Monet uskovat että terveenä pysyminen on pelkästään geenien ansiota ja siksi laiminlyövät itsensä hoitamisen
Mä olen kolmekymppisestä tehnyt valtavasti töitä että säilyn mahdollisimman nuorekkaana ja hyvässä kunnossa keski-ikäisenä naisena. Mulla on saman ikäisiä kavereita jotka ylensyövät, ovat lihavia, ryyppäävät eivätkä harrasta yhtään liikuntaa. Aina jos he kuulevat jonkun puhuvan terveellisten elämäntapojen tärkeydestä, he puuskahtavat että nuo on jotain salaliittoteorioita ja muuta amerikkalaistyyppistä humpuukkia että itsensä saisi pidettyä terveenä. Ovat sitä mieltä että geeneistä se kaikki on oikeasti kiinni. Samalla mässyttävät berliininmunkkia ja suunnittelevat viikonlopun kaljoittelua. "Mulla on hyvät geenit joten ei haittaa" tai "Mulla on niin huonot geenit että ei elämäntavoilla ole mitään väliä."
Kommentit (2)
Entinen lukio-opettajani oli todella lihava ja juttujensa perusteella nautti vähemmän terveellisistä ruuista ja juomista. Kupsahti sydäriin aika pian eläkkeelle päästyään. Kuitenkin hän eli yli 15 vuotta vanhemmaksi kuin superterveellisesti elänyt tätini, joka kuoli syöpään.
Sitten ovat nämä "LDL-kolesteroli on terveellistä, sitä pitää olla paljon" -ihmiset.