Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on paras 5% rasvaa sisältävä juusto?

Vierailija
07.05.2025 |

Juustot ovat heikkouteni, enkä vähärasvaisia juustoja ole syönyt. Nyt pitäisi kovaa rasvaa vähentää ja noin vähärasvaista juustoa suositeltiin. Onko sellaista, joka maistuukin jollekin?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaista juustoa ole ollenkaan. Syö pitkään kypsytettyjä vahvanmakuisia juustoja. Niissä on makua niin paljon, ettei tarvitse kuin ihan ohuen ja pienen siivun leivän päälle. Esimerkiksi pitkään kypsytetty gouda. Laatu korvaa määrän. Ei tule rasvaa syötyä niin paljon ja toisaalta koska juustoa ei kulu niin paljon, niin se korkeampi kilohintakaan ei haittaa.

Vierailija
2/19 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nimittäisi tuollaisia edes juustoiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadett 5% on ihan kelvollinen juuston korvike. 

Vierailija
4/19 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, että tällaisia vastauksia tulee ja samaa mieltä olen juuston maun suhteen. Aion nyt kuitenkin kokeilla tällä ruokavaliolla, jossa on melko tarkat määrät ravintoaineita joka aterialle. 

Ap

Vierailija
5/19 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadett, mutta turhan kallista.

Vierailija
6/19 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvasin, että tällaisia vastauksia tulee ja samaa mieltä olen juuston maun suhteen. Aion nyt kuitenkin kokeilla tällä ruokavaliolla, jossa on melko tarkat määrät ravintoaineita joka aterialle. 

Ap

Jos ei oikea juusto kelpaa niin sitten kannattaa olla ilman juustoa.

Vierailija
7/19 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polar kymppi

Vierailija
8/19 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusamon juuston Eränkävijä 5%. Voit aloittaa ensin Eränkävijä 10%:lla tai Eränkävijä 15% viipaleilla. Kuusamon juustolla on myös Gouda 15% viipaleita. Yksi vaihtoehto on ottaa jotain kevyttä Aamupala-tyyppistä viipaletta joka toiselle leivälle ja rasvaisempaa juustoa joka toiselle leivälle.

Vierailija
9/19 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuusamon juuston Eränkävijä 5%. Voit aloittaa ensin Eränkävijä 10%:lla tai Eränkävijä 15% viipaleilla. Kuusamon juustolla on myös Gouda 15% viipaleita. Yksi vaihtoehto on ottaa jotain kevyttä Aamupala-tyyppistä viipaletta joka toiselle leivälle ja rasvaisempaa juustoa joka toiselle leivälle.

Kiitos, täytyy ottaa tuo Eränkävijä testiin ja myös aiemmin mainittu Kadett. Hinnalla ei niin väliä, koska päivittäinen määrä on korkeintaan muutama siivu. 

Ap

Vierailija
10/19 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minulla toimi asteittainen juuston rasvaprosentin pudotus. Makuaisti tottui yllättävän nopeasti. Jos haluat tehdä terveellisiä leivänpäällisiä itse, katso seuraavat reseptit https://www.kokaru.fi . Siellä on vaikka minkälaista reseptiä. Maustamista ei ole kielletty. Aion taas kesällä kasvattaa paljon yrttejä ja käyttää niitä muun muassa leivänpäällisten yrtteinä.

Saat tehtyä kevyen korvikkeen tuorejuustolle sekoittamalla 250 grammaa rahkaa, 1tl-1rkl ruokaöljyä ja pussillisen tsatsikidippikauhetta. Kesällä kun on yrttejä, voi sekoittaa tuohon tilliä. Se, joka pitää valkosipulista, sekoittaa mukaan murskaten valkosipulinkynnen.

Vierailija
11/19 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimi kun laittoi leivän päälle hummusta. Siinä on hyviä rasvoja, joita ei tarvitse välttää ja on hyvää.

Vierailija
12/19 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaahtomuovi, tai styrox

Vierailija
13/19 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltermanni 17% kasvisöljy sisältää vain 3% kovia rasvoja

Vierailija
14/19 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tofua voi höylätä juustohöylällä leivän päälle. 

vähärasvainen sulatejuusto on maultaan ok, mutta melko teollinen tuote.

Vierailija
15/19 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoista ei ole. Rasvaa oltava vähintään 17 %

Vierailija
16/19 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin painoa pudottaessani (-20 kg) ja syön yhä edelleenkin Polar 15% vähemmän suolaista ja siinä on kunnon juuston maku. 

Vierailija
17/19 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raejuusto, siinä on parempi maku. 

Vierailija
18/19 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltermanni 17% kasvisöljy sisältää vain 3% kovia rasvoja

Oikeasti? Kokeiluun menee.