Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinkö väärin kun joku ihminen on vain "liikaa"?

Vierailija
10.05.2025 |

Kyse siis ystävyydestä ja olen yrittänyt sivistyneesti kertoa tälle että joku tässä minua rasittaa henkisesti ja haluaisin enemmän omaa aikaa, mutta on ollut kuin seinille puhuisi ja hän vain jotenkin aina nollaa vaan tilanteen ja vierittää kaiken taas normaaliksi. Sitten kun minä olen henkisesti alkanut oireilemaan enemmän niin syyllistää siitä minua eikä käsitä omaa käytöstään ollenkaan ajoittain hieman ahdistavaksi ja liian hallitsevaksi. Hän jakelee ajoittain kuin jonkinlaisia arvosanoja kommunikaatiostamme, käytöksestäni ja mielialastani yms. ja siitä tulee sellainen piinaava suorituspaineinen ilmapiiri joka käy jatkuvasti raskaammaksi. Lopulta en keksinyt oikein muuta kuin heittäytyä täysin ikäväksi tyypiksi ja sanoin rumasti. Kun joku täysi ghostauskin tuntui huonolta ja jotenkin alkoi tuntumaan ettei haittaa yhtään vaikka pitäisikin minua ihan paskana tyyppinä ja sitten välimme viilenisivät.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein teit. Jotkut eivät joko oikeasti ymmärrä, jos yrittää sanoa asiallisesti tai sitten eivät välitä...

Sitten pitää olla jämäkkä, eikä liikaa välittää toisen tunteista.

Vierailija
2/5 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein teit. Jotkut eivät joko oikeasti ymmärrä, jos yrittää sanoa asiallisesti tai sitten eivät välitä...

Komppaan tätä. Jotkut ihmiset eivät usko tai ymmärrä asiallista puhetta. On äärimmäisen stressaavaa olla koko ajan tiukkana ja valmiina töksäyttämään jotain hyvinkin tylyä, koska normaali kanssakäyminen ei vain onnistu. On myös vaikeaa uskoa, että tällaisia aikuisia ihan oikeasti on olemassa, jos ei aiemmin ole joutunut tekemisiin. Hyvää hyvyyttään ei tällaisen kanssa kannata ystävyyssuhteeseen jäädä, koska siinä menettää vain oman mielenterveytensä. Kestää aikansa, että sellaisen kokemuksen jälkeen oppii taas luottamaan normaalisti ihmisiin ja kommunikoimaan fiksusti ja tasavertaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi tuttu, jolta puuttuu joku ihan perustavaa laatua oleva käyttäytymis"koodi". Samasta asiasta saa sanoa ihan jatkuvasti.

Ei siis ymmärrä, että jos sovitaan lähtöaika jonnekin niin silloin ollaan siinä sovitussa paikassa, mistä lähtö.

Harrastaa vitkuttelua muissakin asioissa (*viesteihin vastaamisessa, kyläilyssä...).

Ja AINA on syynä, että hänellä on ollut muuta tekemistä eikä ole ehtinyt...Itse siis lähettää viestin, johon odottaa vastausta. Itse vastaan heti, kun huomaan viestin.

Epäilen, että tällaiselle ihmiselle ei ole kotona opetettu jotain perustaitoja tms.

Vierailija
4/5 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni oli raskas tyyppi; Vaati ihan hirveästi multa, mutta itse huiteli miten sattui.

Sitten laitoin stopin, en enää jaksanut. Epäluotettava 💩

Vierailija
5/5 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan tätä. Jotkut ihmiset eivät usko tai ymmärrä asiallista puhetta. On äärimmäisen stressaavaa olla koko ajan tiukkana ja valmiina töksäyttämään jotain hyvinkin tylyä, koska normaali kanssakäyminen ei vain onnistu. On myös vaikeaa uskoa, että tällaisia aikuisia ihan oikeasti on olemassa, jos ei aiemmin ole joutunut tekemisiin. Hyvää hyvyyttään ei tällaisen kanssa kannata ystävyyssuhteeseen jäädä, koska siinä menettää vain oman mielenterveytensä. Kestää aikansa, että sellaisen kokemuksen jälkeen oppii taas luottamaan normaalisti ihmisiin ja kommunikoimaan fiksusti ja tasavertaisesti.

Tuntemani tällainen vallaton tapaus oli varakkaasta menestyjäperheestä ja vielä aikuisenakin vanhemmat kustanteli kaikenlaista. Ei tarvinut kuin sanoa lapsenomaisesti että saanko mä sellasen synttärilahjaksi kun oon ollut niin kiltti ja sieltä sitten tuli. Ei myöskään suostunut uskomaan että joku oikeasti voisi väsyä hänen seuraansa ja haluta hänestä taukoa. Pilalle lellitty kakara eikä ollut kehittynyt normaaleja toisten rajoja huomioivia aistielimiä.