Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö teitä ällöttänyt ostaa vanha talo?

Vierailija
08.05.2025 |

Mä haluaisin ostaa talon. Budjetti ei riitä rakentamiseen tai uudehkoon taloon, joten vähän vanhempaa pitää katsella. Mutta jotenkin mua oksettaa vanhat talot. Se mielikuva miten siellä on joku perhe asunut ties useamman vuosikymmenen omissa pieruntuhnuissaan. Talo on nähnyt kaikki ihmisten likaisimmat tavat ja salaisuudet. Yök. 

Yksi mahdollinen vaihtoehto on ostaa sellainen joka on jo remontoitu tosi kattavasti ja sitten siihen tietenkin kaikki pinnat uusiksi. 

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän pointin. Minulla on jäätölö toisessa kädessä, jatkan pian. 

Vierailija
42/50 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua ällöttää, jos talo on ollut vuosikymmeniä jonkun muun ja siellä on ihan liikaa historiaa. Toisaalta sellainen ultramoderni häkkyrä olisi kauhistus myös. Talon ostan kodiksi, en instarekvisiitaksi. En pidä hypermodernia taloa kodikkaana. Joten ostaisin talon, jolla on mahdollisimman vähän historiaa ja remppaisin sen. Näin minulla olisi pinnat, joihin kukaan muu ei olisi jättänyt jälkiään, mutta kokonaisuus ei olisi liian tuliterä. 

Minä olen omistushaluinen. Ei tätä moni ymmärrä. Minä taas en ymmärrä miten joku ei voi ymmärtää. Haluan että autoni on ikiomani. Että minä yksin määrään siitä. Jos siihen tulee kolhu, en joudu vänkäämään siitä kenenkään kanssa, vaan käyn korjauttamassa ja jatkan elämääni. Haluan että taloni on omani. Haluan päättää täysin itsenäisesti mitä siellä teen. Edes vuokratonttia en hyväksyisi talolleni, vaikka sitä saakin kohdella kuin omaa. En vain pidä vuokraamisesta, lainaamisesta ja sen sellaisesta. En osaa sitä sen paremmin selittää. Siksi en haluaisi, että saman talon on niin sanotusti jakanut kanssani liian moni ventovieras. Haluan, että se on MINUN asumukseni eikä vähän kaikkien entinen talo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt joskus päästä lainaamista kannattavien pään sisään, mutten vain pääse. Minä vain haluan omistaa, that's it. Ei edes johdu siitä, etten olisi koskaan mitään omistanut, päinvastoin. Minulla on ollut paljonkin kaikenlaista elämäni aikana, ihan omaa. 

Vierailija
44/50 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo nyt oli taas aloitus.

Vierailija
45/50 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mielikuva pierutuhnusta on pahinta mitä voit kuvitella vanhasta talosta löytäväsi, niin parempi varmaan, ettet osta taloa. Tulee ikävänä yllätyksenä kosteusvauriot, homeitiöt, salaojaongelmat, valesokkelit, tuholaiset, katon vuotaminen, vajonneet perustukset jne jne. Että jatka vain tuhnujen kauhistelua ja mene uuteen vuokra-asuntoon.

Vierailija
46/50 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sinä nyt sitten asut?

Itse ostin vanhan ja remontoin sen kokonaan. Lähinnä siksi, että oli pakko koska idioottimainen edellinen omistaja oli remontoinut hyvää vanhaa ihan päin jotain, ei ilmeisesti ollut kuullut koskaan vatupassista ja "korjatuista" rakenteistakin löytyi niin vakavia puutteita, että ne oli pakko purkaa ja tehdä uudestaan. Ihastuin sijaintiin ja pihapiiriin, ei olisi haitannut, jos talossa olisi enemmän säilytetty sitä alkuperäistä vanhaa, osaan putsata pinnat.

Tosin oli varmaan lopulta melkein yhtä kallista, mitä uuden ostaminen olisi ollut.

Vierailija
47/50 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin vanha talo ja remontoitiin se kokonaan. Remonttiin meni 7 kuukautta. Tehtiin paljon itse remonttia ja maksoi jotain 100000 euroa. Mut on iso tontti eikä naapuria ihan lähellä joten oma rauha kuitenkin. Perunapelto on ihan vieressä. Talon sisältä rakenteista löytyi sanomalehtiä 1940 luvulta. Yksi paikallinen tuttu osti ne lehdet meiltä

Vierailija
48/50 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä ihminen peilaa kaikessa omaa ajatteluaan. Jos itse käyttäytyy kotonaan kuin sika, olettaa muidenkin tekevän niin 

Vierailija
49/50 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sissus kuulostat ihan hygieniakaveriltani joka ei siedä edes pientä ihmisen luomutuoksua. Kuolisit varmaan luonnossakin liikkuessa kun jossain puun juurella ketun torttu lemuaisi.

Vierailija
50/50 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista luonnonvarojen tuhlausta rakennuttaa turhanpäiten uutta tai uusia pintoja jollei niissä ole jotain perustavanlaatuista vikaa kuten hometta! Ihan vain perusteellisesti siivoamalla pitäisi saada "tuhnut" pois.