Hallitus hämmentää: Koronakriitikot sote-valiokunnan asiantuntijoiksi!
Sote-valiokunnan varapuheenjohtaja Mia Laiho (kok) esitti keskiviikkona kansanedustaja Pia Sillanpään (ps) kannattamana, että asiantuntijasuunnitelmaa täydennetään kutsumalla suullisesti kuultaviksi ylilääkäri Hanna Nohynek, professori Tomi Voutilainen, lääketieteen ja kirurgian tohtori Sylvi Silvennoinen-Kassinen ja lääketieteen tohtori Nina Bjelogrlic.
Pekonen on kuitenkin jo etukäteen huolissaan siitä, mikä asiantuntijoiden suhtautuminen pandemiaan ja rokottamiseen mahdollisesti on ja hän kysyy, edustavatko henkilöt laajasti tutkijoiden mielipidettä.
Hän huomauttaa myös, että henkilöt eivät edusta asiantuntijoina suoranaisesti mitään instituutiota. Oppositio olisi halunnut esimerkiksi Työterveyslaitoksen suullisesti kuultavaksi paikalle.
Eräs oppositiolähde kummasteleekin, että nyt haluttiin valikoida paikalle yksittäisiä henkilöitä eikä haluttu, että instituutiot itse valitsevat asiantuntijansa.
Pekonen hämmästelee myös sitä, että nyt haluttiin suulliset lausunnot, vaikka valiokunnalla on jälleen erittäin kiireinen työtilanne päällä. Oppositiolla olisi ollut valmius ottaa vastaan kirjallisia lausuntoja.
- Ihmettelen oppositiopuolueiden toimintaa täällä eduskunnassa, että valiokunnan sisäisistä asioista puhutaan toimittajille, ennen kuin asiat ovat julkisia, Sillanpää sanoi jo keskiviikkona.
- Ihmettelen oppositiopuolueiden toimintaa täällä eduskunnassa, että valiokunnan sisäisistä asioista puhutaan toimittajille, ennen kuin asiat ovat julkisia, Sillanpää sanoi jo keskiviikkona.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/22f9ae43-0b95-405f-be91-83dc0c6d5…
Foliota ja hopeavettä koko kansalle? Näinkö makaa Suomi tänä päivänä? Yllättyykö Petteri että omat levittävät salaliittoteorioita vaikka heillä on Paperi?
Kommentit (8)
Tjaa. Ihan hyvä, että kuuntelevat muitakin kuin vasemmiston hyväksymiä asiantuntijoita.
Jotenkin olen aina pitänyt suomalaisia sivistyneinä ihmisinä. Tähän asti.
Luultavasti pitää lähteä pois who:sta ja joistakin muista paikoista. Jos ei enää voi luottaa. Säästyy rahaakin. Huolenpito ei ole sitä mitä who teki. Mitä UN tekee, onko myös kontrolloiva.
"Suhtaudun tiettyihin rokotteisiin kriittisesti, mutta en ole rokotevastainen. Olen ehdottomasti pakkorokotevastainen, Sillanpää sanoo."
Olen samaa mieltä. Ei pakkorokotuksille. Who saattaa ajaa pakkoja tai se riski on olemassa.
Perussuomalaisten Sillanpää myös syytti puheessaan WHO:ta mis- ja disinformaatiosta.
Viestipalvelu X:ssä Sillanpää on sanonut aiemmin, että Suomen olisi järkevää tarkastella WHO:n toimintaa kriittisesti ja mahdollisesti vetää samat johtopäätökset kuin USA. Donald Trump on vetämässä USA:ta pois WHO:sta.
Sillanpää on luonnehtinut olevansa tiettyjen rokotteiden suhteen rokote-kriittinen ja ehdottomasti kaikkia rokotuksia koskien pakkorokote-vastainen.