Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita kenen perhejuhliin ei ole vieraita?

Vierailija
09.05.2025 |

Meillä on ollut pienperhe vailla sosiaalisia verkostoja. Suku jäi aikoinaan satojen kilometrien päähän, eikä jäljelläkään enää ole kuin pari vieraantunutta. Olen miettinyt, että jos lapseni menisi naimisiin, häissä ei olisi kuin yhden käden sormilla laskettava määrä vieraita. Sama epäonni lapsenlapsien rippijuhlien tai valmistumisten suhteen. Hautajaisiakaan ei sitten ole, jos joku meistä kuolee. Minä varmaan ensin, niin kaipaamaan jää lapsi omine lapsineen. Menee normikahveilla ja kaakaolla.

Onko muilla yhtä surkeaa tilannetta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten varmaan kannattaa hankkia sitä verkostoa. Meillä on yo-juhliin tulossa olevista vieraista 35 % on sukulaisia ja loput ystäviä tai muita tuttavia. Kannattaa tutustua ihmisiin esim. työpaikalla, seurakunnassa, harrastuksissa...

Vierailija
2/5 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan sinä lapsesi verkostoja mietit. Vaikka sinulla ei niitä ollutkaan, lapsellasi voi olla vaikka kuinka monipuolinen lähipiiri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa. Ei kiinnosta mitkään väkisin väännetyt ystävät tai sukulais suhteet. Teeskentely on pahinta väkivaltaa. 

Vierailija
4/5 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Tulee meillä rippijuhliin kummit, vanhemmat, sisarukset ja pari kaveria, siinä on siis ehkä noin 13 hlö. Siinä se. Aina vähän ihmetellyt näitä, joilla juhliin ryykää joku 60 vierasta, että työkaveritko ne kutsuu ja kummin kaimat? Hyvänpäivän tutut, naspurit? Ei kait lapsi edes kaikkia tunne.

Vierailija
5/5 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei isän puolelta viimeksi löytynyt edes kantajia tarpeeksi. Piti pyytää seurakunnan kautta kolme kantajaa. Omasta väestä kantajina oli minun ja siskoni puolisot ja minun poikani. Siskon puoliso esiteltiin samalla suvulle, eli ei ollut edes tavannut vainajaa. Pieneen on mennyt suku.

Äidin puolella jengiä riittäisi, mutta on niin riitaisia, ettei meille kannata odottaa kutsua. Jos ei kaupassa voi vastaan kävellessä edes vastata tervehdykseen, niin miksi kutsuisin heitä mihinkään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän