Lue keskustelun säännöt.
Ruoan verkkokauppa kasvaa voimakkaasti erityisesti suurissa kaupungeissa, mutta se toimii tappiolla.
Kommentit (4)
Ruuan verkkokauppaa käytännössä vielä harjoitellaan. Se ei oikeastaan ole kannattavaa missään maailmassa, kun on se keräily ja kuljetus, Krook listaa verkkokaupan lisäkuluja normaaliin itsepalvelumarketiin verrattuna.
Kuluttaja ei ole myöskään valmis maksamaan sitä kokonaiskustannusta, mitä verkkokaupasta syntyy.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Siis jos nyt toimii tappiolla kun kasvaa voimakkaasti, miten sitten käy kasvu hiipuu ja ei tule uusia verkkokauppa-asiakkaita? Loppuuko omaan mahdottomuuteensa vai nouseeko kuljetusten hinnat?
Lähikauppa on vain parinsadan metrin päässä. Lisäksi haluan valita tuoretuotteet itse. Ei ole tullut tarvetta kotiinkuljetukselle.
Kuluttajat eivät ole valmiita maksamaan verkkokaupan keräily- ja kuljetuskustannuksista niiden todellista hintaa. Asiantuntija sanoo, että keräily on hyvin kallista. Tällä hetkellä asiakas maksaa siitä vain muutaman euron jos sitäkään.
S-ryhmä kokeilee uusia teknologioita, kuten tekoälyä, verkkokaupan tehostamiseksi, mutta esimerkiksi automaattikaupat ovat tällä hetkellä tauolla ongelmien vuoksi.