Mikä on parasta, mitä olet saavuttanut elämässä?
Itselläni se, että kaikesta huolimatta olen vielä hengissä.
N 60
Kommentit (84)
Asuntolaina maksettu vihdoinkin pois. Velaton asunto, ainakin nyt. Ei enää pelota niin paljon työttömyys tai eläkkeelle jääminen. Asuntoon voi tietysti tulla remontteja tai taloyhtiöön, mutta nautin nyt vähän isommista tuloista ensimmäistä kertaa työelämäni aikana.
Varmaankin se, että olen lopettanut röökinpolton. (tosin onko se saavutus kun mikään pakkohan sitä ei olisi ollut koskaan aloittaakaan?)
Enkä enää käytä alkoholia lainkaan koska siinä alkoi lipsua jo jonkinasteisen alkoholismin puolelle eikä kännissä enää ollut oikeastaan ikinä kivaakaan. (en ole kyllä varma oliko kivaa koskaan, mutta juotua tuli silti)
Siinäpä ne, "saavutukset".
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan pikkuisia muurahaisia kaikki.
Saavutuksemme ovat tomua.
jeps, ketään ei oikeasti kiinnosta, juntit. Tuo alapeukuttaja kuvittelee varmaan olevansa tärkeä
Söin tuhoutuvaa ruokaa ja varoin räkää.
Palstalla on läs kejä 40 v mummoja, joiden elämä on omasta mielestään tärkeää!
Innostuin aikuisena juoksemisesta. Tavoitteellisen 14 kk harjoittelun jälkeen juoksin maratonin alle kolmeen ja puoleen tuntiin.
M40+
Vierailija kirjoitti:
Palstalla on läs kejä 40 v mummoja, joiden elämä on omasta mielestään tärkeää!
No vois kuvitella, että jokasen elämä on itselleen tärkeä. Aa niin, meinaat että jos ei herätä sun penik sessä tuntemuksia niin sen ihmisen elämä ei ole tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 täyspäistä, koulutettua, työssäkäyvää lasta. Ja lastenlapset.
Näin ei saa vastata. Mitä ITSE olet tehnyt?
Olen kantanut heitä kuukausia sydämeni alla ja synnyttänyt. Kasvattanut, ruokkinut ja rakastanut. Omalla rahalla vieläpä.
Miksei voisi vastata??
Tuohan tuntuu olevan sula mahdottomuus nykyään.
Olen toki myös tehnyt töitä 40v ja paljon muutakin mutta ylläoleva on paras saavutukseni. Raha ja omaisuus sivuseikka heihin verrattuna!
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan pikkuisia muurahaisia kaikki.
Saavutuksemme ovat tomua.
Ei herran jumala. Pelottava asenne. Mitään hyvää ei luvassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä todella säälittävää ja surullista, jos suurin saavutus on lapsi. Käytännössä siis omassa elämässä ei ole saavuttanut yhtään mitään.
Samaa mieltä. Nämä lapsikatrailla rehvastelijat eivät ole todella löytäneet itseään. Surullista.
Sanotaan vaikka näin että kun perheessä on ollut lapsia 39v ei "itsensä löytämien" ole ollut ykkösasia:) Ei aikaakan sellaiseen, se on lapsettomien haahuilua!
"Minä itse" olen kasvanut ja kehittynyt siinä samalla, työn, opiskelun, elämän avulla. On omaakin elämää (nyt lasten lähdettyä vaikka kuinka paljon), rakastava parisuhde, aina ollut harrastuksua ja omia kiinnostuksen kohteita. Työn ja lomien kautta nähnyt maailmaa paljon keskimääräistä enemmän. Mitä vielä pitäisi olla??
Tiedän tasantarkkaan kuka ja mikä olen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä todella säälittävää ja surullista, jos suurin saavutus on lapsi. Käytännössä siis omassa elämässä ei ole saavuttanut yhtään mitään.
Sinulla siis ei ole lapsia. Selvä.
Mulla on kaksi rakasta lasta, ja oon totta kai heistä tosi kiitollinen.
Mutta elämäni saavutukset ovat ihan toiset.
-eri kommentoija
Niin.... saisko pikku listauksen?
Osaan ajaa kaikkia PowerParkin laitteita 🤩
En ole vielä saavuttanut...odotan perintöä,ja alan elää "lännen malliin"..
Jeesuksen opetusten ymmärtäminen.
"Itse" eli identiteetti on sen kaiken summa, mitä olet juuri nyt. Osaamisesi, taitosi, muistosi, haaveesi, tunteesi, ihan kaikki.
Perheenäiti tai -isä on ihan yhtä pätevä "itse" kuin joku roolilarppikin.
Jos mietin, mitä hyvää olen saavuttanut itselleni, niin surulliseksi vetää.
Toisia ihmisiä osaan palvella heidän todellisten tarpeittensa mukaan, paremmin kuin he itse.
Lohduton yksinäisyys ja hylkäämisen kokemus, sekä arvostuksen puute jäi käteen. Ketään ei käy syyttäminen, muuta kuin omaa voimattomuuttani, näissä asioissa.
Silti hieno kysymys ap:llä.
Lopetin tupakan polton ja alkoholin nauttimisen yli 20 vuotta sitten.
Parasta elämässäni on ollut oma lapsi.
Liikuntaa olen harrastanut aina, keskivertoa enemmän. Olen hyvin kinesteettisesti oppiva ihminen.
Yliopistotutkintoni, taloni ja mökkini, kaikki omaisuuteni, taitoni ja muistoni antaisin pois, jos pitäisi valita ne tai lapseni. Lapseni ovat tärkeintä, arvokkainta ja pysyvintä, mitä ole saavuttanut.
Se, että tiedän kuolevani.