Tuttavan 16v nuori on aina vanhempiensa seurassa kotona.
Ei ole omassa huoneessaan juuri koskaan, missä vika?
Kommentit (32)
Mikä ongelma tuossa? Itselle tulee lähinnä mieleen että perheellä on hyvät välit keskenään ja että teini on luonteeltaan sosiaalinen ja hyväntuulinen.
Vierailija kirjoitti:
Missä pitäisi olla?
Ilmeisesti siellä omassa huoneessa, kun paljon normaalimpaa on murjottaa omassa huoneessa kuin olla vanhempien seurassa. Terveisin aikoinaan ilmeisen epänormaali nuori, kun olin välillä vanhempien seurassa enkä tajunnut että kotona ollaan vain omassa huoneessa ei muualla
Ai kamala, onkohan minussa jokin vialla kun en nuorena viettänyt juurikaan aikaa yksin huoneessani vaan olin vanhempieni ja pikkuveljeni seurassa. Kun ilmeisesti normaalia olisi ollut nysvätä siellä huoneessani yksin.
Vierailija kirjoitti:
Ai kamala, onkohan minussa jokin vialla kun en nuorena viettänyt juurikaan aikaa yksin huoneessani vaan olin vanhempieni ja pikkuveljeni seurassa. Kun ilmeisesti normaalia olisi ollut nysvätä siellä huoneessani yksin.
Suomessa epäsosiaalisuus on se normi, muussa tapauksessa ollaan heti huolissaan ja mietitään missä on vika.
Ap ei taida tykätä, että nuori on kuuntelemassa teidän keskusteluja? Haluaisitko kenties avautua parisuhde- tai seksiongelmistasi?
Vierailija kirjoitti:
Missä pitäisi olla?
Puistossa selvittelemässä nyrkkiraudalla huumekauppaan liittyviä välejä kavereiden kanssa. Kadulla mummoja kamppaamassa. Kaupassa juoksukaljoja hakemassa. Junaradalla junan perässä roikkumassa. Autossa, varastetussa, kilpaa ajamassa 200 km tunnissa. Tietokoneella hakkeroimassa. Uimahallissa salakakkaamassa. Metsässä hätyyttelemässä uhanalaisia lajeja. Onhan näitä harrastuksia ettei vaan tarvitse KOTONA roikkua.
Juu ei saa äitin ja isän kanssa viettää aikaa. Hyi!
Lasun paikka jos teini ei ole huoneessaan!!!!!
Mun täti oli paljon pahempi kuin ap. En seurustellut 17-vuotiaana, mitä täti piti epänormaalina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä pitäisi olla?
Ilmeisesti siellä omassa huoneessa, kun paljon normaalimpaa on murjottaa omassa huoneessa kuin olla vanhempien seurassa. Terveisin aikoinaan ilmeisen epänormaali nuori, kun olin välillä vanhempien seurassa enkä tajunnut että kotona ollaan vain omassa huoneessa ei muualla
Meillä isäni nimenomaan raivosi, että miksi emme siskon kanssa pysy omissa huoneissamme, kun meillä sellaiset on. Omasta huoneesta sai tulla syömään ja kotitöitä tekemään, mutta muuten ei tarvinnut naamaansa näyttää. Kavereita ei saanut pyytää käymään, eikä kotoa saanut poistua. Olisi kuitenkin pitänyt hakeutua ikäistensä joukkoon. Hankala yhtälö ratkaistavaksi.
Mun tytär on usein jopa samalla sohvalla mun kanssa.
Pilalla.