Työttömien aktivointijakso on oikein hyvä uudistus hallitukselta!
Siis minä en ymmärrä, minkä vuoksi tälläkin palstalla niin moni vastustaa ajatusta työttömien aktivointijaksosta. Sehän on oikein hyvä uudistus! Miksi se on teidän mielestänne väärin, jos jo työttömyyden varhaisessa vaiheessa halutaan tarjota työttömälle palveluita, joilla hän pääsisi nopeammin takaisin töihin, estetään työttömyyden pitkittyminen ja estetään myös syrjäytymistä? Se on yhteiskunnan ja myös työttömän itsensä kannalta tärkeää, että työtön pääsisi töihin mahdollisimman nopeasti. Karu totuus on, että työttömyyden pitkittyessä on yleensä aina vaikeampaa palata työelämään. Lisäksi mitä pidempi työttömyys, sitä kalliimmaksi se yhteiskunnalle tulee.
Kommentit (92)
Ei työvoimapolittiset toimenpiteet ole kovin tehokkaita työllistämään. Yritykset eivät ole kovin kiinnostuneita työllistämään työvoimatoimiston kautta muutenkaan. Suomessa kannattaisi systeemi muuttaa niin, että kaikenlainen työttömien syynääminen lopetetaan koska nyt tilanne on se, että jos työtön aktivoi omatoimisesti itseään tai tekee vaikka vapaaehtoistyötä, niin hän saa karenssin. Systeemi siis passivoi työttömät ja vain työvoimapoliittisia ohjelmia sallitaan. Tämä on erittäin huono systeemi. Parempi olisi antaa työttömille täysi vapaus aktivoida itse itseään, kouluttautua, opiskella, kehittää omia taitojaan, harrastaa ja kokeilla yrittäjyyttä työttämyyspäivärahalla. Näin suuresta työttömien massasta varmasti nousisi myös potentiaalisia uusia yrityksiä. Nyt systeemi kannustaa passiivisuuteen ja siitä maksetaan.
VÄÄRIN !!!!! Ei se mitään auta !!!!! Eivät kaikki pysty töihin !!!!! Eikä vammaisia henkilöitä oteta oikeisiin töihin oikealla palkalla, vai olenko väärässä ???? Missä o työpaikka, mis o VAIN vammaisia töissä oikealla palkalla ? Vaik he saisivat ties mitä tukia, se ei oikeuta ketään esim kauppiasta suosimaan vain NS normaaleja ihmisiä !!! Kyllä me vamamisteki osataan !!!!!! Jopa paljon paremmin !! Olemme täysin luotettavia ja osaavia !!!! Toisin, kuin ne NS normaalit ihmiset.................
Vierailija kirjoitti:
Työttömien on oltava OMATOIMISIA työpaikan etsimisen suhteen,eikä odotettava kaljapullon kanssa kotona,etää jotakin tapahtuisi..korvaukset sun muut avustukset kun poistuisivat,kyllä tulisi kinttuihin vipinää..
Niin tulisi vipinää joo. Sinutkin voitaisiin ryöstää keskellä päivää tai joku murtautuisi kotiisi ruoan/rahan toivossa ja ampuisi sinut pois tieltä. Sitäkö haluat häh. On se niin vaikeaa ymmärtää että TYÖPAIKKOJA EI OLE.
Tämä viranomaisten touhu muuttuu sellaiseksi että, tuki lähtee jos naama ei virkailijaa miellytä, tai kritisoi virkailijan typeriä ehdotuksia, tai työtön ehdottaa itse omia näkemyksiä, mielivalta palaa takaisin. Meininki on kuin itänaapurissa.
Tällainen hallitus joka ei kuuntele järkipuhetta ja faktoja vaan toimii vain ja ainoastaan idioottimeisen ihmisvihamielisen ideologiansa ohjaamana on mille tahansa maalle vaarallinen ja olen vakuuttunut, että tästä koituu vielä seurauksia tulevaisuudessa tämän hallituksen jäsenille esim. ihmisoikeustuomioistuimessa...
Monet yritykset käyttävät vain hyödykseen esim. työkokeilijoita ja harjoittelijoita. Toinen toisen perään vaan ja kun sopimus päättyy, niin seuraava. Rikotaan niitä sopimusehtoja myös. Ei aikomustakaan palkata oikealla rahalla ketään! Jokin vastuu ja velvoite tulisi olla tällaisessa "työllistämisessä" !
Vierailija kirjoitti:
Kun niitä työpaikkoja ei ole mihin voisi päästä. Katso tilastot.
Älä katso tilastoja ja odota että sinulle tarjotaan töitä vaan ala soittelemaan yrityksiin ja muuta töiden perässä niin sinäkin saat töitä. Suurimpien kaupunkien ulkopuolella on kyllä töitä mutta niitä avoimia työpaikkoja ei ilmoiteta julkisesti sen takia kun aina tulee tuhansia hakemuksia juopoilta ja narkkareilta joilla ei ole edes aikomustakaan työllistyä kun niissä hakemuksissaki lukee että haki vain koska pakotettiin.
Ihan tyypillinen nuorempien sukupolvien ongelma, kaikki odotetaan valmiin muiden tekemänä eikä itse halua nähdä minkäänlaista vaivaa minkään asian eteen kun kaikki vaaditaan muiden tekemänä. Tästä johtuu se pullamössösukupolvi tai lumihiutalesukupolvi nimitykset
Mitä ihmiset luulevat työttömistå? Siis luuletteko te että me ei tehdä mitään?
Minä esimerkiksi käyn joka viikko traumaterapiassa edmr:ssä seksuaalirikosten uhriksi joutumisen vuoksi.
Minulla on myös läheinen jota olen tukenut sairaudessa.
Voin minä toki aktivoitua lisää. Ei se tosin näitä asioita muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä katso tilastoja ja odota että sinulle tarjotaan töitä vaan ala soittelemaan yrityksiin ja muuta töiden perässä niin sinäkin saat töitä. Suurimpien kaupunkien ulkopuolella on kyllä töitä mutta niitä avoimia työpaikkoja ei ilmoiteta julkisesti sen takia kun aina tulee tuhansia hakemuksia juopoilta ja narkkareilta joilla ei ole edes aikomustakaan työllistyä kun niissä hakemuksissaki lukee että haki vain koska pakotettiin.
Ihan tyypillinen nuorempien sukupolvien ongelma, kaikki odotetaan valmiin muiden tekemänä eikä itse halua nähdä minkäänlaista vaivaa minkään asian eteen kun kaikki vaaditaan muiden tekemänä. Tästä johtuu se pullamössösukupolvi tai lumihiutalesukupolvi nimitykset
Milläs rahalla muutat? Noihan on piilotyöpaikkoja, ei niitä saa ilman suhteita edes
Kuule ap, sitä "aktivointia" on nähty jo vuosikymmenet, ja se tarkoittaa vain nöyryyttämistä ja ilmaista työntekoa. Eli käytännössä työttömyys maksimoidaan, varmistetaan että ihmisen voi pakottaa töihin ilman palkkaa.
Eikö sinulla ole mitään kokemusta työttömyydestä ja miten työttömiä kohdellaan Suonessa? Etkö tunne ketään joka olisi edes ollut työtön. Hyvin naiivi ainakin olet, ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat elää menneessä, firmat käyttää hr henkilöä, ei niitä kohtaamisia tapahdu niin kuin ennen, välttämättä et koskaan edes näe firman pomoa, erikseen on muutaman henkilön nyrkkipajat.
On tullut jo ajat sitten. Niitä kutsutaan juoksukaljoiksi.