§¤§¤§ JOULUNTÄHTIEN ma-ke pino §¤§¤§
Kommentit (30)
...Heini, ihanan aurinkoista lomaa teille! Tavallaan pienen vauvan kanssa on helppo matkustaa, kun se pysyy siinä silmien alla paremmin kuin isommat lapset. Nauttikaa ja kerätkää voimia!
RauPotar, nauratti (vaikkei ehkä olisi saanut) nuo sun juttusi, varsinkin viime perjantain kommellukset. Välillä sattuu ja tapahtuu.
Tinuri, meillä oli kanssa tuo nyt jo lähes 3v. poika tosi huono nukkuja vauvana, mutta nyt nukkuu jo kyllä paremmin vaikka ei vieläkään mitään pitkiä unia tarvitse. Tämä Mikki taitaa tarvita vähän enemmän unta, luulisin.
Ostin nyt sen anatomisen tutin ja selvästi huolii sitä paremmin kuin niitä, mitä on ollu tähän asti käytössä. Poju nukkui 20.00-07.00 niin, että laitoin aamuyöstä 2 kertaa tuttia ja syötin kllo 05.30. Tota syöttöä en edes laske yösyötöksi, kun oltais voitu käytännössä nousta jo ylöskin, mutta ihanaa että osasi jatkaa vielä unia. Ja onneksi isovelikin päätti tänä aamuna nukkua vähän pidempään kuin yleensä...
G: Meille ei enää vauvoja tule, mieheni on jo varannut lääkärinajan, jossa päätetään sterilisoinnista. Mutta onhan meillä näitä kullanmuruja. Teinillämme on 2 sisarusta myös äitinsä toisesta liitosta. He tulevat taas ensi viikonlopuksi meille ja kyllä täällä sitten taas on viiden muksun voimalla suurperheen tuntua.
Mutta nyt kutsuu Mikki...
t. päivikki
Äipän oma tauko. lapset syö ruokaa ja vaavi nukkuu.
NYT ON PAKKO TUULETTAA!!!!
Adam heräs vain KERRAN viime yönä, kello nejä söi noin 5min ja sit jatkui unet seiskaan asti jolloin heräämme aina. Herra meni nukkumaa klo 21 ja nukkui siis 7h putkeen.. hillitöntä! Tiedän et tää oli varmasti vaan yhdenillan juttu, mut silti.
HEINILTÄ tuli sit loma terkut, ihanaa on varmasti heillä. (hieman kades olen :))
NANI Hienoa et teillä menee hyvin. (meidän Gilmoren tytöt" ).
Ja tauko loppui...
Yritän ehtiä myöhemmin paremmalla ajalla.
nefili
jestas kun aika rientää *yrittää pysäyttää ajan ratasta*.
Heh, heti pitää kertoa mun unesta: IITULI ilmoitti siinä että on nyt 6vkoa raskaana :)) niin että pitäneekö onnitella :o, kumma kun tää foorumi pukkaa jo uniinkin... oisko aikamoinen henkireikä meikäläiselle?
Päivikki: kyllä minuakin jo perjantai-illalla nauratti koko aamuinen tilanne :)) *hihittää vieläkin*
Minulla ei iske lomakateus (toivottaa Heinin perheelle mukavaa lomaa), en ole koskaan kestänyt kuumuutta, voin pahoin jo meidän kesällä jos mittari kapuaa yli 23asteen :/ Aikoinaan tuli reissattua kuumissa maissa, mutta ei ollut kivaa oksennella päivisin ja iltasin kärsiä päänsärystä :/ Minua ei ole rakennettu helteeseen (pohjolan tyttölöit).
Meidän Akselsson (isompien lasten antama lempinimi Akselille) on alkanut natisemaan hereilläoloaikansa :/ Hiljenee jos jollakin lelulla hieroo alaikeniä eli hampaita tekee. Vielä ei mitään näy.
Eipä minulla mitää asiaa ollut, kunhan taas aikaa tapan ettei tarttis kotitöihin käydä käsiksi *laiskottaa*.
Käynpä muillakin sivuilla, jos vaikka juoruja löytyisi jonkun lehden sivulta... Heipat!
RauPotar ja Akselsson (ulkona päikkäreillä)
Taas oli aika kiitettävän tapahtumarikas yö kun Lassi söi 4 tai 5 kertaa ja tuttia piti antaa varmaan yhtä monta kertaa ja välillä poju heräili huutelemaan että eikö kukaan juttele mun kanssa ja mies oli saanu päähänsä että menee töihin jo viideltä, mutta ei tietenkään jaksanutkaan joten sain heräillä sen herätyskelloon puoli viideltä, viideltä ja puoli kahdeksalta... Nyt on sitten pää jumalattoman kipeänä, silmät ihan turvoksissa, aivot on ihan seis eikä edes leipä pysyny kädessä kun söin aamupalaa, mutta jotenkin onnistuin selviämään aamupäivästä ja nyt on Lassi ulkona päikkäreillä. Hänkin vaikutti aika väsyneeltä koko aamupäivän kun oli noin katkonainen yö, mutta kun haluais vaan jutella ja leikkiä =)
Tympeetä ku meidän itkuhälytin ei suostu toimimaan niin en voi nytkään nukkua kun Lassi on ulkona, koska pitää olla koko ajan korvat höröllä että kuulee mitä tuolla parvekkeella tapahtuu =/
No, vielä mä jaksan uskoa että kyllä tää vielä iloksi muuttuu =)
Mukava kuulla, että niin monella menee jo yöt tosi hyvin. [b]Nefili[/b]kin oli saanu nukkua kunnon pätkän =)
Vihreänä kateudesta olen kyllä [b]Heinille[/b]!! Me ollaan miehen kanssa haaveiltu jo vaikka minne matkustamisesta, mutta kun ei ole rahaa niin ei ole =( Thaimaa on just yks lempparihaaveista et jos mekin sitten joku päivä päästään =)
Hienoa että matka on mennyt hyvin ja toivottavasti loppuaikakin menee noin mahtavasti.
Jaksaiskohan ukko hieroa mun hartioita tänään kun tuntuu siltä että nyt ois pieni rentoutumishetki tarpeen =/ Pitää kysyä kunhan kotiutuu... Nyt taidan jatkaa surffailua ja sitten pitäis alkaa kattelemaan meidän vaatekaappeja läpi. Eilen katoin jo Lassin vaatteista semmosia mitä ei olla käytetty eikä tullakaan käyttämään ja laitan niitä huuto.netiin myyntiin ja nyt pitäis tonkia mun ja miehen vaatekaapit läpi ja heittää huonot menemään ja tarpeettomat myyntiin. Meillä on 5 vaatekaappia täynnä oikeesti tarvittais varmaan kuin 3 =)
Ehkä jossain vaiheessa vois kellahtaa sohvallekki ja vaan loikoilla vähän aikaa =)
Mukavaa keskiviikkoa kaikille =)
Pimmi & Lassi
Viime yönä neiti söi 2kertaa ja heräs klo 7. No, sainpahan nauttia kahdesta yöstä jolloin neiti veti 7h putkeen. =)
Aamulla sit huomasin, että toinenkin hammas on puhjennut. Eli meidän neitokaisella on nyt kaksi valkeaa alahammasta. =) Hampaiden pesu on aloitettu ja se saa hymyn neidin suulle. Taitaa tykätä kun ikeniä hinkkaa. Ehtii tulla hyvin esille ennen 4kk kontrollia, että th saa näyttää. Nyt menee sit tutti vaihtoon. Meillä ollut ensitutti käytössä ja se on kelvannut hyvin, mutta siinä lukee että vain hampaiden puhkeamiseen asti saa käyttää. Nyt pitää sit totutella toiseen. Toivottavasti onnistuu!
Hain tänään apteekista ne pillerit. Ajattelin kuitenkin aloittaa vasta kun vauvauinti loppuu, mikäli tulee monen viikon vuodot. Tänään alko kyllä tuntua alavatsassa, että viikonloppuna voi alkaa menkat. Jos om kierto on palautunut ennalleen, niin la-su pitäis menkat tulla. Mullahan oli jo kuukausi sit eka vuoto. =( Ilmankin olisin pärjännyt vallan mainiosti! Toivottavasti en vaan oo raskaana, meillä kun ei ole ollut ehkäisyä käytössä... Ei, kyllä ne menkat vaan on tulossa. =)
Heini
On varmaan mukava olla siellä lämmössä!! Nauttikaa auringosta ja tule sit kertomaan meille matkakuulumisia kun ehdit! Itse en varmaan uskaltaisi lähteä näin pienen kanssa reissuun, mutta olis kyllä kiva itse lähteä miehen kanssa kahdestaan jonnekin. Ehkä sit kun tyttö syö tuttipulloa ja voi jäädä mummolaan hoitoon! =)
Paras tyttökaveri on myös parhaillaan meksikossa. Olen hiukka kade! =) Häneltä tuli eilen viesti, että rannalla makoillaan.
Nefili
Onnea hyvin nukutusta yöstä! Toivottavasti jatkoa on tiedossa! =) Tiedän kuinka hyvältä tuntuu kun saa itsekin nukkua niin kauan putkeen.
Niin kameragalluppi; meillä löytyy sekä digikamera (jolla voi kuvata pieniä videopätkiä) että videokamera. Digikameralla tulee kyllä otettua kuvia ihan mukavasti, mutta videokameralla ollaan varmaan viimeksi kuvattu ristiäisissä. Kun itse en oikein osaa sillä kuvata, enkä aina muista sanoa miehelle, että filmaa nyt vähän. Ehkä sit enemmän kun neiti kasvaa ja rupee tekemään kaikkea mahdollista. Kesällä varmaan enemmän.
Nyt syömään kun neiti köllöttää vaunuissa.
rusina ja M
piti sanoa, että Lassilla tuota samaa että kitisee ja kitisee enkä keksi syytä niin hiljenee kun annan jäytää mun sormea tai purulelua. Ei nuo ikenet näytä siltä että sinne ois mitään tulossa, mutta hoksaa kyllä, että ihan nauttii kun saa jäytää purulelua =)
Eli ei ole tullut edes luettua pinoja ainakaan kolmeen viikkoon. Paljosta olen varmaan jäänyt paitsi, mutta en vaan jotenkin ole ehtinyt. Elämä on ollut sellaista rumbaa viimeiset viikot. Onneksi vauva syö ja nukkuu hyvin, yöunet vedellään 20-08 välillä, ilman syöttöjä.
Meidän pojasta tuli sitten Nooa. Hieman nimen tuomat mielikuvat mietityttivät, mutta en muuta nimeä olisi edes osannut ajatella. Onpahan pojalla ainakin sitten ihka oma laulu, harvoilla on sellaista!
Uudelleen raskautumista olen minäkin miettinyt useaan otteeseen. Itseasiassa olen muutamaan otteeseen jo ajatellut olevani raskaana, testiä en ole kuitenkaan vielä tehnyt. Ja tuo mahdollisuus raskauteen on niin minimaalinen (siis tällä seksielämällä =)...), mutta ei kai siihen tarvita kuin yksi kerta. Jännäilen vielä viikon ja katsotaan sitten. Toisaalta, olen odotellut jo pari viikkoa, eli ihan hyvin sen testin voisi tehdä. Mutta sen tietää että ne menkat alkavat tietysti juuri sitten kun testin on tehnyt... " Toiveajattelua" .
Tästä tuli nyt tällainen pikaviesti, yritän ehtiä lukemaan ja kirjoittamaan taas usemmin.
Teppis ja Nooa, melkein 3kk
Vai olen päässyt jo RauPotar:n uniin, heh. *vilkuttaa* No, se ei kyllä ollut enneuni. :-)
Nefili, aivan ihanaa, että sait maistaa pitkiä yöunia. Hauskasti jutttelit, kun puhuit yhdenillan jutusta. No, toivottavasti se ei ollut vain yksi ilta ja yö, vaan pidempäänkin! :-)
Hitsi, nyt olen olen kyllä hiukan kade Heinille ja myös parille kaverilleni, jotka lomailevat Kanarian saarien tienoilla molemmat perheineen. Toisaalta itse en saisi aikaiseksi lähteä minnekään kauemmaksi. Ehkä toukokuussa voisi ajatella Tukholman-risteilyä.
Tästä ehkä uusi gallup:
[b]Suunnitteletteko jotain lomamatkaa kesäksi? [/b]
Meille taitaa riittää pari mummolareissua Lappiin. :-)
Ai niin, [b]meidän tyttömme söi eilen tuttipulloa.[/b] Halleluja! Olimme pojan (4 v.) kanssa shoppailemassa. Otin ennen lähtöä sulamaan pakastettua äm:a. Mies oli sitten keksinyt, että laittaa tytön kyljelleen ja juottaa siitä. (Minähän imetän aina kyljeltäni.) Niin tyttö oli juonut sellaiset 40 ml. Mies oli vielä niin fiksu, että oli ottanut todistusaineistoa asiasta eli filmannut digikameralla videopätkän.
Kyllä muuten teki terää olla 2,5 tuntia reissussa! Tänään on ollut ihan eri lailla virtaa.
Viime yönä nukahdettiin jo klo 23 (yleensähän meillä yöunet alkavat klo 24 tai klo 1.30). Tyttö söi klo 4-5 ja 7.80-8.30. Mikä lienee tissin imemisen tarve taas oli, kun kestivät tunnin molemmat syötöt. Ylös noustiin puoli 10:ltä. Nyt hän nukkuu ulkopäikkäreitä. Ne ovat kyllä Taivaan lahja! :-)
Tinuri, kaikki sympatiani kyllä teille. Olitte mielessäni, kun valvoimme tuolla ekalla syötöllä. TOIVOTTAVASTI Alpin rytmi muuttuu. Hehän voisivat vaihtaa meidän tyttömme kanssa vähän noita aikoja. He voisivat molemmat mennä klo 22 nukkumaan ja herätä klo 8 syömättä kertaakaan. Sitten voisivat ottaa vielä 3-4 tunnin päikkärit plus parit pikkupäikkärit. *ravistelee itsensä haaveilemasta* Kyllä meillä näinkin on hyvä! Esikoinen oli paljon pahempi nukkuja, olin AINA puolikuollut väsymyksestä.
Mutta kohta täytyy lähteä kiitämään kohti päiväkotia!
Mukavaa keskiviikkoa!
Iituli
Tämä talvi näyttää muodostuvan meille sairastelun talveksi...esikoinen on taas kuumeessa. JOhan tässä ehdittiin muutama viikko olla terveenä...
Minulla on täällä urakka menossa , kun aion käydä läpi vaatekaapin ja viedä kirpparille myyntiin. Kova homma, mutta jos saisi jotain vanhoja vaatteita pois, niin olisi syksyllä vähemmän pakattavaa. muuttoa varten..(toiveajattelua...)
Iitulille onnea, kun vauva oppi tuttipullon käytön. Meillä vielä opetellaan sinnikkäästi...korviketa ei olla edes tarjottu, kun se ei ole kelvannut. Sain onneksi Aventin pumpun lainaksi ja sillä sentään irtoaa maitoa!
Himpura ja Aleksi
terkkuja Thaimaasta, Samuin saarelta.
Hipsin hotellin lobbyyn koneelle ja jatin miehen, vauvan ja maitopullon viettimaan keskenaan aikaa. Sita ennen kavin hemmottelemassa itseani jalkahoidolla ja manikyyrilla.
Luin super nopeasti teidan kuulumiset, kun tassa on jo vahan jonoa koneelle... Ihan pakko oli tulla lukemaan kun oli jo *ikava* Hienoja kuulumisia, onneks suurimmalla osalla menee hienosti ja halaukset niille jotka kaipaa tukea, tai halaukset kaikille *hymy*
Hyvin on taalla mennyt, vaikka ollaan tosi tarkkoja, ettei vaan Vauve saa aurinkoa. Meilla on jo paikallinen vakihoitaja joka kantelee Vauvea aamupalalla kun me syodaan, hanella on 5kk poikavauva joten otteet on varmat. Kaikki kyselee koko ajan vauvan ikaa ja hymyilee ja lirkuttelee, melkein vasymykseen asti, vaikka nauroin jo miten me totutaan Suomessa taas siihen ettei kukaan vahingossakaan hymyile...
Ihana hotelli, talla kertaa satsattiin vahan ja otettiin neljan tahden paikka, kun tiedettiin viettavamme aikaa taalla eika viidakossa, sukellussafareilla tms. Ne ajat on nyt vahaksi aikaa ohi.
Ostoksilla on kayty nopeasti, ainakin uimapukuja ja hellevaatteita loytyy vauvalle, mutta muuten on melko nihkeasti vauvanvaatteita myytavana. Bangkokissa olis enemman, muttei viitsita lahtea sinne kun siella on niin kuuma, kova meteli ja paljon saasteita.
No nyt mies tuo vauvan tanne, onkohan ollut liian rankkaa kaksistaan...
palataan ja voikaa hyvin!! Akkia viela gallupit
G ollaan kuvattu videolla ja kameralla aika paljon, mutta enemminkin voisi kuvata mun mielesta.
G tuttia Vauve ei oikein osaa syoda mutta ottaa onneksi tuttipullosta. Olen antanut taalla myos vetta, pullovetta jonka olen viela keittanyt, koska oikeesti on niin kuuma ja kostea, etta varmaan ei ole pahitteeksi. Vauve syo rintaa ihan mielettoman paljon, varmaan janoonsa myos.
G ei toivottavasti ihan heti uutta raskautta, mutta toivottavasti joskus viela
t. Heini ja Vauve