Mitä erityistä tuo tekoäly nyt on?
Sehän vain tiivistää eri tietolähteistä ammennetut jutut lyhyesti luettavaan muotoon. Miksi sitä pitäisi pelätä?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikanaan korvaa useimmat työpaikat. Paitsi ne, jotka suoraan liittyvät ihmisläheisyyteen, yhteisöllisyyteen ja eettisyyteen.
Vaikea kuvitella tekoälyä vetämässä putkia työmaalla tai muualla. Tai rakentamassa taloa.
Tekoäly voi ohjata robotteja, jotka osaavat jo nyt esim. rakentaa autoja.
Tuohon on pitkä aika. Tuollaisia robotteja ei vielä ole, ja jos olisi, niin sikahintaisia. Ihminen on halvempi.Yhä useampi tehdas ja varasto automatisoituu. Samoin automatisoituu maanviljelys
Niin: automatisoituu. Se ei ole sama kuin tekoäly.
kyllä se käsittääkseni tekee paljon muutakin, tekee valmiita esityspohjia halutulla kielellä, joita voi sitten muokkailla eikä tarvitse itse tehdä alusta alkaen uudestaan, kirjoittaa koodinpätkiä, excel-kaavoja yms, joita moni tarvitsee työssään ja joiden tekemiseen itse menee välillä tuhottomasti aikaa, nyt pitää vaan tarkastaa että on oikein, mikä on paljon nopeampaa. Netistä myös löytää tietoja paremmin kuin normaalit hakukoneet, ei tarvitse itse yrittää löytää sivuja, joissa tiedot on, riittäää kun käy tarkastamassa lähteet yms. Sitä pitää vaan osata käyttää oikein, ja siihen toki tarvitsee koulutusta. Eikä siitä toki kaikille isompaa hyötyä ole, ehkä jotain huvia sitten. Vaikka sen käyttö vaatii tuohottomasti energiaa, joten ehkä sitä ihan vaan huviksi pitäisi kauheasti käyttää.
Ainakin se on ystävällisempi kuin ihmiset ja yrittää oikeasti auttaa.
Ei siihen ole pitkää aikaa. Ja ihminen on lopulta huono ja heikko ja sen takia myös kallis. Robotti ei tee mittavirheitä, ei tarvitse kahvitaukoja, yöunia, vanhempainvapaita, palkankorotuksia tai kesälomia eikä sille tarvitse maksaa sairauspäivärahoja tai pitää töissä, jos se on huono työntekijä. Se ei myöskään ole krapulassa eikä humalassa koskaan.