Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmien kevenevät äidit - uusi viikko!

19.03.2007 |

No niin ensimmäinen kevennysviikko on takana, laittakaahan muutkin mittoja ts. punnitustietoja pinoon!

19.3.

69,8 kg siis -900g viime maanantaista!

Herkkujen syöntiä sain rajoitettua aika hyvin viikolla, mutta viikonloppuna kävikin vieraita että silloin piti hiukan joustaa ;-) Jätin sitten kunnon ruoat vähemmälle ja keskityin herkkuihin... mites muut?

t. supermam

kääk, ristiäiset 4vkon päästä ja mitkään vaatteet ei mahdu päälle, ei huvittais ostaa uusia mutta muu ei kai auta...

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Digitaalivaa' alla punnittuna 400 grammaa vähemmän kuin edellismaanantaina, joten oikea suunta : ) eli 57,8 kg (oli 58.2)

Vähän olen saanut vähennettyä herkkujen syöntiä ja samalla lisättyä vihannesten syöntiä ja veden juontia. Yhdet lasten synttäritkin tässä tuli vietettyä ja vain pieni siivu täytekakkua, siitä voi olla ylpeä. Kokonaan en kyllä pysty lopettamaan, ainakaan suklaata. Ensi viikon maanantaina onkin ristiäiset takana, joten voi olla että näyttää vaaka jotain ihan muuta, mutta eipä kesän tavoite ole ihan yhdestä viikosta kiinni!

Tsemppiä uuteen viikkoon!

T: Sporttari

Vierailija
2/41 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelinkin jo sunnuntaina tuonne edelliseen pinoon, liitän sen tekstin nyt tähän kun en jaksa uudelleen rustailla. :)

Liityin muuten eilen tuohon Kiloklubiin!:) (minäkö mainoksen uhri?) ;) Ihan fiksulta ohjelmalta tuntuu ja tulee helpommin noudatettua ohjeitakin kun niistä on kerran hieman maksanutkin! ;)

Niin ja omat mitat tältä aamulta: eli paino nyt 77,3kg (-700g viime viikkoon vaikka tuli herkuteltuakin vloppuna) :)

Heipsis taas!:)

Täällä ollaan tämä päivä keskitytty noihin herkkuihin, sillä meillä oli ristiäiset tänään. :) Mutta vaikka niitä paljon vielä jäi, sain kuitenkin suuren osan herkuista pakattua vieraiden matkaan, jottei tarvitse niitä itse syödä! :) Meillä kun anoppi taas vähän innostui noiden tarjoilujen kanssa.. ;) Pakastin on ihan täynnä herkkuja, jotka ei edes olleet tarjolla ja silti kaikkea oli ihan liikaa! Onneksi tosiaan sain paljon niistä vieraiden mukaan, jottei tullut itse syötyä kun en niitä olisi roskiinkaan osannut heittää..

Ensi viikko sitten taas kevyemmin! :) Olen muuten ottanut tavaksi pitää ruokapäiväkirjaa, jotta tulee kiinnitettyä enemmän huomiota siihen mitä syö ja kuinka paljon. :) Sen avulla on myös helppo pitää ruokavalio monipuolisena ja terveellisenä. Suosittelen! :)

Tuo Sporttarin ehdottama vinkkigallup on hyvä idea!:) Itselle tuli vielä mieleen, että esim. jos juo mehuja, niin kannattaa vaihtaa ne sokerittomiin, jottei tuli sen kautta ylimääräisiä kaloreita! Niitä kun ei osaa aina ottaa huomioon syömisiään miettiessä..

Laitanpas itsekin GALLUPIA: Mitä teidän tulee syötyä päivän mittaan? Eli siis lämpimän ruuan lisäksi, aamu-, ilta- ja välipaloina?

-frog2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin täällä vasta viime perjantaina jolloin painoa oli 87kg,eilen puntair näytti 86,7kg että edistystä on tapahtunut vaikka viikonloppuna tuli herkuteltua!

Minä liityin Keventäjiin. Eli mainoksen uhri olen minäkin.:D Ainakin tsemppaa tollanen kun siitä tosiaan on maksanutkin!Katon nyt ton 3kk tuolla ja sit mietin jatkoa.:)

Mulla ois kamala homma taas kirjottaa uudet ruokaohjeet koneelle ja tulostaa ne..(olen friikki tässä suhteessa kun kaikki ohjeet pitää olla samanlaisia enkä voi laittaa kansioon esim.lehden sivuja :D ) Mutta tuolta varmaan löytyy hyviä ja kevyviä ohjeita.

Äh..nyt riennettävä lasten luo!

Jonzu ja neiti 2vkoa 6pvää

Vierailija
4/41 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudun nyt sitten tännekin...paino pysynyt samana kuin viikko sitten eli 72, tosin nousin juuri ruokapöydästä ennen vaa-alla käyntiä (seli seli)

Ei kai...en ole kyllä ehtinyt yhtään kärrykävellylle enkä mitään ja herkkuja tuli vkonloppuna syötyä kun synttärivieraita molempina päivinä. No onneksi ei sentään ole noussut tuo paino ;o)

Tälläkin viikolla kahdet synttärikutsut ja yhdet rippijuhlat et makeaa luvassa. Täytyy vaan yrittää pitää kohtuus herkuttelussa.

Vinkeista: Salaattia kannattaa tosiaan syödä aina ruualla ja tehdä sitä jääkaappiin valmiiksi. Siitä on myös se hyöty et isommat lapset oppii syömään salaattia ruualla kun sitä on tarjolla.

Itse teen välillä ruokaisampaa pasta salaattia, täysjyvä pasta on terveellistä ja pitää nälkää kauan poissa...käy hyvin myös ateriasta.

Kevennys terkuin: calmus

Vierailija
5/41 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on siis kiloja enemmän kuin tarpeeksi ja nyt ne siis lähtevät!

Tavoite (kesän lopussa???) paino on sellaiset 60 kg ja nyt siis painoa on 81.6 kg tämän päivän punnituksen jälkeen eli tiputettavaa vielä riittää 21.6 kg. Minä täysimetän ja en siksi kovin rankkaa dieettiä voi aloittaa eli ihan vaan herkkuja välttämällä sekä syömällä vähän vähemmän kerralla ja useammin ja terveellisemmin koitetaan ainakin aloittaa! Niin ja paljon liikuntaa ja kotijumppaa mahdollisuuksien mukaan. Vielä ei olla päästy vaunuilemaan kun ikää on tytöllä vasta 1 vko, mutta ensi viikolla sitten!

Nyt ei noita vinkkejä oikein tule mieleen muuta kun se että jos on tapana syödä karkkia tai sipsejä tms. telkkua katellessa esim. viikonloppuna niin ne voi mainiosti korvata porkkana/kurkku/kukkakaali yms. viipaleilla!

t.kolomonen+typy 1vko

Tehdäänkö me muuten joku yksinkertainen listaus muuten näistä painoista ja pudotuksista joita sitten joka viikko päivitellään vai miten?

Vierailija
6/41 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie en ole ollenkaan käyny vaa´alla kun pelottaa mitä se näyttää.. Mitä jos masennun? Mä en ole koskaan ollut näin lihava, ahdistaa!

Mut huomenna otan itseäni niskasta kiinni ja tuun listaamaan tiedot. Pakko katsoa totuutta silmiin :(

Henniina

Vierailija
7/41 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli reilu viikko sitten mittasin aloituspainoksi 73 omassa vaa´assa ja tänä aamuna ennen ruokailua se näytti 71!!! jes, tosin neuvolan vaa´alla tiistaina digivaaka joka tarkempi näytti 74,joten tiedä sitä sitten.Kuitenkin laskusuunnassa koska omaanhan sitä vertaa.

Nyt olen pyrkinyt joka päivä hieman jumppailemaan kotosalla ja tekemään edes yhden kävelylenkin ulkona päivittäin.Esikoisen tahtiin vaan kun mennään,niin aika hidastahan se on.Onneksi kohta tuo pyöräilykausi alkaa josko mekin saisimme sitten lenkkeihin pituutta ja tehoa hieman.

Liityin myös mammajumppaan jota tosin vain 6 kertaa mutta kuitenkin.Mies lupasi katsoa esikoista niinä aamuina jotta pääsen käymään.Kiva juttu.Joten pikkuhiljaa..Tavoite siis saada raskauskilot (3-4)pois kesäkuun alkuun mennessä ja sitten jatkaa vielä muutama lisäkilo pois.

Tsemppiä kaikille!

Kaksosnainen ja Ilona-vauva 4vkoa +2pvää

Vierailija
8/41 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tässä mieleeni kun niitä vinkkejä on puolin ja toisin jaeltu...että jos ei pääse kunnon vauhtikävelylle kärryjen kanssa niin kotipiha tai puisto jumppaa voi harrastaa. Mulla ainakin tuo kolmevuotias kävelee sen verran hitaasti että itselle siitä ei juuri hyötyä ole, toiveissa on et pyörän kanssa pääsee vähän nopeammin ja äiti reippaammin kävelemään. Mutta siihen asti...

Hiekkalaatikon reuna on hyva steppilaudan korvike, ylös alas vaan. Ja jos on kotipihassa niin olutkori tai vaikka harkko(rakentajat huomio)toimii myös. Sporttarin mainostamat kehon kierrot sujuu hyvin myös ulkoilmassa. Ja jos on tosiaan jo isompia lapsia niin hippaa lasten kanssa alkulämmittelyksi. Tulee oikeesti lämmin ja monen laisia lihaksia käytettyä kun tekee nopeita käännöksi ja pysähdyksiä. Myös kyykkyynylös juttuja v tehdä vaikka samalla työtää vauvan kärryjä alas menessä eteen ja ylös tullessa takaisin.

Ja kas päivään tulee pieni jumppa samalla kun kaikki saa happea ja hyvän mielen!

Näin meillä kun aika ei riitä jumpassa tai salilla käyntiin.

calmus

Vierailija
9/41 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä jatkuu uusi uusi viikko!

Ristiäisistä huolimatta painon kehitys -800grammaa edellisviikkoon verrattuna, 57.0 kg : ) Ja tänään aamusta 10km vaunujuoksulenkin jälkeen vielä kilo vähemmän (nestehukkaa tosin).

Edelliseen Frog2:n gallupiin, mitä välipaloja ruokien lisäksi: aamupäivällä en syö mitään yleensä, lounaan jälkeen jälkiruokaa AINA, siis vähintään rivi suklaata, kesällä usein jätski tai muuta.

Iltapäivällä myös usein napostelen pari keksiä ja ehkä lisää jotain nameja jos löydän, hyvinä päivinä pähkinöitä ja kuivahedelmiä, juon teetä tai kahvia, en yleensä iltapäivällä " kunnon" välipalaa, siitä pitäisi ottaa tapa.

Sitten iltaruoka ... ja loppuilta onkin sitten monesti yhtä napostelua, ja edelleen karkkilinjalla, paitsi nyt pari viimeistä viikkoa. Iltapalaksi vielä esim. jogurtti, mysliä ja pakastemarjoja sekä leipää.

Tsempppiä erityisesti ulkoiluun tälle viikolle, on luvattu upeita ilmoja!

T: Sporttari ja Milli

Vierailija
10/41 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin puntarilla, sama 61,5 kg kun 2 vkoa sitten vaikka viime viikolla jossain vaiheessa oli jo 60,0 kg. Kai se riippuu onko just juonu/imettänyt jne.

Yhtään timmimmältä ei olo vaikuta, enkä oo mitään sen eteen tehnytkään. Nyt jopa vähän masentaa kun ei oo mitään tehnyt asian eteen, motivaatio edelleen kateissa!

Pitäis yrittää nuita herkkuhimoja hillitä mutta tiukkaa tekee... =o/ Viimestään ristiäisten jälkeen eli 2 viikon päästä otan tämän homman tosissaan, LUPAAN JA VANNON! =o)

HANNELE

Vierailija
11/41 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä paino tänään 76,2kg eli viikossa lähtenyt -1,1kg!;) Ja olen todella tyytyväinen! :)

SPORTTARI: Mä en tajua miten voit olla tolla syömisellä noissa mitoissa? Tai siis no, liikuthan sä toki paljon, paljon enemmän kuin minä, mutta silti.. Mulla siis tavote ois painaa tuon 58kg sitten joskus.. ;) Ja mun kroppa ei kyllä niihin mittoihin pääsis tollasella napostelulla, on semmosseet geenit ettei mun tartte kun katsoa jotain herkkuja ja heti on +2kg painoo lisää!

Mut kiva et joku voi syödä mitä tahtoo! Mun siskot on samanlaisia ja äiti myös, itse tosiaan sit kerään sitä massaa niidenkin edestä! :/

Yks mikä mulla kans tuottaa ongelmia on huono aineenvaihdunta! Nytkin on jo muutamia viikkoja vaivannut ummetus, enkä tiedä mikä auttais.. Kai sitä pitää apoteekkiin taas lähtä kyseleen neuvoja.. Onkos teillä mitään vinkkejä tuohon aineenvaihdunnan vilkastuttamiseen? Juon jo pari litraa vettä päivässä, enempää ei tunnu menevän (täällä päin on ihan älyttömän pahaa vettä! yäk!)..

Jeps, mutta nyt tosiaan meen treenaileen jos tuo Sinna nukkuis (kirjotin äsken saman tuonne toiselle puolelle ja tulinkin tänne..) ;)

-frog2

Vierailija
12/41 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään painoa 86.6kg eli vkossa -100g.Heti näköjään näkyy kun imetystä oli vähemmän.Nyt viikonlopun aikana tsemppasin ja imetin neitiä niin että lisämaitoa annoin ihan vähän illalla ja muuten imetin tosi tiuhaan,neitinkin söi yöllä 2h välein,että jospa se paino alkas taas laskemaan vähän enemmän.

Nyt myös kerkeän aamupäivisin käymään vaunuilemassa kun mies on ainakin 2pvää saikulla ja sit on iltavuoroa.

Ja ilomielin ottasin vastaan tietoja millä pitää makeanhimo poissa/hyviä korvikkeita suklaalle jne.

Jonzu ja neiti pian 3vkoa

Vierailija
13/41 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa suklaisia proteiinipatukoita! Ne ovat huomattavasti parempi vaihtoehto kuin tavallinen suklaa, mutta silti saa välistä vähän herkutella!:) Ja makuvaihtoehtojakin on monia!

-frog2 (itsekin suklainen proteiinipatukka suussa) ;)

Vierailija
14/41 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frog2, kerro ihmeessä tarkemmin, mitkä proteiinipatukat olet löytänyt? Jotkut maistuu kauheilta, toiset tosi hyviltä, mutten muista mitkä olikaan niitä hyviä ja mistä niitä saa : ) Hyvä idea!

Lohdutukseksi jollekin jolla ei paino laske - mun salaisuus on ollut kyllä Millin tiheän syömisen päivät tossa 6-7 viikkoisena. Se on syönyt ihan hirveesti, ei olis kyllä herkkujen vähentämisellä puoleen saanut paljoa painosta pois. No niin ja onhan sitä tullut lenkkeiltyäkin enemmän viime viikolla : )

Aineenvaihduntaan takuukonsti on chili ja muut vahvat mausteet, intialaiset ja afrikkalaiset ym. Mutta toinen asia on, mitä pikkuinen sanoo niistä!

Terkut taas! Sporttari

Vierailija
15/41 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Täällä olisi yksi kahden ihanan tytön pulleahko äiti vailla VALTAISAA VERTAISTUKEA kilojensa karistamiseksi. Saisinkohan teidän avullanne itsestäni hiukan hoikemman? Toivottavasti, sillä nyt tuli mitta täyteen tätä pullukkameininkiä!

Meidän helmineiti syntyi 6.2. Laitokselta lähtiessä painoni oli 82 kg. Onneksi tuosta on lähtenyt osa jo pois. Uskaltauduin äsken vaa' alle ja se näytti lukemiksi 72,6. Täysimetän vielä, joten taidan aloittaa karsimalla herkkuja ja lisäämällä vaunulenkkejä.

Nyt on siis uskallettu ottaa ensimmäiset askeleet kohti hoikennusta. Välitavoitteeksi olen asettanut 68 kg 26.4 mennessä (hääpäivä). Kokonaistavoite on 60 kg kuopuksen 1 v. päiville! Eli hirveästi on hommia tiedossa seuraavaksi vuodeksi. Mutta ensin on saatava alkurytinät päälle ja hääpäivätavoitteeseen on päästävä, vaikkakin 4,6 kg vaikuttaa todella paljolta kuukaudessa tiputettavaksi, mutta sinnikkäästi ne mummotkin siellä lumessa eteen päin tarpovat.

Onko ryhmällä joitain tiettyjä toiminta tapoja esim. punnitusten ja tuloslistojen suhteen?

-marimekko 72,6 kg

Vierailija
16/41 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen jäi kiireiltä pinoutumatta. Liityin sunnuntaina kiloklubiin ja eilisen liikenevät vapaa-ajat käytin ohjelmaan tutustumiseen! Pakko ottaa oikein tosissaan itseä niskasta kiinni, nyt nimittäin todella heräsin tähän hyllyvän läskin määrään kun kevät lämpeni!

Pikkuisen ottaa päähän, kun liityin sunnuntaina. 26.3. liittyneille annetaan 1v. synttärilahjaksi 2kk ilmaista laihdutusaikaa - höh, tästä suivaantuneena päätin, että olen tavoitteessani 3kk päästä!!!!

kateeksi käy tuota sporttarin liikuntatahtia, niin minäkin ennen. Haaveilen niistä ajoista kun oikeasti on aikaa viettää liikunnan parissa aikaa. Toisaalta koko elämäni olen huhkinut kuin hullu - nyt on perheen vuoro. Yhden lapsen kanssa sitä pystyykin tekemään pitkiä vaunulenkkejä, mutta kahden alle 2v. kanssa ei - varsinkin kun tämä nuorimmainen on sellainen tissitakiainen ettei illalla voi poistua kotoa kuin max tunniksi. No tähän loppui purnaus...

viime viikosta pudotusta -500g eli 69,3kg näytti vaaka tänään

lähtö: 70,7 kg

19.3. : 69,8kg

27.3.: 69,3kg

lähitavoite: 65kg

iso tavoite: 60-61kg

Jos jollain on aikaa tehdä yhteenvetoja tms. niin ainakin minun siunauksella saa tehdä. Oma aikani ei millään riitä...

t. väsynyt supermam, jonka yöt on aivan kaameita!

ummetukseen apua kaipaava on varmaan jo kokeillut kaikkea; näkkileipää, hapankorppuja, kuivattuja hedelmiä yms... ja paljon kasviksia ja vihanneksia...

Vierailija
17/41 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tänne mahtuu! ;)

MEillä on aikas hauskasti samat tavoitteet ja painokin sama tällä hetkellä! ;) Ihan uteliaisuudesta, kuinka pitkä olet? Itse olen 162cm.

Minulla kanssa häät tulossa, tosin vasta 1.12., mutta sinne on tavoite tuo 58kg! Ja joskus tuossa kesäkuussa olisi jo kiva painaa sen 68kg! (mikä oli painoni ennen raskautta)

Tapana on ollut punnitella heti maanantaina ja ilmoitella sitten tähän pinoon tulokset ja mikä oli muutos edellisviikkoon. :) Pari viikkoa olemme vasta tätä pinoa pyörittäneet, joten ei vielä kovin isoja muutoksia ole tapahtunut.. :) Yleensä emme muuten viikon aikana hirveästi tällä puolella pinoile, vaan tuolla vauvapuolella on kaikkien helmisten pino, jossa mekin jaamme kuulumisia. :)

Ja SPORTTARILLE: Itse syön HERBALIFEN proteiinipatukoita, niitä ei myydä kaupassa, mutta esim. minulta voit niitä tilata tai katsoa netistä hakusanalla helenacare/herbalife! Makuvaihtoehtoja löytyy paljon, on suklaa, vanilja-manteli, sitrus, yms. itse tykkään eniten tuosta vanilja-mantelista ja sitruksesta. :)

-frog2

Vierailija
18/41 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen en kerennyt tänne kirjoittelemaan. Tuli ulkoiltua melkein koko päivä ja lapiohommia tein pihalla ja sitten sitä hyötyliikuntaa eli terassin rapuilla ylös ja alas ja sitten niitä kiertoliikkeitä ja mitähän muuta vielä....Olo oli kyllä illalla aika sippi, mutta onhan sitä tuloksia tullut jo vähän kuitenkin eli viikon saldona on -2,1 kg!! Täytyy olla tyytyväinen vaikkakin eilen mittailin itseäni ja kauhistuin kuinka olenkin levinnyt ja vyötärön ympärys on yhä edelleen (navan kohdalta) 105 cm!!! Onkohan mun masussa toinenkin vauva ;)

Tässä siis vielä nuo minun tiedot noin niinkuin virallisessa muodossa:

lähtöpaino 20.3) : 81.6 kg

27.3 : 79,5 kg

lähitavoite: 65kg

iso tavoite: 60 kg

Tsemmpiä vaan kaikille ja toivotaan että kilot karisevat auringonpaisteen mukana!! (kai se lämpö edes vähän sulattaa rasvaa =)

t.kolomonen

Vierailija
19/41 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä neuvolasta...eli jälkitrkastuksessa käyty ja sain nla:n " virallisen" painon tietoon ;o)

Lähtö: 72

Nyt 27.3: 70

Lähitavoite: 65

ISOtavoite: 60

Eli ihan mukavasti vaikka herkkujakin tuli syötyä juhlissa sunnuntaina. No ristiäiset pukkaa päälle lauantaina ja sen jälkeen voi olla taas eri lukemat ;o/

Tsemppausta tarvii myös tämä mamma tähän herkkujen vähentämiseen!

Suklaa ei ole ongelma kun en saa syödä mut irtokarkit onkin sitten luku erikseen.

Ihanaa kun on aurinkoista ja valoisaa!!

Terkuin: calmus

Vierailija
20/41 |
27.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon!Kävin sitten vaa´alla silloin kun viime viikolla meinasin, mutta nyt vasta tulen julkistamaan ällöttävät lukemani tänne teidänkin nähtäväksi!

Aloitus: 83,3 kg !!!! (20.3)

Tavoite: 65 kg (en edes tiedä mikä olisi REALISTINEN päivämäärä tälle tavoitteelle?Mieluiten HETI!)

BMI: 29,5

Pudotettavaa: huimat 18,3 kg

Eilen maanantaina vaaka näytti 82,1 kg eli -1,2 kg, mutta se nyt ei tarkoita vielä mitään..

Mistä löytäisin sitä motivaatiota? Arghh... Kun sais helpommin tän perän ylös soffalta!

Vinkki makeanhimon hillintään: kromitabletit! Taatusti toimii ja niitä saa ihan päivittäistavarakaupasta :) Mutta muutaman viikon syömisen jälkeen kannattaa pitää parin viikon tauko, että taas tehoavat paremmin, sillä muuten makeanhimo palaa takasin kromitableteista huolimatta.. En muuten tiedä miten sitten imettäessä niitä saa ottaa.. Kannattaa lukea purkin kyljestä, mut nehän on vaan luontaistuotteita :)

Ja minä ainakin tykkään Easybody-merkkisistä proteiinipatukoista! S-ketjun kaupassa olivat vielä tarjouksessa Euron kipale, niin ostin varastoon muutaman, kun eivät olleet edes vanhaksi menossa.

Aloitin terveellisen ruokavalion viime keskiviikkona ja yritän käydä joka päivä vaunulenkillä, tähän mennessä olen pysynyt puheissani.. Katsotaan nyt alkaako tämä paino tästä tippua.. Toivottavasti.

Mistä muuten löytyy se sporttarin " lantionpyöritysopastus-juttu" ? :)

Tsemppiä kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi