Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 33-vuotias nuori vai varhais keski-ikäinen?

Vierailija
09.05.2025 |

Vai onko jo enemmän varhais keski-ikäinen?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 on vielä nuori ja ajatukset sekä teotkin joskus. Keskiikä alkaa jostain 40v eteenpäin.

Vierailija
22/31 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nuoreksi en nyt sanoisi, mutta vaikka nuoreksi aikuiseksi. Mun mielestä termi nuori viittaa 15-25 vuotiaaseen. 

Perinteisesti nuoria olivat 13-18-vuotiaat. Mutta nykyisin määritelmää on laajennettu niin että se kattaa ikähaitarin 13-29. 29-vuotias on esimerkiksi tervetullut nuorisotalolle viettämään aikaa.

En ihan ymmärrä mitä 29 v. "nuori" tekee nuorisotalolla yläkouluikäisten seassa. Paitsi jos on itse nuorisotyöntekijä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nuoreksi en nyt sanoisi, mutta vaikka nuoreksi aikuiseksi. Mun mielestä termi nuori viittaa 15-25 vuotiaaseen. 

Perinteisesti nuoria olivat 13-18-vuotiaat. Mutta nykyisin määritelmää on laajennettu niin että se kattaa ikähaitarin 13-29. 29-vuotias on esimerkiksi tervetullut nuorisotalolle viettämään aikaa.

En ihan ymmärrä mitä 29 v. "nuori" tekee nuorisotalolla yläkouluikäisten seassa. Paitsi jos on itse nuorisotyöntekijä.

Kuulemma sen ikäinen tarvitsee rinnalleen "turvallisen aikuisen". Tosin tämä aikuinen eli nuorisotyöntekijä saattaa olla nuorempi kuin mitä nuori itse.

Vierailija
24/31 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäisyys on käsitteenä vanhentunut, koska suuri osa nuorista ei enää kykene saavuttamaan sen tunnusmerkkejä (mm. omistusasunto, lapset, avioliitto) siksi että nykyiset eläkeläiset tyhjensivät pajatson ja orjuuttivat lapsensa.

Kyllä. 

Toinen puoli on harrastukset ja populaarikulttuuri. Nykyisin keski-ikäiset pelaavat konsolipelejä, kuuntelevat indie-bändejä, pukeutuvat farkkuihin ja huppariin jne.

Lähinnä ero rypyissä ja puhetavassa.

Vierailija
25/31 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hobitit täysi-ikäistyvät 33-vuotiaina. Häneltä voi kysyä onko hän hobittimielinen, jolloin hän on vielä nuori aikuinen.

26/31 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset 30 vuotta on ensin lapsi ja sitten nuori. Seuraavat 30 vuotta on keski-ikäinen ja sitä seuraavat 30 vuotta vanha. Jos elää  yli 90-vuotiaaksi, on ikivanha. 

Vierailija
27/31 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä että

Vierailija
28/31 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

40% eliniästä on jo kulutettu. Kovasti on jo keski-iällä. 

Vierailija
29/31 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20-vuotias on kuluttanut eliniästään 25%. Sekin on paljon.

Vierailija
30/31 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhäisteini.

Vierailija
31/31 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20-vuotias on kuluttanut eliniästään 25%. Sekin on paljon.

Onneksi joillakin vielä yli 100% täysjärkisestä eliniästä jäljellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi