Mieheni tarvitsee toisenlaisen naisen, ei sellaista kuin minä
Yhdessä on oltu 30 vuotta, mutta silti. Mies tykkää matkustaa paljon ulkomailla, käydä baareissa, kiertää festareita. Tapaa tuttujaan. On hiukan jopa ylivilkas ekstrovertti.
Minä viihdyn kotona, luonnossa, rauhassa. En kaipaa enää jatkuvaa ulkomaanmatkailua enkä baarissa hengailua. Ikää on 50 v, ja jos jotain kaipaisin esim. kesälomilla niin Suomen luontoa, jotain kesämökkityyppistä juttua. Kävelylenkkejä ym. Näitä mieheni ei kaipaa.
Häntä tavoittelevat villiluonteiset bilettäjänaiset. Miksiköhän hän ei itse tajua että sopisi heidän seuraansa paljon parmmin? Vai onko kätevää että on sukanpesijä kotona? Tai taloudellisesti yhdessä rakennetun elämän romuttaminen pelottaa liikaa.
Mietin vain, kun meitä ei yhdistä enää juuri mikään. Ei olla kiinnostuneita samoista asioista. Onko tällaisessa järkeä?
Kommentit (12)
Eli sinä olet muuttunut, ei mies. Mikset sinä tee ratkaisuja elämässäsi?
Tarvitsee?
Eli kuten jonkun käyttöesineen.
Teillä on varmaan lapsia, jos he ovat ainakin kohta aikuisia, voivat vaan yhteiset asiat loppua.
Jos ei ole enää lapsia kotona huollettavana eikä paljon yhteisiä mielenkiinnonkohteita, kannattaa miettiä mitä haluaa tehdä loppuelämänsä.
Toisaalta uuden sopivan kumppanin löytäminen voi viisikymppiselle naiselle olla vaikeaa eli erotessa kannattaa lähteä siitä, että voi joutua (tai päästä) asumaan pitkänkin aikaa yksin.
Vierailija kirjoitti:
Teillä on varmaan lapsia, jos he ovat ainakin kohta aikuisia, voivat vaan yhteiset asiat loppua.
Jos ei ole enää lapsia kotona huollettavana eikä paljon yhteisiä mielenkiinnonkohteita, kannattaa miettiä mitä haluaa tehdä loppuelämänsä.
Toisaalta uuden sopivan kumppanin löytäminen voi viisikymppiselle naiselle olla vaikeaa eli erotessa kannattaa lähteä siitä, että voi joutua (tai päästä) asumaan pitkänkin aikaa yksin.
Niin on. En kyllä välttämättä ole uutta miestä etsimässäkään. Yksin on helpompaa kun ei tarvitse joustaa koko ajan. Sitä olen viimeiset vuosikymmenet tehnyt aivan riittämiin.
Ap.
Eihän siinä erota tarvitse eikä edes kannata. Ala harrastamaan omia juttujasi. Jos teillä ei ole kesämökkiä, vuokraa sellainen loman ajaksi.
Jos et kaipaa rinnallesi miestä, jonka kanssa voit tehdä yhdessä asioita, niin mikäs siinä sitten on jatkaessa. Miehellehän tuo on ihannetilanne, kun vaimo hoitaa kodin ja ikävät arkiset velvollisuudet. Hulivili voi vapaasti viilettää menoissaan ja muissa naisissa. Mikäli tämä on sinulle ok, niin voit toki alkaa tekemään itsekseni niitä asioita, joista pidät.
Olin vastaavassa tilanteessa ennen ja usein mietin, kuinka yksinäinen tulen olemaan, kun lapset muuttavat pois kotoa. Miehellä oli omat harrastukset ja menonsa ja minä elin lasten kanssa täysin erillistä elämää. Toki minäkin lisäsin omia harrastuksia sitä mukaa, kun lapset kasvoivat.
Kohtalo puuttui yllättäen peliin ja minun piti päättää, jatkanko elämääni yksin vai etsinkö rinnalleni uuden kumppanin. Olin pitkään haaveillut sellaisesta parisuhteesta, jossa molemmilla on samanlaiset kiinnostuksen kohteet ja asioita tehdään yhdessä. Kateellisena ja haikeana olin katsellut vanhempia pariskuntia, jotka pitelivät toisiaan kädestä ja hymyilivät toisilleen onnellisen näköisinä. Päätin yrittää löytää itselleni miehen, jolla on samanlaiset arvot ja tavoitteet elämässä kuin minulla ja joka priorisoi parisuhteen omien menojensa edelle. Muutaman kuukauden aktiivisen etsinnän jälkeen löysin oman kultahippuni ja sen jälkeen olen ollut superonnellinen. En aiemmin osannut edes kuvitella, miten ihanaa on ihanaa on saada harrastaa yhdessa miehen kanssa, tehdä arkisia asioita, keskustella kaikesta mahdollisesta, suunnitella tulevaisuutta. Kaikessa vallitsee me-henki, eikä omanapa-ajattelu, kuten aiemmassa suhteessa. Mitään isoja kompromisseja ei tarvitse tehdä, koska molemmat pidämme pitkälti samoista asioista. Näin haluan viettää loppuelämäni. Enää sen ajatteleminen ei ahdista.
Lopeta passaaminen ja keskity itseesi. Aikuinen mies voi opetella pesemään sukkansa ja käyttämään kertiksiä. Tai hommata uuden piian. Mieti mikä resonoi.
Älä jää seinien sisälle odottamaan. Lähde ulos ja ihmettele maailmaa.
Nyt muuten mäntykankaalla tuoksuu ihanalle kun aurinko porottaa.
Valoa.
Mikä tämä kotipiika juttu on? Meillä molemmat pesee pyykkiä, siivoaa, laittaa ruokaa ja käy kaupassa. Ei ole vain toisen hommaa.
naiset yleensä kyllästyvät mieheensä 30-50-vuotiaina ja eroavat. pohdiskeluistasi päätellen pohjustat itsellesi eroa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä kotipiika juttu on? Meillä molemmat pesee pyykkiä, siivoaa, laittaa ruokaa ja käy kaupassa. Ei ole vain toisen hommaa.
Tämä viesti ei ollut ap:n
Ok