
24/41 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Vähemmän haluava ei niin ikään ymmärrä enemmän haluavan turhautumista, koska "meillähän on kaikki oikein hyvin". (Siis hänellä on kaikki oikein hyvin, koska saa juuri niin paljon kuin haluaa). Enemmän haluavan turhautumisen ja keskustelunhalun aiheesta hän kokee turhana riidanhaastamisena ja kunnossa olevien asioitten riitauttamisena, joutavanpäiväisenä veneen keikuttamisena.

Merkit vähäisestä seksuaalisesta halukkuudesta ovat olemassa jo nuorellakin ihmisellä, ongelma on vain siinä että suhteen alkuhuumassa niitä ei haluta uskoa tai niitä ei hal

Onhan se niin, että pessimisti ei pety, itsellä kuitenkin lähemmäs 30v parisuhde, jossa nuorempana koin aina olevani se enemmän haluava ja vaimo toimi seksissä juuri tuollaisena säännöstelijänä. Ruuhkavuodetkin vaikutti, mutta nyt meillä on seksiä välillä päivittäin, välillä aamuin-illoin ja välillä vain sellaiset 4 kertaa viikossa vaimon tehdessä aloitteita useammin kuin itse teen. On kyllä paljon tunne- ja seksiasioista puhuttu vuosien varrella, mutta n. 45-50 vuoden iässä vaimoni tuntui jotenkin vapautuvan seksiin liittyvistä estoistaan. Saatetaan olla poikkeus, mutten silti usko, että ollaan ainoat joilla mennyt näin päin.

Vierailija
25/41 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä edellisiin! On myös toodella loukkaavaa ja turhauttavaa, kun itse (enemän haluavana) en ikinä, koskaan voi tietää milloin vai koskaan on se mun seksipäivä. Vaimo tietää 100% saavansa aina mitä vaan mieleen juolahtaa. Myös kaikissa muissa asioissa, emotionaalisesti ja ihan kaikessa arjen pyörityksessä. 

Toki on paljonmuutakin mukavaa, mutta tämä iskee sinne perusluottamukseen tosi ilkeästi: en todellakaan koe tulevani kohdatuksi ihmisenä, tunteineni ja tarpeineni. En enää osaa /uskalla puhua muistakaan asioista torjutuksi tulemisen oltua ihan jatkuvaa jos useita vuosia...

Kyllä itselle nyt alkaa kirkastua, että joku ulkopuolinen seksisuhde on se ratkaisu ja sitten alan katsella uutta suhdetta sivusilmällä. 

ps jännää tämä kauhea tuomitseminen täälläkin: ihmisen seksuaaliset tarpeet kuten muutkin emotionaaliset tarpeet ovat ihan todellisia ja niille on biologisetkin (tieteelliset) taustat. "Pettäminen" on ihan opetettu sosiaalinen juttu, kuten vaikka toksiset roolimallit "naiset eivät voi olla johtajia jne". Absurdi ajatuskin, että kumppani on omaisuutta, kuten polkupyörä tai karja. Jos haluaa yksinoikeuden kumppanin seksuaalisuutee, siihen kuuluu kyllä myös vastuu. Nykyisin vähemmän haluava haluaa vain etuoikeuksia itselleen. 

Vierailija
26/41 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näihin asioihin valitettavasti ole muuta ratkaisua kuin se, että ihmiset pariutuisivat samantahtisen kumppanin kanssa. Vaikka kuinka paljon jeesustellaan, syyllistetään ja psykologisoidaan, niin oikeasti jotkut ihmiset haluavat seksiä usein, jotkut harvoin, ja jotkut eivät ollenkaan. Missään näistä ei ole mitään vikaa, mutta on typerää pariutua yksiavioisesti sellaisen kanssa, jolla on ihan erilaiset halut.

Meillä tästä ei olekaan kyse, monipuolinen, runsas, mielikuvituksellinen  seksi upeine fantasioineen oli todella mahtavaa ja tärkein yksittäinen syy ryhtyä vakavampaan suhteeseen: sitten nainen on vaan yksipuolisesti päättänyt toisin. SE satuttaa ja loukkaa todella pahasti ja syö pohjan luottamukselta, jonka rakentuminen oli ison työn takana aiemmasta suhdehistoriasta johtuen.

Lisäksi juuri vaikkapa sääntöjen muutokset vauhdissa keskusteltaessa avoimesta suh

Ikävä tilanne kyllä. Itse ajattelen, että jos nainen haluaisi seksiä niin miksi ihmeessä hän muka vaan olisi ns Päättänyt toisin? Hän ei vaan enää halua. Teidän välillä tai hänen pään sisällä on tapahtunut jotain, joka on vienyt halut. Ei kai yksikään seksiä haluava tee tuollaista "päätöstä"? Vaikuttaa siltä että hän ei aivan arvosta sinua. Etenkin kun tuohon lisää nuo sääntöjen muutokset liittyen mahdolliseen avoimeen suhteeseen; ei noin toimi ihminen joka arvostaa toista. 

Eksäni itkien kyseli, miksi en enää halua häntä, että se satuttaa niin helvetisti ja syö itsetunnon ja elämänhalun ja kaiken. Ihan ymmärrettävää, onhan täälläkin jauhettu tuosta tuskasta iät ja ajat. No, koitin selittää että en enää halua, koska sattui niin helvetisti se miten minulle huusit ja haukuit ja mitätöit ja solvasit. Että ei ketään saa kohdella noin, etenkään omaa puolisoa. Hän ei vaan tajunnut, sanoi että ei tietenkään tarkoittanut mitään mitä kiukuissaan oli huutanut. No, tapahtui se silti, ja useampaan kertaan. Jotain meni rikki väliltämme ja ei siitä enää tullut mitään. 

Vierailija
27/41 |
12.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni parisuhteeseen ei yleensäkään kannattaisi sitoutua eliniäksi. Tilanteet ja ihmiset muuttuvat, enkä pidä järkevänä periaatteen vuoksi roikkua parisuhteessa, joka ei enää uudessa tilanteessa eikä nähtävissä olevassa tulevaisuudessa paranna kummankaan tai toisen osapuolen elämänlaatua, vaan pikemminkin heikentää sitä.

Vierailija
28/41 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tullut mieleen, että nainen voisi kaivata läheisyyttä syttyäkseen useammin myös seksille?

Meillä oli joskus nelikymppisinä aika vastaava tilanne, jonka miehenä ratkaisin alkamalla antaa huomiota aiempaan verrattuna eri lailla.

Aloin suudella huomattavasti useammin, ilman edes mahkuja seksiin.

Aloin antaa huomiota pikku kosketuksin pitkin päivää, jättäen kuitenkin odotukset seksistä ilmaisematta. 

Aloin ostaa kukkia aina kun oli aihetta muistaa ja välillä ihan muuten vaan.

Aloin ilmaista sanoin, kuinka suloinen hän on js vahvistin sanomaani halauksin, suukoin niskaan, pikku hyväilyin.

Aloin varmistaa, että joka seksikerta vaimoni päösee huipulle sormellani tai kielelläni.

Kas kummaa, näillä lopulta aika pienillä muutoksilla alle vuodessa oltiin muutettu seksin tiheys alkuperäisestä eroajatuksiini johtavasta "kerran viikossa tai parissa" suurin piirtein 4-10 kertaan viikossa riip

Keskivertonaisella varmaan toimii. Enhän kirjoittanut ettenkö tekisi noin. Meillä kerrat lisääntyisi ehkä sillä että maksan hänen kaikki menonsa. mutta eihän se ole oikein.

Vierailija
29/41 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Senkin minä tiedän, kun olen niin viisas."

Kokeillaas uudestaan ja yritetään jättää viisastelu vähemmälle kumpikin, jospa tämä keskustelu saataisiin tällä tavoin asiallisempaan suuntaan. Eli sama kysymys uudelleen neutraalimmin...

Mistä sen parin-kolmenkympin välilläkään voi tietää millainen itse on neli-viiskymppisenä, saatikka miten oman pitkäaikaisen kumppanin seksuaalisuus muokkautuu?

Jatkokysymys, mikäli ne halut on olleet tasapuoliset alunperin, mutta muuttuneet ajan kuluessa syistä tai toisista eriparisiksi, mitä silloin mielestäsi pitäisi tehdä? Mitä kannattaisi yrittää jotta tilanne muuttuisi? Vai tarjoaisitko aina ratkaisuksi suoraa päätä eroa kaikkiin tapauksiin, kun sille se kuulosti?

Voi

kun nainen tulee tiettyyn ikään? n 50 hänestä tulee arvaamaton? toiset lähtevät ylämäkeen toiset alamäkeen

Vierailija
30/41 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkit vähäisestä seksuaalisesta halukkuudesta ovat olemassa jo nuorellakin ihmisellä, ongelma on vain siinä että suhteen alkuhuumassa niitä ei haluta uskoa tai niitä ei hal

nyt kiinnostaa tietää millaiset nuo merkit on nuorempana? pitäisikö kysyä tytön äidiltä seksielämästä?

Vierailija
31/41 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkit vähäisestä seksuaalisesta halukkuudesta ovat olemassa jo nuorellakin ihmisellä, ongelma on vain siinä että suhteen a

kun seksinne luistanut pitkään hyvin  täytyyhän teillä sujua muutkin asiat sitten? vaimokaan ei sängyssä kipujaan ole ehtinyt valitella?

Vierailija
32/41 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä edellisiin! On myös toodella loukkaavaa ja turhauttavaa, kun itse (enemän haluavana) en ikinä, koskaan voi tietää milloin vai koskaan on se mun seksipäivä. Vaimo tietää 100% saavansa aina mitä vaan mieleen juolahtaa. Myös kaikissa muissa asioissa, emotionaalisesti ja ihan kaikessa arjen pyörityksessä. 

Toki on paljonmuutakin mukavaa, mutta tämä iskee sinne perusluottamukseen tosi ilkeästi: en todellakaan koe tulevani kohdatuksi ihmisenä, tunteineni ja tarpeineni. En enää osaa /uskalla puhua muistakaan asioista torjutuksi tulemisen oltua ihan jatkuvaa jos useita vuosia...

Kyllä itselle nyt alkaa kirkastua, että joku ulkopuolinen seksisuhde on se ratkaisu ja sitten alan katsella uutta suhdetta sivusilmällä. 

ps jännää tämä kauhea tuomitseminen täälläkin: ihmisen seksuaaliset tarpeet kuten muutkin emotionaaliset tarpeet ovat ihan todellisia ja niille on biologisetkin (tieteelliset) taustat. "Pettäminen" on i

sait apltä yläpeukun

Vierailija
33/41 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tullut mieleen, että nainen voisi kaivata läheisyyttä syttyäkseen useammin myös seksille?

Meillä oli joskus nelikymppisinä aika vastaava tilanne, jonka miehenä ratkaisin alkamalla antaa huomiota aiempaan verrattuna eri lailla.

Aloin suudella huomattavasti useammin, ilman edes mahkuja seksiin.

Aloin antaa huomiota pikku kosketuksin pitkin päivää, jättäen kuitenkin odotukset seksistä ilmaisematta. 

Aloin ostaa kukkia aina kun oli aihetta muistaa ja välillä ihan muuten vaan.

Aloin ilmaista sanoin, kuinka suloinen hän on js vahvistin sanomaani halauksin, suukoin niskaan, pikku hyväilyin.

Aloin varmistaa, että joka seksikerta vaimoni päösee huipulle sormellani tai kielelläni.

Kas kummaa, näillä lopulta aika pienillä muutoksilla alle vuodessa oltiin muutettu seksin tiheys alkuperäisestä 

eroajatuksiini johtavasta "kerran viikossa tai parissa" suurin piirtein 4-10 kertaan viikossa riip

Tsääs se hyvä ohje!

Vierailija
34/41 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap; n kannattaisi tehdä sellainen sopimus, että läheisyyttä, huomionesittämistä ja halauksia pitää sietää ja ymmärtää, että ei ole tarkoitus edetä seksiiin, jos ei itse halua. Läheisyydestä ei saa kieltäytyä. Koska ilman läheisyyttää ja toisen arvostusta ei ole seksiäkään. Itse en olisi suhteessa jossa en saisi osoittaa halujani ja läheisyyttä vaimolleni. Siksi meillä puhuttiin asiat selväksi jo 25v sitten, kun vaimo alkoi yhdistämään läheisyyden seksipakkoon. 

no millaisia on ne vaimosi lähestymiset sitten jotka johtivat seksiin etkä turhaunut siitä ettet voi koskaan tietää seksipäivääsi ajakohtaasi ja vaimo tietää aina! normi ihminen tarvii läheisyyttä seksiä enemmän ja olen paljon kääny vaille suhteessani. ap

Vierailija
35/41 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa tuo höpötys! Minäa haluan kokoajan seksiä, siis oikeasti päivittäin ja monta kertaa. Mutta mies antaa helvetin hyvää seksiä ja paljon orgasmeja. Yksinkertainen sapluuna miehille! Ottakaa opiksi..

Vierailija
36/41 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo vaihtoon. Tein itse saman virheen aikanaan. Vaimo oli melko halukas alkuaikoina, mutta kuitenkin vähemmän halukas kuin minä. Ja menin vielä naimisiin hänen kanssa. Näin jälkikäteen kun ajattelee, niin hälytyskellojen olisi pitänyt soida paljon aikaisemmin. 

Sitten jossain vaiheessa kun lapset olivat teini-iässä ja minulla mitta täynnä puutteessa elämistä, otin eron. Ja nyt on erittäin halukas naisystävä. Elämä hymyilee jälleen.

Vierailija
37/41 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap; n kannattaisi tehdä sellainen sopimus, että läheisyyttä, huomionesittämistä ja halauksia pitää sietää ja ymmärtää, että ei ole tarkoitus edetä seksiiin, jos ei itse halua. Läheisyydestä ei saa kieltäytyä. Koska ilman läheisyyttää ja toisen arvostusta ei ole seksiäkään. Itse en olisi suhteessa jossa en saisi osoittaa halujani ja läheisyyttä vaimolleni. Siksi meillä puhuttiin asiat selväksi jo 25v sitten, kun vaimo alkoi yhdistämään läheisyyden seksipakkoon. 

no millaisia on ne vaimosi lähestymiset sitten jotka johtivat seksiin etkä turhaunut siitä ettet voi koskaan tietää seksipäivääsi ajakohtaasi ja vaimo tietää aina! normi ihminen tarvii läheisyyttä seksiä enemmän ja olen paljon kääny vaille suhteessani. ap

Tein juuri kuten eräs toinekin mies täälllä kertoi. Panostin entistä enemmän vaimoon, vaimon halauksen, läheisyyteen ja kuutelemiseen. Kun vaimolta ollut seksipakko pois ja paljon rakkutaa ja läheisyyttä palasivat myös vaimon seksihalut. Kun ollut paljon läheisyyttä on seksin aloittamisen kynnys ollut matala, koska haluni ja keuliva kullini on osoittanut halunsa. Tämä taasen olllut vaimon halujen sytyttäjä ja vaimon halunnut minun tyydyttämistään ja omaansa. Siksi seksiä ollut useampi kerta viikossa ja vielä nytkin muutaman päivän välein vähintään kerran viikossa. Joten olemme saneet pidettyä ja elettyä seksintäyteistä parisuhdetta jo yli 49 vuotta. 

Vierailija
38/41 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 30: Merkit jotka ovat näkyvissä, mutta joita ei usein osata tai haluta huomioida:

Yksinkertaisesti se, että puoliso/ kumppani ei ole suhteen alussa nuorella iälläkään a) erityisen halukas ja b) aloitteellinen seksiin.

Kuten aiemmassa viestissäni kirjoitin: jos nuorena naidaan kuin keski- ikäiset, niin keski- iässä naidaan kuin vanhukset.

Jos pari- kolmekymppisillä on puoli vuotta tai vuosi suhteen alkamisesta seksiä 1- 2 kertaa kuukaudessa, niin ei tarvitse olla mikään erityinen Sherlock Holmes ymmärtääkseen millainen tilanne seksin suhteen on kun ovat nelissäkymmenissä. 90% varmuudella seksi on loppunut suhteesta kokonaan ennen kun nelikymppisiä vietetään (jos siis edelleen yhdessä ovat). Ihminen on seksuaalisesti aktiivisimmillaan silloin kun on hedelmällisin. Siis ikävuosina 17-32. Jos ei tuossa vaiheessa peitto heilu siksi että homma ei kiinnosta tai ei vain haluta, niin on syytä ymmärtää ettei se halukkuus tuostaan nouse kun ikävuosisarake alkaa numeroilla 4 tai 5.

Vierailija
39/41 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 30: Merkit jotka ovat näkyvissä, mutta joita ei usein osata tai haluta huomioida:

Yksinkertaisesti se, että puoliso/ kumppani ei ole suhteen alussa nuorella iälläkään a) erityisen halukas ja b) aloitteellinen seksiin.

Kuten aiemmassa viestissäni kirjoitin: jos nuorena naidaan kuin keski- ikäiset, niin keski- iässä naidaan kuin vanhukset.

Jos pari- kolmekymppisillä on puoli vuotta tai vuosi suhteen alkamisesta seksiä 1- 2 kertaa kuukaudessa, niin ei tarvitse olla mikään erityinen Sherlock Holmes ymmärtääkseen millainen tilanne seksin suhteen on kun ovat nelissäkymmenissä. 90% varmuudella seksi on loppunut suhteesta kokonaan ennen kun nelikymppisiä vietetään (jos siis edelleen yhdessä ovat). Ihminen on seksuaalisesti aktiivisimmillaan silloin kun on hedelmällisin. Siis ikävuosina 17-32. Jos ei tuossa vaiheessa peitto heilu siksi että homma ei kiinnosta tai ei vain haluta, niin on syytä ymmärtää ettei se halukkuus tuostaa

Tuo sinun väitteesi ei perustu mihinkään ja on pelkkää yleistystä. Monien naisten halut lisääntyy kun ei enää ole raskauden pelkoa, eikä tarvita ehkäisyä. 

Vierailija
40/41 |
14.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

39: Monet tutkimukset tuon "yleistyksen" ovat todenneet oikeansuuntaiseksi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi