Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita akateemisia työttömiä?

Vierailija
19.03.2007 |

Taivas, että turhauttaa! Olen 32-vuotias yhden lapsen äiti, joka valmistui 4 kuukautta sitten FM:ksi (historia pääaineena). Minulla on jopa oman alan työkokemusta, mutta en ole ollut mitenkään valikoiva työnhaussa. Tavallinen toimistotyö kelpaisi hyvin. Aktiivisen työnhaun saldo on ollut yksi ainokainen haastattelu, joka meni ihan ok, mutta ei johtanut mihinkään. Cv:ssäni on kyllä noin vuoden aukko erittäin traumaattisen tapahtuman ja siitä johtuva masennuksen vuoksi - sekö kaikki mahdollisuuteni pilaa?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä masennu! Itse olen tällä hetkellä määräaikaisessa osa-aikatyössä, mukava työ mutta saa nähdä kauan tätä iloa kestää. Sitä ennen olin ä-lomalla kuopuksesta ja melkein vuosi meni ennen kuin tämä työ löytyi.

Joten hae vaan töitä sitkeästi ja koita myös hyödyntää työttömyysaika esim. opiskelemalla jotain. Tärkeinta on ettet menetä toivoasi ja pysyt aktiivisena. (Joo, tiedän, se ei aina ole helppoa)

Vierailija
2/17 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se että olet valmistunut aika vanhana. Joudut hakemaan aloittelijoitten hommia vaikka olet jo yli kolmikymppinen - eivät kykene uskomaan, että oikeasti viitsisit tehdä niitä.

Sun kannattaa korostaa sivuaineita. Historia ei ole käytännönläheisten ihmisten opinalan maineessa ja työnantajat haluavat käytännönläheisiä työntekijöitä. Jos haet ihan perustoimistotyötä niin ehkä ei kannata korostaa sitä maisteripaperia lainkaan, korosta senkin edestä työkokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa-aikaisuudetkin ym. lasketaan mukaan. N. kaksi ja puoli vuotta olen ollut aika vastuullisissa asemissa eri projekteissa. Nyt, kun vihdoin on paperit kourassa, en kelpaa mihinkään :(

Vierailija
4/17 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä pääse sen takia. Katsovat, että häivyt kuitenkin heti, kun tulee jotain koulutusta vastaavaa. Oletko kysellyt opettajasijaisuuksia?

Vierailija
5/17 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kaikki ajattelevat, että toinen on tulossa tuota pikaa.

Vierailija
6/17 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin jo 25-vuotiaana erittäin hyvin paperein (mm. laudaturin gradu), mutta pari vuotta olen vain ollut töissä.

Asun aivan väärällä paikkakunnalla koulutukseeni nähden. Mutta miehellä taas täällä erittäin hyvä työpaikka, joten minkäs teet :/

Eikä taida enää omat tiedot/taidot olla edes ajan tasalla.

Vierailija
7/17 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaisuuksia kyllä varmaan saisi pienissä pätkissä, mutta en ole niitä vielä yrittänyt, kun en ole yhtään opettaja-tyyppiä. Opettajankoulutuskaan ei kannattaisi, sillä historianopettajista on ylituotantoa.

ap (myös vitonen oli ap)

Vierailija
8/17 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin museo- ja kulttuuriala on todella huonosti palkattua pätkätyötä, jossa vielä kaiken lisäksi joudut kilpailemaan työttämien tohtoreiden kanssa.

Ja jos haluaisit lisää lapsia, niin ehkä kannattaisi tehdä lapsiluku täyteen ennen kuin satsaat tosissasi uraan? Näin siis itse tekisin.

Vierailija
9/17 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millaiseen työhön haluaisit?

Vierailija
10/17 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

museoalalla sekä toimitustyössä - molemmista on kokemusta.

ap

Vierailija
11/17 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan harkinnut uudelleenkouluttautumista? Mun mielessä tällainenkin on jo käynyt, kun ei viitsisi loppuelämäänsä tässä tilanteessa olla.

ap

Vierailija
12/17 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä työkokemus on oleellisempaa.

Itse luin FM:ksi työn ohella ja aina töiden kautta on lisää töitä tullut. Siis kun on laaja työkokemus, se varsinainen tutkinnon laatu menettää merkityksensä.

Vierailija
13/17 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei kyllä rahallisesti rikastu mutta jos olet siihen suuntaan kallellaan eikä hissanmaikan työ kiinnosta niin se voisi olla yksi vaihtoehto.

Jatko-opiskelijana voisit hankkia lisäpätevyyttä esim. toimittajantyöhön tai vaikka joltain ihan muulta alalta jos historia ei kiinnosta (it, taloustieteet jne)

Vierailija
14/17 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkaan kauaa ole, kun sulla on koulutusta noin paljon ja saat oman alan hommia. Kyllä turhautti!

Vierailija
15/17 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oletko koskaan harkinnut uudelleenkouluttautumista? Mun mielessä tällainenkin on jo käynyt, kun ei viitsisi loppuelämäänsä tässä tilanteessa olla.

ap

Olen toki, mutta useimmat koulutuspaikatkin kaukana. Jotain ihan käytännönläheistä aikuiskoulutustakin (" käsityöammattia" ) olen miettinyt. Harmittaa, kun tuli hankittua koulutus liian spesifiltä alalta, jokin juristi- tai KTM-koulutus olisi ollut pljon järkevämpi, mutta eipä vaan kolahtaneet nämä alat silloin nuoruuden idealismissa.

Vierailija
16/17 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä saada jalkaa jonkun työpaikan oven väliin. Harjoittelupaikasta nuo opiskeluajankin vaativammat työt poikivat. Jos puoleen vuoteen ei mitään tapahdu, pitää kyllä harkita elämälle uutta suuntaa. Esim. hoitoala (sh tai kätilö) kiinnostaisi. En aio 3-kymppisenä tyytyä työttömän osaan - tässä jos missä leviää pää.

ap

Vierailija
17/17 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu työtön kieltenopettaja, 29 v.. Työkokemusta pari vuotta valmistumisen jälkeen ja työttömyyttä lähes vuosi. Tällä seudulla on mahdotonta saada pitempiaikaista työtä. Miehen työ täällä, joten emme ainaakaan vielä ole muuttamassa. Harkitsen opiskelujen aloittamista taas. Kurja tämä taloudellinen tilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi