Ulkomaalaisia kävi Suomessa katsomassa onnellisinta maata planeetalla: Helsinki = onnettomia tyyppejä, maaseutu = onnellisia
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläiset ovat ironisesti myös aivan juntteja, aina puhutaan kuinka maaseudulla porukka on junttia, mutta Helsingissä kerrostalossa kaikki aivan zombeja, kukaan ei tervehdi edes, kulkevat vaan ihan zombeina katse maassa etiäpäin.
Joo on tässä vähän perää. Olin todella yllättynyt, kuinka nihkeästi minuun suhtauduttiin kun muutin Pohjanmaalta Helsinkiin opiskelemaan yliopistoon. Luulisi, että Helsingissä oltaisiin suvaitsevaisempia ja halukkaita ottamaan muualta tulleetkin mukaan porukoihin mutta ei... Opiskelijabileissä sain osakseni v1ttuilua taustastani, ja minua pidettiin paikallisten opiskelijoiden kesken lestana vaikka mulla oli pinkki tukka ja sotamaalit naamalla. Vain koska olin Pohjanmaalta.
Erikoista. Eikö siellä ole osakunnatkin muualta tulleille. Onko tuo jotenkin muuttunut?
Huvittavaa jos
No ei ole muuttunut. Luepa mut tuo viesti loppuun asti ja mieti hetki, miten kieli poskella se on kirjoitettu. Pinkki tukka ja sotamaalit.. Ei hyvää päivää, ja porukka ottaa tosissaan?
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläiset kuvittelevat asuvansa suuressa kaupungissa ja aina jaksavat muistuttaa kuinka Helsinki on ainoa oikea kaupunki Suomessa. Vaikka Helsinki on erittäin maalaismainen ja harvaan rakennettu kaupunki, kaupunkimaisuus puuttuu täysin. Keskustakin on pieni niemennokka.
Eivätkä luule. Projisoit vain typerä ennakkoasenteitasi ja heikkoa itsetuntoa faktoina. Kaupunkimaisuutta kyllä löytyy. Kannattaa käydä muuallakin kuin Viikissä ja Rautatientorilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläiset ovat ironisesti myös aivan juntteja, aina puhutaan kuinka maaseudulla porukka on junttia, mutta Helsingissä kerrostalossa kaikki aivan zombeja, kukaan ei tervehdi edes, kulkevat vaan ihan zombeina katse maassa etiäpäin.
Joo on tässä vähän perää. Olin todella yllättynyt, kuinka nihkeästi minuun suhtauduttiin kun muutin Pohjanmaalta Helsinkiin opiskelemaan yliopistoon. Luulisi, että Helsingissä oltaisiin suvaitsevaisempia ja halukkaita ottamaan muualta tulleetkin mukaan porukoihin mutta ei... Opiskelijabileissä sain osakseni v1ttuilua taustastani, ja minua pidettiin paikallisten opiskelijoiden kesken lestana vaikka mulla oli pinkki tukka ja sotamaalit naamalla. Vain koska olin Pohjanmaalta.
Olen Hämeestä kotoisin, ja minut on otettu erittäin lämpimästi vastaan missä tahansa. Olet vain paska trolli
Mua on kans luultu lestaksi vain sen takia, koska olen Oulusta. Tämä vähän erilaisissa piireissä mutta PK-seudulla kuitenkin.
- vähän ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiläiset kuvittelevat asuvansa suuressa kaupungissa ja aina jaksavat muistuttaa kuinka Helsinki on ainoa oikea kaupunki Suomessa. Vaikka Helsinki on erittäin maalaismainen ja harvaan rakennettu kaupunki, kaupunkimaisuus puuttuu täysin. Keskustakin on pieni niemennokka.
Eivätkä luule. Projisoit vain typerä ennakkoasenteitasi ja heikkoa itsetuntoa faktoina. Kaupunkimaisuutta kyllä löytyy. Kannattaa käydä muuallakin kuin Viikissä ja Rautatientorilla.
Helsinki on erittäin harvaan asuttu, maaseutumaisia asuinalueita mataline taloineen, välissä metsää, seuraava asuinalue, metsää jne.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään käydä Helsingissä. Ihana paikka kesäaikaan. Tuskin muuttaisin sinne, asuminen on kallista.
Sama täällä, kesällä todella kiva käydä ja on kiva meininki. Mutta siellä asuminen ei minua kiinnosta. Helpompaa (ja halvempaa) asua kehyskunnassa, josta on hyvät yhteydet Helsinkiin. Mutta en kyllä kestäisi jos koko elämäni olisi sitä, että vain omalla pikkupaikkakunnalla olisin, vaan ihanaa on juurikin se, että työpaikka on Helsingissä ja paljon tuttavia asuu siellä, joten on todella kiva mennä aina välillä tuulettumaan sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on erittäin harvaan asuttu, maaseutumaisia asuinalueita mataline taloineen, välissä metsää, seuraava asuinalue, metsää jne.
Eli junaradan varsi on tuttu? Helsinki on kyllä harvaan asuttu ja melko pieni kaupunki kuten kaikki helsinkiläiset itsekin tietävät, mutta oikeaa kaupunkia löydät kyllä mm. Punavuoresta, Kampista, Eirasta ja Vallilasta ainakin.
paljasjalkaisena stadilaisena sanon että tää ihan paska kaupunki nykyään. Mökkiä kunnostellaan nyt sitä silmälläpitäen että eläke kun koittaa niin muutetaan sinne varsinais-suomeen.
Tuo video herättää jossain määrin myötähäpeää. Hienoin kohta oli, kun tultiin traktorilla auttamaan ylös ojasta. Näyttää siltä, että Pieksämäellä on aika vähän mitään tekemistä. Kaikki tuo show järjestetty vain koska pari ulkkaria tuli katsomaan Suomea. Epöaitoa ja niin läpinäkyvää.
Miksi pitäisi tervehtiä tuntematonta sillä perusteella, että asuu samassa talossa. Ethän sä tervehdi siivoojaakaan töissä.